Inlägg från: Två döttrar och en son |Visa alla inlägg
  • Två döttrar och en son

Surrogat-tanke runt det-eller är i processen!

Anonym (India) skrev 2013-04-03 21:57:41 följande:
    Hej TS! Har inte följt tråden, men skrev i början av den. Vill bara tala om att vi åker till Indien nästa söndag Hur går det för er?     

Anonym (India) skrev 2013-04-03 21:57:41 följande:
    Hej TS! Har inte följt tråden, men skrev i början av den. Vill bara tala om att vi åker till Indien nästa söndag Hur går det för er?     

Lycka till!!!
  • Två döttrar och en son
    isadora81 skrev 2013-04-04 09:01:38 följande:
    Jag vill gärna vara med här. Vi har tankar om surrogat om våra ivf försök inte fungerar. Vi har gjort vårt första IVF-försök som ledde till missfall.

isadora81 skrev 2013-04-04 09:01:38 följande:
    Jag vill gärna vara med här. Vi har tankar om surrogat om våra ivf försök inte fungerar. Vi har gjort vårt första IVF-försök som ledde till missfall.

Tycker ni gör rätt som redan nu öppnar er för ev andra lösningar. Men vad jag läst av en ivf-läkare så har man lika stora chanser de första sex embryoinsättningarna så såpass många försök borde man ge en chans enl honom. Sen är frågan om det kan hjälpa med donerade ägg el spermier eller med immunbehandling? Lycka till!!
  • Två döttrar och en son
    Anonym (Surrogat) skrev 2013-01-13 15:21:44 följande:
    Hej! Vi har tankar på surrogatmamma från Ukraina, Thailand eller Indien och söker er som är i samma tankar eller ni som genomgår det! Allt är av värde! Mvh barnlös 78;a

Anonym (Surrogat) skrev 2013-01-13 15:21:44 följande:
    Hej! Vi har tankar på surrogatmamma från Ukraina, Thailand eller Indien och söker er som är i samma tankar eller ni som genomgår det! Allt är av värde! Mvh barnlös 78;a

Detta efterlyser TS. I reglerna står att "etiska frågor av allmän karaktär ej ska föras i känsliga rummet". Jag har fått kontakt med två kvinnor som inte kan bära sina barn och den ena vill starta om 2-5 år och den andra nästa år. Vi får se hur det framskrider. Ett "problem" är att föräldrarna gärna vill öka chansen så mycket som möjligt, vilket man ju kan förstå med tanke på kostnaderna bl a, men flerbördsgraviditet är riskfyllt och väldigt tungt så det undviker jag helst genom att endast sätta in ett embryo. Föräldrarna ser nog dock mer risken för ingen graviditet.ä. Men där står jag på mig och första tre försöken blir det bara ett embryo.
  • Två döttrar och en son

Hur går det för alla här? Här känns det mer mer positivt och roligt att få göra detta med ett barnlängtande par! Föräldrarna letar efter en bra klinik just nu. Hoppas vi kan sätta in ett embryo redan i jan-feb nästa år.

• Två döttrar och en son
    Anonym (India) skrev 2013-04-28 19:17:44 följande:
    Vi är precis hemkomna från Indien och väntar nu på besked om vår SM är gravid eller inte. Allt har gått bra. Från att ha varit skeptiskt till surrogatmödraskap i höstas så har vi nu alltså varit där och genomfört processen så här långt. Vi har haft höga krav hela vägen och dom har uppfyllts mer än vi kunde förvänta oss. Det är dock viktigt att välja en seriös klinik, vissa har blivit lurade på stora belopp tyvärr. Lycka till alla!                 

Anonym (India) skrev 2013-04-28 19:17:44 följande:
    Vi är precis hemkomna från Indien och väntar nu på besked om vår SM är gravid eller inte. Allt har gått bra. Från att ha varit skeptiskt till surrogatmödraskap i höstas så har vi nu alltså varit där och genomfört processen så här långt. Vi har haft höga krav hela vägen och dom har uppfyllts mer än vi kunde förvänta oss. Det är dock viktigt att välja en seriös klinik, vissa har blivit lurade på stora belopp tyvärr. Lycka till alla!                 

Åh vad spännande! :- Hur många embryon satte ni in? Så ni började tänka på SM först i höstas alltså? Det var snabbt jobbat att redan gå och ruva! Jag ser väldigt mycket fram emot att få vara med om föräldrarnas väntan på sitt barn. Nu försöker vi ta reda på så mycket lagar och regler vi kan och försöker hitta den säkraste vägen vi kan och tänka på alla scenarion INNAN!
  • Två döttrar och en son
    Anonym (India) skrev 2013-04-29 14:44:37 följande:
    Hon har fått två vanliga embryon och blasto. Ja det har gått ganska snabbt, vi tog den första kontakten med kliniken i januari och sedan dess har det varit fullt upp med allt som ska fixas innan resan. Lycka till! 

Anonym (India) skrev 2013-04-29 14:44:37 följande:
    Hon har fått två vanliga embryon och blasto. Ja det har gått ganska snabbt, vi tog den första kontakten med kliniken i januari och sedan dess har det varit fullt upp med allt som ska fixas innan resan. Lycka till! 

Så totalt tre embryon? Tänk om det trillingar?? Håller tummarna iaf att en eller två fastnar och blir era barn! Tack. Jag hoppas verkligen att allt kommer gå bra och som vi önskar.
  • Två döttrar och en son
    Anonym (India) skrev 2013-04-29 19:11:29 följande:
    Dom tillåter inte trillingar på vår klinik (men på många andra i Indien), så dom gör en reducering om alla tre fäster.

