Inlägg från: Parksandrec |Visa alla inlägg
  • Parksandrec

December bebis 2013

Hej alla gravida!

Med darrande hand skriver jag här Förvånad för oj så svajigt, overkligt och läskigt det här känns. jag plussade i förrgår och har smygläst tråden sedan dess. idag t'änker jag köpa ännu ett test och ta "med sambon"

Jag hoppas innerligt att jag är gravid och får behålla det lilla livet. Då kommer jag garanterat att hänga här och  svara på folks inlägg ;)  

Såhär tidigt är det skitviktigt för mig med ett forum. Jag kommer inte berätta för nån och behöver snacka av mig och läsa om hur nu har det.

Lite historia också. jag är 35 och ja, åldersångesten är ett faktum, känner mig som en dinosaurie i gravidsammanhangen. med det sagt, oro för kromosomfel, missafall etc, yes. skyhigh.

Känns som mot alla odds att jag plussat, vi hade missfall i v 8 i februari efter att ha försöket rätt länge. Kan inte tro det.

jag hoppas hoppas hoppas jag får hänga kvar här och diskutera krämpor, glädjeämnen och annat med er.

just ja, BF 4 december

• Parksandrec

Hej alla.

Här har det hänt en del, sen i förmiddags när jag var inne Flört

Finemang Nania med gruppen! Jag var med i en sist (fick MA)  och tyckte det funkade fint, blev lite mer sammanhållet i samtalet helt enkelt.

Välkomna å grattis till alla nya och tack för grattis, de värmer (de är ju de enda jag får eftersom jag inget berättat, hehe)

• Parksandrec
    Irlais, tänk, både samma kassa erfarenhet i februari och fina plus nu! Den här gången så! (skriver jag klämkäckt och är egentligen superorolig, )

var du i septembergruppen också kanske?
  • Parksandrec
    Irlais skrev 2013-04-04 11:06:45 följande:
    Jag var också i septembergruppen men läste mest, var väldigt orolig pga blödningar och en dålig känsla redan från början så jag vågade inte vara så aktiv. Tycker jag känner igen ditt namn men kommer inte ihåg riktigt din erfarenhet där?

Men den här gången känns det faktiskt bättre (trots pytte rosa blödningar nu igen) så nu ska det gå bra för oss båda (order från kuratorn att tänka positivt - vidarebefordrar till dig ;))
    Åh så bra att det känns bättre! Försöker ta till mig och tänka positivt{#emotions_dlg.flower}

....Erfarenheten blev ett både utdraget och smärtsamt missfall. Först tystnaden vid Vul, har nån annan den erfarenheten? med en helt tyst läkare som verkligen inte säger NÅT mer än "ja, vi får vänta två veckor och göra nytt vul, vi ses den xx då ni har tid. hejdå" 

Kom gärna till gruppen BF december 2013
  • Parksandrec
    Nania skrev 2013-04-06 18:26:38 följande:
    Jag är 23 år äldre än min yngsta lillasyster (totalt är vi 5 systrar) och lillasyster är 6 månader yngre än min egen dotter. Mamma och jag var alltså gravida samtidigt ett tag :)
    Inelg skrev 2013-04-06 18:29:56 följande:
    Nania: haha. Det är ju galet att vara gravid samtidigt som sin mamma. Haha

Men Nu måste jag bräcka dig igen. Förlåt förlåt söta du. Vi är 6 syskon och min yngsta bror är 5 år. Jag är 34! Haha

Det går Inge bra för dig att bräcka mig nu haha

Kul inlägg :) är själv sladdbarn med intressanta åldersförskjutningar som resultat. Minns barndomens ilska över att mamma kallades farmor  och mormor. vedervärdigt Flört
    Här står det nåt jätteklokt folk kan inspireras av.
  • Parksandrec
    Chagot skrev 2013-04-15 20:03:13 följande:
    Får alla/ har alla rätt till att göra tidiga vul? Skulle också vilja se ) hur går jag tillväga?
    hej hopp. jag får mitt tidiga vul pga ålderdom och tidigare MF. hade gärna bytt det mot ungdom :D
  • Parksandrec

Knivigt ämne det här med aborter och kromosomfel. Tycker aborträtt är viktigt, så många omständigheter finns som gör att en abort kan vara det bästa valet.

samtidigt har jag valt bort KUB. jag har läst på och vet att detta kan betyda ett barn med en allvarlig trisomi, ett barn som inte lever så länge.

jag har valt bort det eftersom det finns så mycket annat med ett barn som vi inte vet och inte kan se på KUB. jag känner att det är rätt val för mig. En abort pga dåligt KUB resultat skulle tära på mig.

jag har pratat om detta med barnmorskan och diskuterat vad man sedan ser på RUL och jag kommer nöja mig med det och vad vi får veta då.

som sagt, knivigt ämne, och detta var bara mina personliga tankar.

• Parksandrec
    Plopps80 skrev 2013-04-25 09:41:58 följande:
    Skulle inte orka jobba! Jag orkar inte någonting. Pluggar men ligger mest i sängen och på soffan. Mår illa dygnet runt och är dödstrött från jag vaknar till jag går upp. Fryser mycket och det stör mig enormt. Har köpt blutsaft hoppas på ett lyft!
    Exakt så känner jag mig. Nu har jag iofs åkt på en rejäl förkylning också som verkligen hållt mig i däck, idag är första dan på fem dagar som jag känner att jag klarar att vara uppe och röra på mig.

jag ska göra d-uppsats är det tänkt. det går sådär. jobbar även ca 30% förlagt på kvällar men har varit sjukskriven därifrån. kanske jobbar valborg.
    Ellez skrev 2013-04-25 10:00:13 följande:
    Är så skönt att känna att man inte är ensam! För samtidigt som man är så lycklig över att vara gravid! Så brjar ju omgivningen undra vad som står på...

...och exakt så här känns det också. Även om jag inte skriver så mkt här på familjeliv så läser jag och känner mig mindre ensam.

{#emotions_dlg.flower} Till er alla härinne
  • Parksandrec
    MissKaos skrev 2013-04-25 10:35:27 följande:
    Igår frågade sonen om jag har en bebis i magen. Han fick ju såklart ett ja, och blev överlycklig... HAde velat vänta till efter KUB men vi ville ju inte ljuga. Så han har pussat magen kramat den och sagt "hej det är din storebror jag tycker om dig" till bebisen.. Har alldrig sett honom så lycklig någonsin. Är nu mer rädd än innan att ngt ska höända men mkt glad att tidigt UL gjordes i måndags
    Ska bli spännande att hämta i em och se vad han har sagt på dagis!
    Åh. så fint.

rapportera gärna vad han sagt på dagis om du får reda på nåt :)
  • Parksandrec

Här är en till som mår skit rent ut sagt. Som influensa ungefär. fryser, svettas, ont i kroppen, trött utan gräns.

Min sköldkörtel är redan kollad pga heriditet och jag är ok men har ändå de här frossningarna och så. Tänkte att det är "normalt" men skit är det likförbannat. hamnar efter i skolan och klarar mycket lite.

Uppsatsen kommer inte in i tid, det är ett som är säkert. På jobbet har jag berättet frö kollegan jag jobbar mest med. skönt, faktiskt.

Svar på tråden December bebis 2013