• Anonym (Otrogen, graviid)

Livet raserat av det dummaste jag gjort

Jag har ett sambo förhållande med en man som kan va ganska speciell, han dricker en del och är inte alltid så snäll, det va väll därför jag va otrogen, ibland kan jag känna mig så ensam, leva ensam i ett förhållande med två. Iallafall så är det ingen ursäkt och det rättfärdigar absolut inte vad jag ställt till med. Jag hade festat en kväll på klubben, skulle få skjuts hem på tidiga morgonkvisten av en man som varit väldigt rar. Ja 1+1 vi hamnade hos honom och i säng. Jag vill tillägga att jag va absolut inte så full att jag inte visste vad jag gjorde ! Men det kändes rätt då. Jag sa inget till min sambo om vad dom hade hänt, det va ju bara en gång. Sen kom det, du är GRAVID, kändes bra, har velat ha barn nu i nått år men eftersom jag äter p-piller (och inte slarvat) så har det ju inte hänt. Jag va då v8 och räknade 8a veckor bakåt, viste inte då att man sedan tar bort två veckor från det ?!! Trodde det va lugnt att det va min sambo som va pappan. Sen säger min barnmorska datumet för då jag skulle blivit gravid...., PANIKEN STEG. Det är inte sant.. Jag vart jätte ledsen men ville inte tänka på att det kanske inte va min sambo som va pappan så jag besökte en gynekolog för frågor och utl, Han sa till mig att det inte fanns en chans att det va den andra mannen, och då va jag i vecka 9+3. Jag tänkte inte mer på det.... Vecka 12 va jag hos en doktor (eftersom jag väntar tvillingar så sker ju allt lite tidigare) då förklarade dom för mig beräkningen av grav tid... Tillbaka till den andre mannen såklart .... Panik igen. Sömnlösa nätter och oro i kroppen.... Tog kontakt med en klinik som utför faderskapsbestämningar innan barnen är födda.. Den andre mannen va jätte snäll och ställde upp på att följa med för dna.. Jag va så säker på att det inte va han.. Jag väntade två veckor på svaret.. I fredags kom det.. Min sambo är INTE far till barnen.. Jag är nu i vecka 15.. Kan fortfarande göra en abort. Men bara jag tänker på det så bryter jag ihop. Om jag ska behålla dom så ska min Sambo givetvis bli underrättad, och jag utkastad, med all rätt.. Någon som kanske lite känner igen sig ? Varit i samma sits? Vill bara tillägga att ingen kan hata mig mer än vd jag själv gör..

• Svar på tråden Livet raserat av det dummaste jag gjort
  • yodi

oj vilken jobbig sits. vad tycker den andra mannen om det hela?
    mitt råd är att gå till en kurator för att få hjälp med alla känslor, eftersom att du har velat ha barn länge så är en abort i v 15 inget roligt direkt, det blir som en mini förlossning.

men hur ser dina förutsättningar ut om du väljer att behålla och blir själv, hur ser det ut med boende och ekonomi?

• Nyfiken gul

ta hand om dina barn och dig själv och flytta till eget boende. Stå upp för att du är en vuxen människa som själv bestämmer över ditt liv. 

kanske den andra mannen i alla fall kan bli ett bra stöd för dig och kan vara den som gör att du orkar ta tag i dig själv och göra något konstruktivt och bra av dina känslor. 

Alexander -98- Isaac -00- Victor -08-
  • Anonym (Vart?)

Vilken klinik har du varit till som gjort ett faderskapstest innan barnen är födda? Trodde inte det fanns en enda klinik i sverige som utförde sådana test innan barnet är fött. Vilken provtagningsmetod använde de?
    Jag är i ungefär samma situation och det vore guld att veta vem som är pappan innan barnet är fött så man kan ta beslut om ev abort.  

• Meland

Att ha barn med en sådan sambo som du har, tycker jag, är inte ett drömliv. Om den riktiga pappan till barnen vill hjälpa till under och efter graviditeten så är det bara bra, gör inte han det så är jag mer än säker på att du klarar det själv på egen hand ts! Prata med barnens pappa vem vet kanske det ändå blir något bra slut i denna historia. Lycka till

• ChaosMum

Tycker det är fult att skylla sambon för att du är otrogen. Du har ett val att stanna och det valet gör du aktivt varje dag.

• Anonym

Hur och var gör man egentligen faderskapstest på ofödda barn?

• ChaosMum
    Anonym skrev 2013-03-03 10:34:01 följande:
    Hur och var gör man egentligen faderskapstest på ofödda barn?
    Tar man inte blodprov på barnet i magen?
    Har hört en del säga att det går men jag vet inte..
  • Anonym (BosseLarsson)

Vet att forskats i USA för fosterdiagnostik där de kommit fram till att DNA:t från embryot finns i moderns blod. Man kan alltså ta ett vanligt blodprov av modern för att få fram nödvändig information. Däremot kanske de metoderna inte används i Sverige än eller att det går att göra utanför avancerad laborationsmiljö.

• Anonym

ts kanske inte bor i sverige helt enkelt?

vet att en del metoder för dna/faderskap och fosterdiagnostik utförs i andra länder men inte i sverige. 

• Inima

Sambon är ju ändå inte snäll mot dig, lämna honom och ta hand om barnen själv. 

Det är ingen idé att stänga stalldörren när hästen redan rymt.
Svar på tråden Livet raserat av det dummaste jag gjort