• Verand

Småbarnsföräldrar i Gävle

Hej

Jag blev medlem nyss, min tanke var att söka efter lite föräldralediga i Gävle/ Sandviken. Tyckte det kändes onödigt att skapa en ny tråd när er tråd var den första som dök upp...Glad

Jag är uppvuxen i Gävle men bor nu i Sandviken och är hemma med en liten kille på 6 månader, håller på att krypa på väggarna här hemma eftersom jag inte känner så mycket folk som också är hemma. Skulle gärna vilja träffa lite nytt folk, kanske ta en fika eller något. Om någon är intresserad?

Jag fyller 30 år i september och jobbar som lärare när jag inte är mammaledig.

• Verand

Hej! Vad kul! Då borde vi ta en fika :) Vi bor i Stensätra, ni då? Vi har bott här i snart två år.

• Verand

Förresten vart jobbar du? Jag jobbar på Petreskolan i Hofors. Har eng och so i högstadiet.

• Verand

Min man är uppvuxen i Sandviken men jag är som sagt uppvuxen i Gävle. Mannen jobbar skift på Sandvik. Går ni på någon föräldragrupp eller på något annat på öppna förskolan? Vi går på babyrytmik och har gått på massage. När jag går på långpromenader brukar jag gå en del i Örta. Vi ska dit och hälsa på förskolan, funderar på att söka dit i januari då jag ska börja jobba. Jag är mentor i en årskurs 8 men undervisar i alla årskurser. Skulle vilja jobba en dag i veckan men som lärare fungerar ju inte det...

• Verand

Min man är uppvuxen i Sandviken men jag är som sagt uppvuxen i Gävle. Mannen jobbar skift på Sandvik. Går ni på någon föräldragrupp eller på något annat på öppna förskolan? Vi går på babyrytmik och har gått på massage. När jag går på långpromenader brukar jag gå en del i Örta. Vi ska dit och hälsa på förskolan, funderar på att söka dit i januari då jag ska börja jobba. Jag är mentor i en årskurs 8 men undervisar i alla årskurser. Skulle vilja jobba en dag i veckan men som lärare fungerar ju inte det...

• Verand

Jag har också gått på föräldragrupp men träffarna är slut nu. Vi har inte gått någon fredag men hört att det ska vara mysigt. Har bara inte blivit av.

Hört positivt om blåsippans förskola från olika håll. Ska dit och hälsa på om någon vecka.

Ibland funderar jag på att söka till gymnasiet istället. Fick lärarlegitimation igår och är behörig även på gymnasiet så det var en rolig överraskning.

Tycker nog att till och med att Oskar är för liten för rytmiken, hade hoppats att han skulle uppskatta det mer. Men han skulle nog göra det om han var lite äldre. De flesta som går nu är dock som han.

• Verand

FruFantomen- jag är ute på minst en promenad om dagen, när vädret tillåter dvs, så jag ser fram emot lite sällskap. :) imorgon söndag verkar det bli regnigt om man ska tro vädret. Men kanske i veckan?

Lily of the Valley- ska du läsa till lärare?

• Verand

Vad härligt med lite nya kläder, själv har jag insett att jag inte är lika smal som jag själv trodde...:( eller kanske så har jag kanske gått upp efter att jag slutade amma utan att märka det.

Kan förstå att dom vill att du ska beställa grejer till skolan, har själv erfarenhet från vikarier som beställt och det har blivit lite tokigt. Vi har inte alls gjort mycket i helgen min man jobbar 12 timmars natt så då blir vi bara hemma eftersom han gärna vill träffa Oskar de få timmarna han är vaken och hemma. Nu ska han dock ha semester, så det blir skönt.

Vart gick du utbildning och när? Tänkte om vi gick samtidigt..:) fast i Gävle tror jag inte det fanns inriktning musik?

• Verand

Jag gick nog också ut för 5 år sen men jag gick ju i Gävle. Dock har jag läst lite i efterhand då jag behövde klara av några rester. Har bland annat läst geografi i Falun.

Jag har nyss lagt Oskar, men innan dess försökte jag mata honom...gick inte så bra..han grät och skrattade om vartannat, verkade törstig, när jag gav honom vatten skulle han prompt dricka själv, dvs leka med flaskan..han satt och fläktade med armarna då att all mat hamnade överallt utom i munnen..han insåg efter en stund att man kunde börja kladda med all mat...till slut var det mat överallt, långt ner på benen. Märkte att han var övertrött, nu får du sova för kvällen tänkte jag, när jag skulle byta blöja kräktes han morötter och potatis över hela sig, när jag la ner honom för att göra ren honom, började han rulla runt så att det var spyor i hela sängen, där låg han och rullade runt, skrattandes eftersom han var busig och övertrött.. Visste inte om jag skulle skratta eller gråta, nu ligger han dock i sin säng. Hoppas han somnar snart så jag kan sanera köket...:) det var min eftermiddag.han brukar inte krångla så det kanske är för varmt för de små.

• Verand

Frufantonem: jag har inte glömt promenaden, däremot hade jag glömt mitt lösenord så har inte kunnat logga in på ett tag. Just nu sover barnet och pappan är ute så jag ligger i soffan och slappar...skönt! Promenad i veckan?

Svar på tråden Småbarnsföräldrar i Gävle