• Anonym

Vad tycker ni om namnet Heaven?

En bekant har fått barn för någon vecka sen och barnet ska heta Heaven. Skumt namn, tycker jag.

Vad tycker ni om namnet, kan ni tänka er att ert eget barn kan heta så?

• Svar på tråden Vad tycker ni om namnet Heaven?
  • Höghus

Jag gissar att din bekant är ung, har max gymnasieutbildning (barn och fritid?) och bor i en miljonprogramsförort eller långt ut på landet.

• LängtansBlåaBlomma

Tycker att det låter konstigt, speciellt om man är svensk och ateist. Dock klingar det ganska fint...

• sombra

Det är inte ett namn som jag faller för, men klangmässigt låter det rätt fint. Mitt problem med det är nog mest att det är ett lite svårt namn att bli vuxen i, jag försöker föreställa mig en 50-årig kvinna på väg in på ett viktigt affärsmöte som presenterar sig som Heaven, och det fungerar inte riktigt för mig.

• Idun

Det är inget jag skulle döpa min dotter eller son (?) till. Visste inte att det var ett namn ens.
    Men om man ser till betydelsen av ordet som är himmel så är det ju en fin tanke bakom iaf. 

• elyse

Jag tänker att Heaven kommer att stöta på många människor som uttalar namnet fel (eller det kanske ska uttalas på svengelska, liksom Liam, Noel, Kevin etc?) och att hon kommer att få bokstavera sitt namn ofta. 

• Anjelika

Det får mig att tänka på en hund som min mormor hade

• Anjelika

Eller någon B-porrskådis :p

• Heavens mamma

Vi är en familj som rör oss i internationell miljö och valde därför ett namn som alla kan känna igen, men ändå är ovanligt och fint. Och vi bor inte på landet som nån trodde utan i Stockholms innerstad... Så WT, nej knappast...

• LängtansBlåaBlomma
    Heavens mamma skrev 2013-07-095 följande:
    Vi är en famiöj som rör oss i internationell miljö ocbetydelsenrför ett namn som alla kan känna igen, men ändå är ovanligt och fint. Och vi bor inte på landet som nån trodde utan i Stockholms innerstad... Så WT, nej knappast...
    Vad heter ni själva? Veronica och Mattias? Jenny och Daniel?
    Vad betyder namnet för er? Vad är betydelsen?
Svar på tråden Vad tycker ni om namnet Heaven?