Inlägg från: Madeleine de Scudéry |Visa alla inlägg
  • Madeleine de Scudéry

Surrogat-tanke runt det-eller är i processen!

Två döttrar och en son skrev 2013-03-25 07:37:51 följande:
    Nej nu får du ge dig!
    Om det är ett fullt frivilligt åtagande så är det verkligen inget utnyttjande att bära och föda ett barn åt andra!!
    Jag finns här och jag VILL hjälpa andra att få ett barn på detta sätt.
    JAG vill och jag ser det som en gåva och ett mirakel att få ynnesten att bära och föda ett barn - även om det är är ett annat pars barn!
    Jag tror nog att du får ta och vända dig direkt till de kvinnor som faktiskt gör detta för andra och fråga dem direkt istället för att bara ANTA något du inte vet ett skit om!     
    Fast det blir ju inte helt frivilligt från kvinnornas sida, det är något de blir tvungna att göra.
    Det är en annan sak om du skulle göra det, du har möjligheten att välja.
  • Madeleine de Scudéry
    Två döttrar och en son skrev 2013-03-25 23:08:55 följande:
    Nu förstår jag varför Loriyana och Lilia skriver så hätskt emot surrogatgraviditeter.
    De är katoliker...
    Och enligt den katolska kyrkan så har man bestämt sig för att bannlysa surrogatmödraskap.
    Liksom abort.
    Liksom preventivmedel.
    Liksom medicinsk hjälp att få barn.
    Liksom även adoption då antar jag...  
    Det är från de katolska skrifterna de hämtat detta att surrogatgraviditet skulle vara att jämställa med prostitution...
    För att barnet inte blivit till genom sex! 
    Och för att det är en tredje person inblandat!
    Och för att den gravida "reduceras till statusen av en prostituerad" för att hon "säljer sin biologiska fertilitet"!

Nä fy såna orättvisa och fördomsfulla påståenden....  

Jag tror på Gud själv, helt klart, och jag tror också på godheten!
    Just därför kan jag tänka själv och i mitt eget inre känna efter vad som är det rätta och det goda.
    Och att bära ett barn åt någon som inte kan göra det själv är inget annat är godhet så länge man gör det helt och fullt frivilligt.

Jag är också för att man ska få använda vilken preventivmetod man vill!
    Och att kvinnor ska ha möjlighet till tidigt avbrytande av graviditet om hon vill!
    Och att månniskor ska kunna få hjälpa att få barn!
    Och att adoption till kärleksfulla föräldrar är bättre än att bo på barnhem!     
    Jag är inte katolik, och anser inte att surrogat där man åker till exempel Indien och låter en kvinna där föda ett barn är speciellt trevligt.
  • Madeleine de Scudéry
    Två döttrar och en son skrev 2013-03-26 09:00:47 följande:

Nehej.
    Men jag anser att där det går schysst till (vilket är vad jag sett) så är det superbra för både den gravida kvinnan och hennes familj, för det barnlösa paret och för barnet!  

Du tror alltså på fullt allvar att kvinnan blir tvingad mot sin vilja till det??

Det jag har sett och hört så är det tusentals som försöker få bli surrogat eftersom de själva anser det som ett otroligt enkelt sätt att tjäna stora summor pengar till sin familj för vilka de bygger ett nytt bra hus, kan ge sina barn en utbildning och överhuvudtaget leva betydligt bättre än annars.
    Dessutom känns det bra för det att kunna ge ett barn till ett barnlöst par

Får jag fråga om du odlar all din egen mat och syr dina egna kläder?
    Om inte så "utnyttjar" du fattiga kvinnor i Indien!
    För att det ger dem jobb.
    Ett hårt och väldigt underbetalt jobb, men en inkomst iaf, men skit samma - du utnyttjar andra människor!!
    Fast det är en större risk med att vara gravid och föda ett barn. Det är kvinnor som dör när de föder barn.
    Jag tror ändå att det är många som känner sig tvingade just för att kunna ge sina barn mat och sin familj trygghet. Det är kanske något de helst inte velat göra, men på grund av pengarna så gör de det ändå.

Du är väldigt aggressiv i dina inlägg. Tona ner lite kanske?
  • Madeleine de Scudéry
    Två döttrar och en son skrev 2013-03-26 09:10:53 följande:

Men snälla.... JAG har FULLT MEDVETEN och med MIN EGEN VILJA blivit gravid med DERAS EMBRYO och VET HELA TIDEN att det är DERAS barn.
    Jag skapar inga band till det (ja det går utmärkt) och VET att barnet är deras och att DE ska ha barnet för att DE är barnets FÖRÄLDRAR.
    Så när barnet föds (och jag utgår från att föräldrarna är med då) så är jag fullt medveten om att DE ska ha barnet. Det har aldrig varit mitt!
    Jag vill väl inte kidnappa andras barn heller!
    Det har bara växt och utvecklats i min livmoder och fötts ur min kropp - men det ÄR INTE MITT barn.
    Så fort barnet kommit ut så tar barnets mamma eller pappa det.
    Jag fokuserar på deras glädje och på min återhämtning.
    Jag tar medel som drar ihop livmodern och som stoppar mjölkproduktion.
    Sen äter jag, vilar och sover.
    Tar hand om kroppen och hoppas att jag är återställd att jobba efter en vecka eller två.
    Går hem till min egen familj och mina egna goa ungar!  

Men du lever i ett västerländskt samhälle, och jag antar att du har tillgång till ett socialt skyddsnät. Det är just det dessa kvinnor inte har. Det är därför jag menar att de tvingas till det.
  • Madeleine de Scudéry
    Två döttrar och en son skrev 2013-03-26 09:10:53 följande:

Men snälla.... JAG har FULLT MEDVETEN och med MIN EGEN VILJA blivit gravid med DERAS EMBRYO och VET HELA TIDEN att det är DERAS barn.
    Jag skapar inga band till det (ja det går utmärkt) och VET att barnet är deras och att DE ska ha barnet för att DE är barnets FÖRÄLDRAR.
    Så när barnet föds (och jag utgår från att föräldrarna är med då) så är jag fullt medveten om att DE ska ha barnet. Det har aldrig varit mitt!
    Jag vill väl inte kidnappa andras barn heller!
    Det har bara växt och utvecklats i min livmoder och fötts ur min kropp - men det ÄR INTE MITT barn.
    Så fort barnet kommit ut så tar barnets mamma eller pappa det.
    Jag fokuserar på deras glädje och på min återhämtning.
    Jag tar medel som drar ihop livmodern och som stoppar mjölkproduktion.
    Sen äter jag, vilar och sover.
    Tar hand om kroppen och hoppas att jag är återställd att jobba efter en vecka eller två.
    Går hem till min egen familj och mina egna goa ungar!  

Eller vänta nu lite, är du surrogatmoder nu?
  • Madeleine de Scudéry

Det är väldigt trevligt att kvinnor som verkligen har ett val väljer att vara surrogatmödrar. Det håller nog de flesta med om.

• Madeleine de Scudéry
    Anonym (Surrogat) skrev 2013-03-27 21:29:32 följande:
    Surrogatmamma kanske är vår enda chans till ett biologiskt barn, det känns som många tycker det är fel men varför ska vi får försaka det som många kan hur enkelt som helst! Ingen tvingar dessa kvinnor att bära våra barn utan de gör det av egen fri vilja!
    Och det är ju inget som hindrar er att göra det, fast med en kvinna som verkligen gör ett val, inte som tvingas.
Svar på tråden Surrogat-tanke runt det-eller är i processen!