Surrogat-tanke runt det-eller är i processen!
Har inte läst hela tråden men jag har ett par saker jag har funderat på kring frågan. Det är nämligen så att en bekant till mig inte kan få barn medan jag har haft väldigt lätt för det så i mina ensamma stunder har jag tänkt hur det skulle vara att kunna få hjälpa dom. Men jag har kommit fram till att jag aldrig skulle kunna gör det och det är pga barnet. Jag tror nog att jag skulle klara mig från att se barnet som mitt och därmed inte ha några problem med att lämna bort det (okej lite överdrivet kanske, klart det skulle kännas men ni förstår vad jag menar. ) Men det lilla barnet vet ju inte allt bakomliggande så även om jag är säker på att de andra föräldrarna skulle älska barnet skulle jag iaf inte kunna genomföra det för för barnets skull skulle det vara det största svek jag kan föreställa mig. Att vid så späd ålder tvingas ifrån den enda människa man känner... nej, jag skulle inte kunna. Visst går adopterade barn igenom samma separation men att med berått mod planera för och utsätta det lilla barnet för det känns för grymt för mig...
Jag förstår att ni som önskar surrogatmammor till era barn vill dem deras bästa och kommer älska dem över allt annat men för mig känns det fel. Hoppas jag inte trampade på för många tår