• Aimish

December bebis 2013

Hej alla! Fick mitt plus idag :) känns superkul samtidigt som jag har svårt för att "fatta" det :/ kanske tar ett tag men jag bara hoppas allt går bra just nu och att vecka 12 passerar snarast :)

• Aimish

Någon mer som är väldigt uppblåst i magen redan? När lägger det sig? v 5 för mig

• Aimish

Blir bara väldigt förvånad över att jag är så spänd och stor redan. Vägde mig idag och vi snackar 2 kg+ redan! Hoppas verkligen bara att det är massa luft som snart kommer ut :P

• Aimish
    MissKaos skrev 2013-04-17 20:15:53 följande:

Du ligger i lä, om vi säger så... 2kg -kan ju vara en rejäl förstoppning! JAg har nog gått ungefär 2kg men jag h ade lagt på 2 innan med. KÄnner mig tjock.

Nej. JAg röstar för att vi har JÄTTEförstoppning. Det är bara bajs *hrm* Kändes så idag, jag tränade igår och dag har min mage skött sig. Stort A som man säger på sjukhus. Gånger flera. Skönt, för det är jobbigt när det blir tvärstopp.

Go girl!
    Det är bra argument, argument som håller och säger någon något annat så ta fram hormonerna och gråt! De kommer handla åt dig och hålla tyst

NU äta. Illamåendet slår till igen

MissKaos skrev 2013-04-17 20:15:53 följande:

Du ligger i lä, om vi säger så... 2kg -kan ju vara en rejäl förstoppning! JAg har nog gått ungefär 2kg men jag h ade lagt på 2 innan med. KÄnner mig tjock.

Nej. JAg röstar för att vi har JÄTTEförstoppning. Det är bara bajs *hrm* Kändes så idag, jag tränade igår och dag har min mage skött sig. Stort A som man säger på sjukhus. Gånger flera. Skönt, för det är jobbigt när det blir tvärstopp.

Go girl!
    Det är bra argument, argument som håller och säger någon något annat så ta fram hormonerna och gråt! De kommer handla åt dig och hålla tyst

NU äta. Illamåendet slår till igen

Haha, ja vi kan ju alltid hoppas! Jag har kunnat gå på toa men inte direkt nåt stort A :P

Vägde mig imorse och då visade vågen ett kilo mindre så jag vart glad :D

Jag har ju lyckats gå ner 22 kg så att jag vill försöka hålla en normal och god viktuppgång med min blivande bebis.

Ska till BM på tisdag på mitt första möte då går jag in i v6. Håller verkligen tummarna för att allt ska gå bra och komma över v12 så fort som möjligt =) Vilken v är du i MissKaos?

• Aimish
    MissKaos skrev 2013-04-18 09:42:00 följande:

v7 nu. På måndag är det VUL. Jag är nervös, men ser fram emot det. Vill ha måndag NU!. Kommer erätta för kollegorna sen om det ser bra ut. Tror dom sa att jag är 8+0 på måndag. Sen blir jag säkert flyttat det blir man ju alltid!

JAg gick ner en himmlamassa efter sonen och det var slitigt. Därför vill jag med hålla en normal viktuppg och slippe alla X-tra kilon efter. Några blir det ju hur man än gör men stå där med +15 efter förlossningen vill jag helst inte.

Testa att träna lite core, det sätter igång magen och är rekomenderat att göra fram till v 12. Plankan är kanon!
    får man göra VUL så tidigt redan? ska ju dit nästa vecka går då in i v6 kanske är för tidigt för VUL då?
  • Aimish
    TessLiihten skrev 2013-04-18 10:16:25 följande:

så ser min mage ut nu :P
    Jag ska göra Vul på onsdag den 24. Men det är för att se hur många där är, och om allt står rätt till, då jag har en riskgraviditet. Med tanke på min för tidigt födda son, och pga alla MF/MA jag har haft under kort tid.
    Jättefin mage! Hoppas allt går vägen för dig! =)

Repan: Nu vart jag sugen också ju :D får prata med BM och kolla när man får göra ett vul =)
  • Aimish
    MissKaos skrev 2013-04-18 12:56:28 följande:
    ja, mammabyxor är det enda som funkar. Ella ja, n har jag mina thaibyxor typ harem med häng i rumpan ner till knäna och resår i midjan. Det fungerar. Ananrs kan jag ha noll av mina vanliga brallor
    Jag är också väldigt uppblåst och svullen så jag byter om till mjukisar direkt när jag kommer hem. Insåg imorse att brösten var större/svullnare. Men jag har ett annat problem. Var precis på toa och gjorde A och tror ni det går att spola??? neeeeeeeej!! ush sån jävla otur. Ser att rörservice är här på gården de har säkert stängt av vattnet.
  • Aimish
    MsX skrev 2013-04-18 14:27:37 följande:
    Jag har fortfarande inte smält att jag är gravid, tänker att kroppen måste bara spela mig ett spratt. 

Jag kan inte ha mina arbetsbyxor längre, chefen har börjat kolla på min mage på ett märkligt sätt då den är enormt uppblåst. Jag ska försöka hålla mig till gummiband runt knappen ett tag till och hoppas att magen lugnar sig. Jag hade inte tänkt berätta för chefen innan v.12 men fortsätter den att vara såhär så måste jag nog det dessvärre. :)

Jag går dock runt och oroar mig för att få missfall hela tiden, kan inte släppa den tanken. Minsta lilla grej med kroppen så får jag för mig att nu är det kört. Men det gäller väl att ta en dag i taget..
    Jag förstår dig till 100% och jag är inne på lite samma spår. Jag försöker och inte tänka så mkt på att jag är gravid och förhoppningsvis flyger v 12 förbi =) samtidigt tror jag att man måste vara lite positiv också för annars blir det en inre stress som gör mer skada än nytta
  • Aimish
    MissKaos skrev 2013-04-18 14:59:40 följande:
    Åh, kunde inte låta bli att skratta åt din olycka.. Skönt att det har kommit ute, men vilket aber att inte kunna spola! Ieuu..
    Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightb rain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbr ainthereisnothingleft

MissKaos skrev 2013-04-18 14:59:40 följande:
    Åh, kunde inte låta bli att skratta åt din olycka.. Skönt att det har kommit ute, men vilket aber att inte kunna spola! Ieuu..
    Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightb rain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbr ainthereisnothingleft

Vad bra :) lyckades spola efter ca 30 min Lol :)) hur gick utv-samtalet?
  • Aimish

Köpte folsyra tabletter idag på apoteket. Nån mer som känner av sina bröst idag? puhh de ingen lek men skönt att veta att det fortfarande händer saker :D

Svar på tråden December bebis 2013