• jagvill85

Vi som blev gravida med Gonal F !

Menade att gyn försr räknade att det var 10+6

• jagvill85
    bennysson skrev 2013-01-11 17:41:23 följande:
    Vad kul! Skönt att bli framflyttad! Ska på kub 22/1 ska bli spännande att se Har ni någon "känsla" om könet än?

Har nog innan känsla om könet och har bestämt oss att vi inte vill veta i förväg Själv då? Kanske du kan jämföra med förra gången du var gravid? Är det en tjej el kille ni har nu?
  • jagvill85
    Anninha skrev 2013-01-17 18:06:33 följande:
    Hej tjejer,
    tyvärr har det värsta hänt oss.. blev aldrig några frågor om zovirax.
    I torsdags för en vecka sedan var vi alltså på nupp. Läkaren såg att det inte alls såg bra ut. Jag var då i vecka 13 och allt gick sedan väldigt fort. Nästa dag, fredagen, fick jag göra moderkaksprov. Sedan kom helgen, vi gick här hemma och jag var helt förstörd och bara grät. Det var som att jag redan visste. På måndag eftermiddag fick vi reda på att den lille pojken hade full trisomi 13, ett ovanligt och svårt kromosomfel där mer 90-95 % dör i magen eller snart efter födseln och de få överlevande blir gravt handikappade. På tisdagen genomgick jag en abort. Allt har gått otroligt snabbt för läkaren ville undvika att jag skulle vara tvungen att göra en tvåstegsabort. Nu blev det en kirurgisk och det är jag otroligt tacksam över. Jag var sövd och kände ingenting. Min gyn är aven kirurg och gjorde själv operationen, tillagd i ett fullbokat schema. Allt det fysiska har gått bra, nu är jag hemma och vilar några dagar. Men en stor tomhet... ingen liten bebis till augusti.

Vi får ta det lite lugnt nu ett tag, men vi ska nog klara det här och det blir nya tag när vi är redo. Jag önskar er alla så väldigt mycket lycka till med era små bebbar, flickor eller pojkar!
    AnninhaHjärta Började gråta när jag läste vad som hänt er! Är verkligen ledsen för er skull! Sänder dig många styrkekramar!!!  
    Absolut kommer ni att klara det när ni känner er redo igen!
    Bon courage ma belle!Hjärta
  • jagvill85
    bennysson skrev 2013-01-18 18:10:10 följande:
    Är sjukskriven tre veckor för mitt illamående. Har spytt som en gris hela v.. Lite trött på glada kommentarer som "det betyder att bebisen mår bra" ... Eeeeh ja. Förhoppningsvis.. Men jag mår skit. Har inte ätit en riktig måltid på över en vecka.... Men ändå känns det värt det, om det blir en bebis i slutet
    Låter inte alls skoj med så mycket illamående! Men åtminstone vet du ju vad det beror på och att det logiskt sett borde gå över snart! Kämpa på!

Själv mår jag bra förutom om jag blir för hungrig eller mätt. Börjar däremot känna av att vissa kläder spänner lite mer nu, speciellt över bröstet.
    När jag gjorde nupp tested tog de också blodprov för att göra de där biokemiska testerna. Fick svar igår och resultatet var bra, 1/20 000, känns skönt! Nästa ul blir i slutet av februari/början av mars.

Har börjat kolla lite på dagis platser redan, ifall jag har turen att få ett nytt jobb så är det endast 12-14 veckor ledigt här i landet (5 dagar för pappan) så det gäller att hitta en dagisplats i god tid eller en dagmamma. Får se hur det kommer att bli..har ju inga barn sedan tidigare men kan redan föreställa sig att det måste kännas jättejobbigt att "ge ifrån sig" en 3-4 mån  baby....ingen av oss har familj här så de kan inte hjälpa oss heller...men we will make it!

Lycka till på ul på tisdag! 
  • jagvill85
    bennysson skrev 2013-01-22 15:41:08 följande:
    Varit på KUB! fick risken 1/800 för Downs och 1/6084 för trisomi 18 och 13. jättebra siffror enligt min BM så får väl lita på henne ;) Den sprattlade och levde rövare. Skönt att se trots att jag gått ner en del i vikt pga kräkningar...

Vad skönt att höra!Men hoppas du mår bättre snart och inte behöver kräkas så mycket! Själv vill jag helst knäppa upp knappen pä de flesta av mina jeans, speciellt mot eftermiddagn, men kanske det är normalt vid det här laget Vad fick du som BF denna gång? Min är 28.7 megj antar att det hinner ändra ännu några gånger
  • jagvill85
    bennysson skrev 2013-01-22 18:44:59 följande:
    31/7 fick jag idag. Och hon sa att hon kunde datera det redan nu?!? Aja stämmer bra med ägglossningsprutan iaf ;) Jag har redan börjat köra mammabyxor. Tycker alla byxor inkl leggings trycker så obehagligt på magen... När skulle du göra nästa UL? Gjorde du kub? (Glömsk )

Gjorde kub och allt såg bra ut. Nästa ul blir i slutet av februari el början av mars, har inte bokat min tid ännu. När ska du nästa gång?
  • jagvill85
    önskarnu skrev 2013-01-25 17:38:39 följande:
    Var på daterings ul idag... och vi fick se att vi ska få en liten pojke :) Han vägde 193g och jag beräknas till den 23 juni, alltså 18+4 idag... Allt såg bra ut, är världens lyckligaste!! Trevlig helg!

Härligt :) Trevlig helg!
  • jagvill85

Har så ont i höften Plus området kring svanskotan...inte så att jag inte kan gå men en molande värk. Nån annan här som känner el har känt så?

