Livet raserat av det dummaste jag gjort
jag har gjort något liknande. har varit tillsammans med min kille i lite mer än ett år, men det har gått väldigt mycket upp och ner. sexlivet har varit ett stort problem. sex är en viktigt del av ett förhållande för mig, men för honom var det aldrig riktigt prioriterat.
tidigare i vår var jag på semester några dagar i finland (därfirån jag är) och träffade mitt ex. (eller ex är nog en överdrift. vi hade nån grej i nån månad hösten 2011). vi är vänner nu för tiden och han visste om att jag och min pojkvän hade det jobbigt. en kväll hade vi druckit lite, men jag var fortfarande klar i huvet. vi hade sex lite för gamla tiders skull och det kändes så rätt när det hände. jag åkte tillbaka till sverige sen och i förrgår fick jag veta att jag är gravid i ca. 5 veckor. jag är säker på att mitt ex är pappan eftersom vi hade oskyddat och jag och min pojkvän i princip inte alls hade sex. jag säger "hade" eftersom jag igår gjorde slut med honom. jag har inte berättat om otroheten eller graviditeten. jag skäms så oerhört för det jag gjort. det var inte rätt nånstans.
jag har pratat med mitt ex, som tycker vi har varann bra där vi har varandra. jag håller med om det. han säger att han är redo för att skaffa barn (han är 7 år äldre än jag), men att han inte vill att det ska ske så här. han vill nog att jag gör abort. jag har länge velat ha barn och blev lycklig när jag såg att det var plus, men nu är jag mer osäker med tanke på exets reaktion. jag medger att det är en väldigt knepig situation. jag bor i sverige och han bor i finland. både jag och han är chockade och jag har sagt att jag behöver lite tid på mig att fundera över hur jag ska göra.
det har varit två hemskt omtumlande dagar. jag är så kluven just nu och vet inte vad jag ska ta mig till. för övrigt är jag snart 22 år och mitt ex är 29. finns det nån som har några visa ord? jag vet varken ut eller in längre.