• bennysson

Vi som blev gravida med Gonal F !

Mår också bra förutom illamående. Men det verkar vara lite varannan dag (?!) och alltid på kvällen . Har precis idag avklarat premiärkräkset efter middagen. De få gånger jag kräktes när jag väntade sonen var också direkt efter maten på kvällen.. Kul kul. Två dagar till vul!

• bennysson

Härligt . Min svärmor började gråta av glädje. Min svärfar sa...... Inget! Men sån är han ;)

• bennysson

Bara nojj-kontroll ;) bad om ett extra vul i v 11 så jag kan vara lugn . Vill inte göra inskrivningen innan.. Så hoppas det ser bra ut!!

• bennysson

Puh. Ungen lever och mår bra! Trodde jag var 10+0 idag men läkaren trodde mer 9+4 så ett par dagar bakåt... Men det återstår väl att se på rutinultraljudet. Ska man börja våga tro att det ska gå bra?

• bennysson

De gjorde F.ö UL utanpå magen idag på mig. Lite trist då för bilden blev inte så bra :( men den rörde på sig iallafall. Ja de utgår från längden. Men det är ju svårt att mäta exakt kanske ? Återstår att se på rutinultraljudet vad man får för födelsedatum då

• bennysson

Hade velat göra vul. Men läkaren tyckte väl att ett vanligt UL var " bekvämare" för mig... Jag bryr mig verkligen inte har inga problem med att klä av mig men sak samma. Vi fick iaf se att den mådde bra. Ska göra Kub-test 22 jan så får se pyret igen då..

• bennysson

Fasen vad arg jag är! Bet precis sönder en tand på en hård godis. Buuuu inte jättesugen på att gå till tandläkaren med det här illamåendet :( Men bara att ringa dem i morgon... Hade hellre sparat de pengarna och köpt bebisgrejer för :( Inga fler hårda godisar för min del...

• bennysson
    Anninha skrev 2013-01-07 15:33:15 följande:
    Irriterande med tanden bennysson... men viktigast är ju beskedet på ul att bebben mår bra :)! Jag är helt slut. Som jag sa kom ju mitt illamående igång med full kraft någon gång i vecka 11 och har fortsatt hela vecka 12 (är nu precis i början v 13). Jag kräks inte men önskar nästan att jag gjorde det, i alla fall om det funkar som med 'vanligt' illamående att det känns bättre efter det. Har aldrig mått så här illa utan att kräkas, väldigt konstigt, liksom på gränsen hela tiden. Dessutom fick jag magproblem mot slutet av resan. Har varit extremt försiktig med maten så hade hoppats slippa undan virus, kanske är det är någon form av magkatarr orsakad av att jag inte ätit regelbundet. Nu har jag precis kommit hem igen efter 11+1,5 timmars flygningar plus väntetid, hela resan hemskt illamående och smärta och kramper i magen. Det ena blir värre av att inte äta och det andra av att äta, inte roligt! Ursäkta, var bara tvungen att beklaga mig lite. Är väldigt skönt att vara hemma i alla fall, tror det blir bättre nu när jag kan bestämma själv över mat och sämn.

Neeeej vilken ångest att må så på resande fot. Man vill ju bara avlida då på fläcken. Jag har en kräkspåse alltid redo i väskan. För mår jag illa och inte har nåt man skulle kunna kräkas i med mig så får jag panik haha det är nog mest psykiskt men ändå. Men när kräkspåsen är med mår jag inte lika illa ;) Det där illamåendet är inte att leka med. Huuuu. Men jag hoppas det går över snart.
  • bennysson
    jagvill85 skrev 2013-01-07 21:10:37 följande:
    Skönt att vara hemma igen Anninha Jobbigt att inte kunna sova och äta som man vill! Nej, vad jobbigt med tanden Bennysson! Hoppas det är lättlagat, och inga flera hårda godisar Här i landet finns det inget riktigt godis utbud (desto mer choklad...) lyckades iaf hitta en haribo blandning i en affär en dag och var så glad eftersom suget varit stort några dagar! Hursomhelst tror jag mannen har gömt dem eftersom han tror att godis fulla med tillsatsämnen inte är bra för mig...grr! Men det blir väl bara att köpa en ny påse då, hahaha

Nej inga fler hårda godisar!!! Var och kollade tanden igår och måste göra en lite större åtgärd på den på måndag. Buuuuu Känns inte kul. Dumt och onödigt (och dyrt !) Dessutom har jag världens största munsår på överläppen just nu. Man känner sig såå sexig alltså! Hahaha. Börjar verkligen få mage :-0 är väl mest svullna tarmar osv men det är en riktig liten kula. Har fått gå över till mammabyxor! Köpte mig ett par snygga mammajeans i söndags för pallar inte att bara gp runt i leggings hela tiden. Men det kanske bli mage fortare med andra barnet?
Svar på tråden Vi som blev gravida med Gonal F !