Tidig vattenavgång
Hej!
I början av februari, när jag var i 16+4, gick plötsligt vattnet en måndagmorgon. Helgen innan hade jag haft rejäla blödningar. Åkte in och ut på akuten, men ultraljuden visade då ett friskt foster. Under måndagen var vattenmängden helt ok. Vi hörde hjärtat slå under kvällen, så hoppet fanns då kvar. Blev inlagd med order om sängläge. Tisdagmorgon gjordes ett nytt ultraljud. Vattnet var så gott som borta. Hjärtat slog dock fortfarande om än långsamt. Läkarna sa att prognoserna inte alls såg ljusa ut. En barnmorska rekomenderade att vi skulle avsluta det hela pga omständigheterna. Några dagar senare tog jag värkstimulerande tabletter och födde ut fostret. Förlorade en del blod och kände mig yr första dagarna hemma.
Nu känner jag mig dock återställd. Har varit på återbesök, men de kan inte svara på frågan varför? Varför hände det? Vad orskade blödningarna? Läkaren kunde inte ge några svar på det. Jag hade ingen infektion och enligt patologens undersökning, så verkade fostret helt friskt.
Känner nu en oro. Vågar man någonsin igen? Om ja, kommer man väl vara livrädd nästa graviditet?
Någon som varit med om liknande? Finner tröst i sonen jag har sedan tidigare. Även då gick vattnet relativit tidigt (35+4) Dela gärna med er av era historier...