• Anonym (India)

Surrogat-tanke runt det-eller är i processen!

Jo, en

Vi har startat processen med en klinik i Indien.

Hur går det för er?

• Anonym (India)

Denna vecka kommer vi att skicka ner alla provsvar och intyg till kliniken i Indien, sen får vi besked om vi blir godkända eller inte.
    Har ni provat med IVF tidigare eller hur kom ni in på surrogat?

• Anonym (India)

Hej TS!

Har inte följt tråden, men skrev i början av den.

Vill bara tala om att vi åker till Indien nästa söndag

Hur går det för er?     

• Anonym (India)

Ett tips är att gå in på surrogat.nu där finns mängder av bra information!

• Anonym (India)

Vi är precis hemkomna från Indien och väntar nu på besked om vår SM är gravid eller inte. Allt har gått bra.
    Från att ha varit skeptiskt till surrogatmödraskap i höstas så har vi nu alltså varit där och genomfört processen så här långt.

Vi har haft höga krav hela vägen och dom har uppfyllts mer än vi kunde förvänta oss.

Det är dock viktigt att välja en seriös klinik, vissa har blivit lurade på stora belopp tyvärr.

Lycka till alla!      

• Anonym (India)
    Två döttrar och en son skrev 2013-04-28 20:46:26 följande:

Åh vad spännande! :- Hur många embryon satte ni in? Så ni började tänka på SM först i höstas alltså? Det var snabbt jobbat att redan gå och ruva! Jag ser väldigt mycket fram emot att få vara med om föräldrarnas väntan på sitt barn. Nu försöker vi ta reda på så mycket lagar och regler vi kan och försöker hitta den säkraste vägen vi kan och tänka på alla scenarion INNAN!

Hon har fått två vanliga embryon och blasto. Ja det har gått ganska snabbt, vi tog den första kontakten med kliniken i januari och sedan dess har det varit fullt upp med allt som ska fixas innan resan.

Lycka till! 
  • Anonym (India)
    Två döttrar och en son skrev 2013-04-29 15:39:27 följande:

Så totalt tre embryon? Tänk om det trillingar?? Håller tummarna iaf att en eller två fastnar och blir era barn! Tack. Jag hoppas verkligen att allt kommer gå bra och som vi önskar.

Dom tillåter inte trillingar på vår klinik (men på många andra i Indien), så dom gör en reducering om alla tre fäster.
  • Anonym (India)

Gravtestet är nu på torsdag...

Ja, vi har använt mina ägg och min mans spermier, så det blir isåfall vårt biologiska barn.

Vi har en budget på ca 400´ , får se om den håller

Tack       

• Anonym (India)
    Anonym (Surrogat) skrev 2013-05-06 11:55:18 följande:
    Oj, 400.000kr! Trodde nog det skulle vara billigare. I Ukraina kostar det cirka 250.000kr. Hur var det att göra äp där borta? Lycka till!

400´ är vår budget bara, takbudget hoppas vi på. Ja, det är billigare i Ukraina, men boendet och resorna till Indien kostar en hel del, så det tillkommer. Skulle inte välja Ukraina för egen del heller.

Äggplocket var faktiskt mycket bättre där än här hemma. Man blir sövd en kort stund och jag mådde mycket bättre efteråt än efter äggplocken här hemma.
    Tack   
  • Anonym (India)

Ja, vi fick positivt svar

Är såklart jätteglad, men vi har fått MA tidigare samt förlorat ett fullgånget barn, så jag kan inte andas ut förrän jag har barnet i min famn. 

Har mest hört negativt om Ukraina, finns säkert seriösa kliniker där också, men i Indien fick jag snabbt bra referenser på den kliniken vi valde och vi är mer än nöjda.   

Svar på tråden Surrogat-tanke runt det-eller är i processen!