Tidig vattenavgång
Vet precis hur Ni känner och vad Ni går igenom. Har varit med om samma 2 ggr, inom samma år. Först i juni och sedan i december. Hade hunnit med rutin ul båda gångerna också. Första gången hade jag en GBS infektion som gjorde hinnorna svaga så vattnet gick. Gick när jag satt på toaletten...hörde tydligt hur det "poffade". Hade tydligen gått med GBS länge. Andra gången fick jag blodiga vattniga flytningar,,,kände redan då att det var kört! Inte en gång till...Blev än en gång inlagd på kk, strikt sängläge och hopp om att vattnet skulle fyllas på...hinnorna buktade ut när jag var in. Gick något dygn, precis som första gången, innan allt satte igång igen...Men denna gång blev det riktig utredning...infektion var utesluten..men -04 gjorde jag konisering efter en grav cellförändring på livmodertappen, vilket kan medföra prematur födsel. Vilket det gjort för mig, försvagad livmoderhals helt enkelt. Vi gav inte upp..Blev först lovad att blev jag gravid igen så skulle det bli täta kontroller med urinprover för att utesluta inf, och insättning av cerklage i v.12. Men inget var ju 100.
Men vi gjorde det, blev gravid i januari och cerklage i v12. Strikt sängläge, sjukskrivning..Lätt med 3 barn, men det gick tack vare hjälp av familj. V. 28 trodde läkarna hon skulle komma så jag fick kortison för att skynda på lungorna men vi lurade alla! V. 36 togs cerklaget bort och hon kom 4 dagar efter. Helt underbar och oerhört efterlängtad.
Ge inte upp trots motgångar, det är värt allt i slutändan. Lycka till på Er!