Småbarnsföräldrar i Gävle
Hej! Mitt första barn föddes nu i mars och jag håller fortfarande på att återhämta mig från förlossningen och vänjer mig vid att vara förälder =) Träffas gärna för promenader och annat framöver!
Hej! Mitt första barn föddes nu i mars och jag håller fortfarande på att återhämta mig från förlossningen och vänjer mig vid att vara förälder =) Träffas gärna för promenader och annat framöver!
Låter som att ni hade en skön dag igår! Jag fick massor gjort hemma då pappan i huset var ledig och kunde roa lillen. iPad är verkligen guld värt under långa amningspass och när bebis inte vill ligga själv
Det där med sömn ja.. Jag brukar fungera rätt bra i vanliga fall även fast jag sover lite men några nätter/dagar utan att sova mer sammanhängande än en timme åt gången håller på att knäcka mig.. Blir sömnbristen lättare att hantera med tiden..? Inatt har jag åtminstone fått sova ett par tvåtimmarspass och känner mig lite mer levande! Trist att dagen har regnat och blåst bort.
Jag hakar gärna på fika om någon vecka, vi håller oss än så länge rätt isolerade. Det känns fortfarande som tillräckliga dagsprojekt bara att ta sig ut med vagnen i närområdet där vi bor =) Kan tänka mig att ni har att göra som har fler än ett barn!
Otroligt vad tiden går snabbt fast man "bara" är hemma! Så skönt nu när man kan börja fixa och greja ute i trädgården, har dålig koll på vad som behöver göras egentligen men roligt ändå och man lär sig väl genom att pröva sig fram =) Har ni andra bra koll på trädgårdsskötsel och växter?
Maxina: Hoppas att ni får reda på vad som stör den lille så han förhoppningsvis kan få hjälp mot sina besvär! Jobbigt när man märker att något är fel men inte vet vad. Jag känner inte heller särskilt många här, framförallt ingen som är hemma dagtid =) Hur länge har du planerat att vara föräldraledig?
Jag hade gärna tittat förbi för sällskapets skull men Lexe ligger för långt bort för att jag ska kunna promenera, har ingen bil heller då maken har den till jobbet så lite svårt överlag för mig att ta mig just dit. Får bli en annan gång =) Lexe ligger väl inom promenadavstånd för er andra..?
Då bor vi inte alls långt ifrån varandra, vi bor på Hagelgatan. Vad roligt om det skulle finnas sånggrupp i Sörby, jag har också funderat på sång/rytmik men bara sett att det finns i Bomhus. Ska ta tag i att kolla upp det bättre nästa vecka när mannen jobbar och det blir vardag igen
Hoppas att det finns platser kvar, jag följde ditt exempel och mailade jag också Har du lust att ses nästa vecka, kanske ta en promenad till Hemlingby och fika eller gå till öppna förskolan i Andersberg?