maxina skrev 2013-02-26 19:09:09 följande:
Klart han/hon kommer ut, som dom säger "när h*n är färdig kommer h*n"... Som att man inte är less på att höra det när man går på övertid ;) Men hur länge får man gå över här innan dom sätter igång en? I göteborg fick man gå hela 3 veckor över tiden, alldeles för länge tycker jag.
Han är dataingenjör, programmerare.. Själv är jag sjuksköterska men inte arbetande nu då för tillfället ;) Jobbar du såhär in på slutet eller är du hemma??
Hm.. Jag hade fått uppfattningen att de bara lät en gå över 2 veckor i Göteborg. En gammal klasskompis till mig är beräknad till 5 mars så vi tävlar om vem som ska få först och hon sa att man som mest fick gå två veckor över.
Jag har inte hört något maxdatum här. i v.41+2 får man ett extra UL för att kolla fostervatten och sånt, sedan får man komma på en till koll i v.42+0 (om jag inte minns fel) och sen är det så gott som dagliga kontroller.
Jag har varit hemma sedan 1feb. Hade jobbat längre om jag kunnat men mitt blodtryck började stiga så fort jag gick tillbaka till jobbet efter julledigheten så det kändes bra att få gå hem. Mycket riktigt sjönk trycket igen när jag slutade jobba så det var rätt beslut. Dock börjar det bli tradigt nu när jag nästan har varit hemma i 4 veckor och jag är sjukt nyfiken över hur det har gått på jobbet. Jag är musiklärare här i Sandviken och det har inte varit det lättaste för dem att hitta en vikarie för mig.