• Anonym

Vad tycker ni om namnet Heaven?

En bekant har fått barn för någon vecka sen och barnet ska heta Heaven. Skumt namn, tycker jag.

Vad tycker ni om namnet, kan ni tänka er att ert eget barn kan heta så?

• Svar på tråden Vad tycker ni om namnet Heaven?
  • LunaLunatic

Tänker Heaven Leigh Casteel (Virginia Andrews)

Don't argue with idiots - they'll drag you down to their level and beat you with experience
  • Flisan79

LunaLunatic: samma här! Tyckte det var fint då jag läste böckerna och var runt 10 bast.

Efter det, amerikanskt WT och stackars, stackars barn. Jag skulle verkligen inte vilja heta det. Lika lite som Angel, Candy, Baby, Star, Destiny eller dylikt.

• TomMon

Flisan79: håller med fullständigt. Dock är namnet perfekt inför en eventuell stripp- eller porrkarriär.

• Dr Mupp

Tänker fjortitsmamma som vill vara så internationell och unik.

Finns så mycket riktiga namn som är internationellt gångbara att man inte behöver ta ett påhittat WT-namn, 

Rational arguments don?t usually work on religious people. Otherwise there would be no religious people.? - Gregory House, M.D
  • Vitrysk hockeyhjälte

WT.

Hur stor invandring bedömer du att ett land behöver ha för att det ska kunna skaffa sig pizza?
  • Skogshallon

I mitt huvud poppar det tyvärr upp en bild av en ung mor med dålig ekonomi och utan framtidstro. Jag hoppas jag har fel.

• Cathariiina

Håller med alla som säger "White Trash" och/eller "porrstjärna/strippa". 

Nä. Sådana namn kan man ha som artistnamn i vissa branscher, om man bor i USA. Men som riktigt förnamn i en svensk vardag - det är en omöjlighet. Om det är betydelsen man är ute efter, så finns det vettiga namn som betyder samma sak eller något liknande. Spontant kom jag att tänka på Celeste - även om det inte heller är så lyckat i Sverige kanske. Men i alla fall bättre.

• Cathariiina

Håller med alla som säger "White Trash" och/eller "porrstjärna/strippa". 

Nä. Sådana namn kan man ha som artistnamn i vissa branscher, om man bor i USA. Men som riktigt förnamn i en svensk vardag - det är en omöjlighet. Om det är betydelsen man är ute efter, så finns det vettiga namn som betyder samma sak eller något liknande. Spontant kom jag att tänka på Celeste - även om det inte heller är så lyckat i Sverige kanske. Men i alla fall bättre.

• Hellishen

Låter afrikanskt. Vet en kvinna med det namnet och hon är från Eritrea.

Vet några yngre barn med namn som Favour, Chastity etc. Alla har afrikansk härkomst.

Inget fel så, men blir ju rätt konstigt med typ Heaven Persson ändå?

• Mrs Moneybags

Lilla Heaven är 11 år nu.

Enligt statistiken finns det 242 kvinnor och flickor med namnet samt 19 män/pojkar.

För mig är det ett ganska typiskt afroamerikanskt namn. De brukar även använda namnet baklänges: Neveah. 

• Anonym (Barn)

Alltså, nej nej nej.  Blur ju nyfiken på alternativ nr 2 är

Svar på tråden Vad tycker ni om namnet Heaven?