-
allt förutom de där med illamåendet =) Jag är dock förkyld sen en vecka tillbaka så nästäppan får jag väl med på köpet :PBuzan skrev 2013-04-20 21:56:04 följande:Min mage är svullen och brösten börjar bli större! Det är ju aldrig fel! ;) Smått illamående har jag ibland annars har jag bara massa andra jobbiga symtom. Som sagt nästäppan och nu även hög puls med extraslag! Minns att jag hade det flera gången också! Obehagligt! Någon mer som har så eller vet om det är vanligt att man får så?
-
Härligt att vi har flera boobs in pain :DSmulan91 skrev 2013-04-20 21:59:11 följande:Ja, jag ska inte ta dom mer nu. Tagit dom 2 gånger, kan väl inte va nån fara?
Aimish; jag känner verkligen av mina bröst idag. Och är super svullen om magen.
Grattis till alla nya som kommit :D -
De funkar gott för mig :DSmulan91 skrev 2013-04-21 09:17:58 följande:Aimish; haha, sova på mage var helt uteslutet inatt!
Har avtagit med styvheten idag men kommer väl tillbaka till dagen igen.
Jag sover dock inte lika bra och vaknar 08 varje morgon som om jag har ett tidsinställt larm i kroppen :P -
Undrar hur det kommer sig att vi vaknar tidigt? Känner mig utvilad dessutom när jag går upp.
Som ni säger så hinner man få mycket gjort och det är väl bra :D
Imorgon börjar jag jobba kl 06 så jag hoppas jag kommer upp och känner mig lika utvilad då. Har varit hemma hela helgen och en grym förkylning =/ Halsen har avtagit men min näsa är antingen täppt eller som en kran. Börjar bli lite less nu :P -
Hej alla!
Har inte skrivit i tråden på ett antal veckor. Haft mkt jobb för mig och har bara velat passera v 12.
Är nu inne på vecka 15. Har gått upp 8kg =/ Syns på magen och brösten annars ser jag ut som vanligt.
Inte lika trött som innan och ryggen har blivit lite bättre.
Har fått tid för UL den 25/7 här i uppsala.
Jag kommer då vara i v19 så man får vänta bra länge känns det som.
Just nu vill jag bara känna av bebisen och hoppas på ett tecken snart :D -
Härligt att höra att någon mer har denna jäkla nästäppa. Har dragits med den sen dag ett av min graviditet inne på min 16:e vecka nu =)mammatilltvå85 skrev 2013-07-03 22:35:19 följande:
Tycker inte heller att det borde sjunka på 2 veckor till en nivå som skulle göra mig trött...Ja det är ju ett hårt jobb...är också rätt täppt och som sagt tung i huvudet, värre de dagar jag varit ute så jag tänker om det kanske kan vara pollen?
Hoppas det blir bättre snart för jag pallar inte gå runt som en zoombie;=) -
Jag fick både en kortisonnässpray utskriven samt några tabletter som skulle vara dunderbra. Kan tala om att ingen utav de båda hjälpte.
Vissa dagar är det bättre och behöver inte ta lika många doser andra dagar värre.
Någon mer som har fruktansvärt ont i bröstvårtorna? Känns som om någon skurit bort dom och satt fast dom igen =/ -
Hur går det för dig med magen MissKaos? Vi hade BF ungefär samtidigt har jag för mig :DMissKaos skrev 2013-07-04 10:00:08 följande:
¨Vidarebefodrar bara ett bra tips!
Den ÖL vi hade (hyrdoktor) under min första grav var underbar. En psykiatriker såklart jag jobbar ju med psykiatri, men mkt kunnig inom en massa saker som läkare ska kunna. Han lärde mig mkt om graviditet och hade jobbat med mödravård vid ngt tillfälle tror jag.
-
Ush då inte kul! Hoppas det blir bättre. Har BF den 24/12 men ska se vad de säger på RUL den 25 =)
-
Åh vad kul :DBusJohanna skrev 2013-07-04 15:50:40 följande:
Hihi vi har samma bf.
När har du RUL?
Oroa dig inte för magen, plötsligt säger det bara pang och kulan är där =)
Jag vart svullen tidigt så jag har haft min bula ett tag men nu börjar magen ta mera "gravidform" istället för att bara se "tjock" ut =) -
Hej alla! Längesen man var in och skrev nåt här =)
Går in i v 23 imorgon 22+0.
Tiden har gått ganska fort och jag känner av sparkar och rörelser ( helt fantastiskt)
När vi var på UL fick vi ny BF datum 19/12-13 vart det.
Hunnit med att köpa en vagn Brio Happy. Såg bra och stabil ut.
Nu väntar man bara på att bebben växer till sig och fortsätter må bra.
Jobbar ca 110% fram tills i oktober sedan går jag ner på 50 %. Det ska bli väldigt skönt =)
Hoppas alla har det bra och magarna växer =) -
Förresten! Är det någon mer som har ont i fötterna*?
Kan inte påstå att de är svullna men ont gör de iaf varje jäkla dag =/ -
Jag har ont hela tiden. Lyllos dig med 8 kg +!Irlais skrev 2013-08-15 10:28:14 följande:Jag brukar ha ont i fötterna på kvällarna... har jag gått mycket har jag så ont att jag knappt kan gå, får tassa fram på tå typ. Kanske har med den extra vikten man bär på att göra (8kg för mig hittills, stackars fossingar)?
Själv har jag gått upp 16 kg!!!
Men nu har jag stannat upp :P
Det tar jag tag i senare, det viktiga är att bebben mår bra =)