• jagvill85
    bennysson skrev 2013-01-31 19:55:20 följande:
    Låter som foglossning.. Prata med barnmorskan man kan få gå till sjukgymnast. Inget farligt så oroa dig inte :)

Tack för tipset men tyvärr har jag ingen barnmorska. Verkar som om man endast går hos gyn under graviditeten här i landet. Lärde mig också igår att välling endast ges i Sverige o Finland. Hursomhelst känns det bättre nu. Börjar också kännas som om magen verkligen börjar växa lite nu och inte bara rör sig om svullna tarmar Fick tid till rul den 6.3, en evighet tills dess! Du hade tid 4.3 eller hur?
  • jagvill85

Hej, hur går det? Jag har just varit i London och shoppat lite roliga mammakläder Tror mig också ha känt lite liv och rörelse i magen de senaste kvällarna o nätterna men det är ju så svårt då man inte vet hur det skall kännas ...

• jagvill85
    bennysson skrev 2013-02-26 21:10:55 följande:
    Hoho nån kvar? Gjorde UL idag, bokade om tidigare orkade inte vänta haha! Vi får en lillebror

Härligt! Grattis till lillebror
    Har ocksa tänkt flera ganger att jag skulle vilja ga pa ul tidigare men bestämde mig för att halla mig framtill den 6.3 nästa vecka...som tur vad känns det som om dagarna gar ganska fort och det sprattlar runt omkring i magen en hel del om dagarna
    Fick du nat nytt BF?
  • jagvill85
    bennysson skrev 2013-02-27 20:50:01 följande:

Nej
    nej samma BF 31 juli :) ja det buffas runt helt galet mycket där inne! Senaste två dagarna känner jag nästan konstant! Så underbart!

Underbart, underbart Hur är det annars? Inget illamaende, trött?
  • jagvill85

Hej, var just på UL. Gyn undrade varför de inte bokat in mig tidigare eftersom detta besök i huvudsak var för att ta blodprov för att kolla för spina bifida. Tydligen var det lite i senaste laget att kolla det men det borde ännu vara ok. Svar om en vecka. Har ni också behövt ta blodprov? Fick iaf göra ett snabbt ul och allt såg bra ut Gyn frågade om jag ville veta könet för tydligen kunde man se det bra...men vi har bestämt oss för att vänta. Tyckte mig se nåt som kunnat tyda på en kille men det är ju svårt att veta.... Nästa mer genomgående "morfologiska" ul:et blir i efter påsk den 3.4. När ska ni på nästa koll? Är ju lite nybörjare dä det är första barnet

• jagvill85
    bennysson skrev 2013-04-08 14:43:59 följande:

Har inte behövt ta ngt blodprov förutom innan KUB. Jag ska på nästa koll i slutet av april. Tror omföderskor går mer sällan, iaf här i Sverige. Här är det deppigt värre, har blivit sjukskriven helt och kommer inte kunna jobba med innan förlossningen förmodligen :( pga bäckenuppluckring mm.. Är i princip orörlig, eller klarar bara av korta korta promenader innan jag får jätteont.... Buuuuuu Känns så trist....

Hej Bennysson,
    Tänkte just skriva nat här i traden eftersom det är ett tag sen det varit nat liv här!
    Huuada, bäckenuppluckring till den graden later inte skoj! Stackaren Rynkar på näsanVar det sa att du jobbade som förskolelärare eller minns jag fel?  Maste du  bara typ ligga/sitta still nu?

Här är allt ok tycker jag, känns som om jag har blivit lite tröttare igen sadär som i början av graviditeten. Var pa ett struktur ultraljud förra veckan och allt sag bra ut. Fick se alla organ och kroppsdelar i ett imponerande tempo, skulle gärna ha tittat lite längre Glad Men antar att gyn är van sa det gick fort.
    Nästa gang blir den 3.5 och da görs ett diabetes test, tydligen ocksa rutin här. Hoppas pa att fa se bebis ocksa!

Maste bara berätta vad som hände i fredags. Jag pendlar till jobbet och var pa taget pa väg hem. Mittemot sitter ett par och diskuterar huruvida kvinnan skall börja sin fsh stimulering imorgon eller fortsätta med "det andra pillret" osv. Fastän de pratar lagmält kan jag inte lata bli att lyssna...förstar att de hallit pa ett tag med olika behandlingar och kvinnan säger med tarar i ögonen att hon inte orkar längre, och att de far väl lova att skaffa hund om det inte funkar...da börjar jag nästan grata själv eftersom jag sa kan första hur hon känner! Dessutom sneglar kvinnan emellanat pa min lilla gravidkula och jag antar att hon tänker att alla andra har sa lätt att bli gravida...precis som jag tänkte när jag sag gravidmagar när vi försökte Obestämd
    Efter 40 min när vi är framme sa stiger de ocksa av och jag kan inte lata bli att säga att jag varit i en liknande situation och att de inte skall ge upp. En dag när de minst anar det kommer det att funka! Jag hoppas de tog det pa rätt sätt me det tror jagGlad
  • jagvill85
    önskarnu skrev 2013-01-25 17:38:39 följande:
    Var på daterings ul idag... och vi fick se att vi ska få en liten pojke :) Han vägde 193g och jag beräknas till den 23 juni, alltså 18+4 idag... Allt såg bra ut, är världens lyckligaste!! Trevlig helg!
    Jag antar att er lille pojke anlänt nu?

Bennyson, hur går det? Inte mycket kvar nu! Eller har lillebror redan kommit? 
Svar på tråden Vi som blev gravida med Gonal F !