• Anonym (Surrogat)

Surrogat-tanke runt det-eller är i processen!

Hej!

Vi har tankar på surrogatmamma från Ukraina, Thailand eller Indien och söker er som är i samma tankar eller ni som genomgår det! Allt är av värde! Mvh barnlös 78;a

• Svar på tråden Surrogat-tanke runt det-eller är i processen!
  • Anonym (Surrogat)

Ingen?????????????????????

• Anonym (Surrogat)

Av 122 så är det ingen?????????????????

• Anonym (India)

Jo, en

Vi har startat processen med en klinik i Indien.

Hur går det för er?

• Anonym (Surrogat)
    Anonym (India) skrev 2013-01-27 15:04:05 följande:
    Jo, en

Vi har startat processen med en klinik i Indien.

Hur går det för er?
    Va kul, berätta gärna mer om du kan! Vi är bara i tanke processen ännu, ska göra privata försök själva innan vi går på surrogat! Tack för ditt svar och berätta gärna mer... Kram
  • Anonym (India)

Denna vecka kommer vi att skicka ner alla provsvar och intyg till kliniken i Indien, sen får vi besked om vi blir godkända eller inte.
    Har ni provat med IVF tidigare eller hur kom ni in på surrogat?

• Anonym (Surrogat)
    Anonym (India) skrev 2013-02-04 17:49:01 följande:
    Denna vecka kommer vi att skicka ner alla provsvar och intyg till kliniken i Indien, sen får vi besked om vi blir godkända eller inte.
    Har ni provat med IVF tidigare eller hur kom ni in på surrogat?
    Vi har gjort ivf, fått ett missfall. Har endometrios som sjukdom, svårt att få embryona att fästa. Vad kostar surrogat i Indien?
  • Två döttrar och en son

Jag kan vara surrogat om det är eller blir möjligt att reglera juridiskt i Sverige.
    Har snart fyra egna barn.
    Kan även donera ägg om mina duger åt den svenska vården....   

• Anonym (Surrogat)
    Två döttrar och en son skrev 2013-03-06 18:07:12 följande:
    Jag kan vara surrogat om det är eller blir möjligt att reglera juridiskt i Sverige.
    Har snart fyra egna barn.
    Kan även donera ägg om mina duger åt den svenska vården....   

Det hade varit super men tyvärr är det en jobbig juridisk process för skulle du ångra dig när du är gravid eller när barnet är fött så har vi ingen laglig rätt till barnet fastän embryot biologiskt var vårt ifrån början. Jag skulle jättegärna göra det med en svensk mamma för det är enklast och billigast men eftersom juridiken kan strula enormt så vågar man inte. Tack ändå Hjärta
  • Två döttrar och en son
    Anonym (Surrogat) skrev 2013-03-07 04:59:46 följande:

Det hade varit super men tyvärr är det en jobbig juridisk process för skulle du ångra dig när du är gravid eller när barnet är fött så har vi ingen laglig rätt till barnet fastän embryot biologiskt var vårt ifrån början. Jag skulle jättegärna göra det med en svensk mamma för det är enklast och billigast men eftersom juridiken kan strula enormt så vågar man inte. Tack ändå Hjärta

Jo jag förstår att man inte vågar isåfall.
    Nu är jag 99,99% säker på att jag aldrig skulle anse barnet som mitt, eftersom det ju inte ens är mitt biologiska, men förstår tanken hos er.
    Har hört dock att medicinsk-etiska rådet i Sverige kommit med förslag till regeringen om att man borde tillåta surrogat även här.
    Men vet ju inte om de kommer att ordna så att barnet juridiskt säkert är de blivande föräldrarnas....

Hopas ni får barn genom surrogat någonstans!  
  • Enter Sandman

Jodå, det är på gång, man diskuterar att öppna upp lagen för surrogatmödrar, men det är mycket som ska tänkas på och gås igenom.
    Så jag vet inte när det kan blir, men det lär vara på gång.

Lycka till ts.    

Svar på tråden Surrogat-tanke runt det-eller är i processen!