Småbarnsföräldrar i Gävle
Vi bor i Gävle men ingen av oss är hemma längre. Jag är dock gravid igen och kommer förmodligen att vara hemma med vår äldsta dotter från mitten på juni. Hur kommer det sig att ni flyttat till just Gävle? :)
Vi bor i Gävle men ingen av oss är hemma längre. Jag är dock gravid igen och kommer förmodligen att vara hemma med vår äldsta dotter från mitten på juni. Hur kommer det sig att ni flyttat till just Gävle? :)
Vi bor centralt i Gävle nu men kommer att flytta lite utanför (mot Andersberg) i mars. När har du BF? Eller jobbar ni på att bli gravid?
Vad roligt att vi är några mammor här i Gävle som har barn i liknande åldrar. Vore kul om vi kunde ha en liten mammagrupp och träffas och leka ibland :)
Å grattis FruFantomen! Hoppas allt gick bra och att ni mår bra allihop :)
Hej på er! Jag kan verkligen rekommendera alla öppna förskolor som finns, där hängde vi jämt när jag var mammaledig. Vi var mest i hemlingby och på frälsningsarméns på brynäs. Även Tomaskyrkan i Sörby. Min man gick på Olofsgården också men den är nog inte bland de bästa :) Jag funderar på att vara mammaledig från mitten på juni men då är väl alla öppnisar stängda. Dock finns ju boulognern, furuvik och allt precis som ni nämnt :) Har ni sökt förskoleplats?
Älskar öppna förskolan, perfekt både för barn och föräldrar. Finns hur många som helst i stan, Hille och Strömsbro har också sen finns det säkert ännu fler.
Hej på er!
Är det någon mer som har täta barn? Jag har lite vagn-panik!
Har någon hört något om den nya Carenan? Eller som har ett bra tips på en syskonvagn?
www.syskonhuset.se/syskonvagnar/651-carena-double-swing.html
Tack på förhand! :)
Jag kommer att vara mammaledig (om allt går som det ska) 1 år framåt. Vi bor i Höjersdal och har en dotter som blir 2 år i november. Lillebror eller lillasyster beräknades komma till världen i fredags men har inte tittat ut ännu. Jag följer gärna med på promenader och till öppna förskolan i höst om det nu blir bebis någon gång :)
Ja, Höjersdal är bara på andra sidan vägen. Vid Dallas :)
Har ni testat öppna förskolan i Andersberg eller vet när den börjar igen? Storasyster börjar på dagis 15 timmar i veckan och pappan börjar jobba igen på tisdag så snart behöver vi sysselsätta oss lite när storasyster inte går på dagis :)
Någon som har tips när det gäller barnförsäkring förresten? Vad har ni och är ni nöjda?
De kommer hem till oss från Trygg Hansa imorgon så jag försöker kolla runt lite.
Tack för era svar! Vår andra lilla dotter föddes den 15 augusti så hon är strax över 2 veckor nu. Tänkte börja gå till öppna ganska snart, måste ju aktivera storasyster så hon inte blir tokig här hemma :)
Förstår att det måste vara mycket med plugg också, Lily of the valley. Vad pluggar du?
Var ni till hemlingby? Ska försöka ta mig dit någon dag jag med, kanske blir aktuellt för min minsta snart också. Jag tycker hemlingby och Brynäs är de bästa :)
Hej Tomsfru! Vad pluggar du då? Är du från stan eller inflyttad?