Anonym (India) skrev 2013-04-29 19:11:29 följande:
    Dom tillåter inte trillingar på vår klinik (men på många andra i Indien), så dom gör en reducering om alla tre fäster.

Det är nog klokt att göra reducering med tre embryon. När ska ni göra graviditetstest?
  • Två döttrar och en son
    Anonym (India) skrev 2013-05-06 09:36:59 följande:
    Gravtestet är nu på torsdag... Ja, vi har använt mina ägg och min mans spermier, så det blir isåfall vårt biologiska barn. Vi har en budget på ca 400´ , får se om den håller Tack       

Gravtestet är nu på torsdag... Ja, vi har använt mina ägg och min mans spermier, så det blir isåfall vårt biologiska barn. Vi har en budget på ca 400´ , får se om den håller Tack       

Åhh vad spännande!! Håller tummarna!! Men ni har väl inte betalat 400 000 redan? Utan det är er tot budget med ev fler försök inräknat? Ja med mig blir det då inte sådär dyrt... Vi ska förresten boka tid till planerings-och lämna prover och göra undersöknings-besök i nov. Ska bli så spännande och nervöst... Ser allt bra ut och vi lyckats avsluta amning så blir det imsättning av embryon i jan troligtvis! Då har ni fått eller får era/ert barn om det går bra nu..
  • Två döttrar och en son

Hur gick det? Hoppas ni fick positivt!
  • Två döttrar och en son

Stort grattis!! Vad härligt! Håller tummarna att allt går bra nu och att ni får en eller två bebisar om 7-9 mån!

• Två döttrar och en son
    Anonym (India) skrev 2013-05-27 14:33:04 följande:
    Ev missfall på gång. Får svar på fredag vid nästa UL.

Nää.....hoppas INTE!! Blöder hon? Det behöver ju inte alls betyda mf. Jag har blött lite till å från alla ggr i början oxh det har gått bra ändå. En ggn var det en tvilling som blödde ut, så kan det vara för er sm oxå. Håller tummarna att det finns minst ett litet hjärta på fredag!!!
  • Två döttrar och en son
    Anonym (India) skrev 2013-05-27 14:33:04 följande:
    Ev missfall på gång. Får svar på fredag vid nästa UL.

Vad visade ul? Hoppas det fanns minst ett hjärta där!
  • Två döttrar och en son

Vad roligt att det ser bra ut iallafall!! Har de sett hjärtslag? Det är en liten? Håller tummarna för att det fortsätter gå bra hela vägen!!

• Två döttrar och en son

Jag ska vara surrogat med mina EGNA ägg och GRATIS!! Det är nämligen förbjudet i Sverige att adoptera barn om man gett kvinnan som fött det ersättning... Jag är fattig med svenska mått men väljer ändå att vara surrogatmamma utan att få någonting för det. Pga att jag själv varit ofrivilligt barnlös, men nu har flera egna barn. Jag kan bara säga att de indiska surrogatmödrarna som bär barn som inte är deras biologiska och som får sådan uppassning och en hel medelårslön är jag avundsjuk på.... Tänk om man fick det ändå? Men då hade jag förstås varit en girigbuk istället. Jag är ju en västerländsk surrogatmamma. Jag BÖR göra det helt gratis.... Konstigt att det ses så olika på beroende på vilket land man bor i.

• Två döttrar och en son
    Anonym (Jemma) skrev 2013-06-12 23:05:02 följande:
    Fortfarande är det inte jämförbart eftersom jag antar att du har ett fritt val och dessutom inte kommer att tvingas vara separerad från din familj och de barn du redan har ett år? Att vara fattig med svenska mått är inte heller jämförbart med att vara det i Indiska mått. 

Tro mig - de indiska kvinnorna har också ett helt fritt val och med tank på att de får en hel årslön som de tom kan bygga sig ett hus för och betala en hel utbildning för sina barn för så är det inte konstigt att det är tusentals kvinnor som konkurrerar om att få vara sm i Indien! Ingen och inget tvingar dem. Lika lite som det tvingar mig. Visst, hade de varit förmögna, vilket de flesta normalt inte är, så hade de ju haft dessa stora summor ändå. Nu är de kanske arbetslösa och helt utan inkomst (som jag!) eller arbetar i textilfabrik som så många andra indier. Klart de lockas av att "bara" vara gravida i nio mån, föda ett barn som de inte behöver försörjs och för det få motsvarande 3-400 000 (?) i svenska pengar! Jag hade utan tvekan gjort det - för MINA barns skull!! Jag vill kunna hjälpa mina barn också att få en egen lägenhet t ex... Men jag gör det alltså utan ersättning alls... Bara för att jag VILL hjälpa. Inte för att tjäna pengar! Och de här indiska kvinnorna svälter lika lite som jag gör. De har så de klarar sig, inte mer, precis som jag och mina barn! Men de vill tjäna PENGAR.... Så enkelt är det. De skulle aldrig göra det bara för att hjälpa andra.. Och nej - alla indiska surrogatmödrar är inte ifrån sina barn! Det finns många som bor hemma. Och.även om de bor på ett särskilt mödrahem så får de ju naturligtvis träffa sin familj!! Men du kan ju tro och tycka vad du vill..... Du har tyvärr en väldigt låg syn på de indiska kvinnornas förmåga att tänka själva och fatta smarta beslut.
Svar på tråden Surrogat-tanke runt det-eller är i processen!