Inlägg från: MariaOchNiklas |Visa alla inlägg
  • MariaOchNiklas

December bebis 2013

[quote=69464[quote-nick]musk skrev 2013-04-08 22:17:15 följande:[/quote-nick]Hej! Har inte läst från start men har läst igenom lite så får ja lusläsa senare, plussade den 29/3 och har bf den 23/11. Men har oregelbunden cykel samt längre än 28. Så när ja pratade med Bm trodde hon mer på bf början av december. Får man hänga på här ändå??:) första barnet för mig o min sambo, 23 & 24 år. Bor i Värmland, letar hus, jobbar o sliter. Kort o gott. Nån mer från mina trakter?[/quote]

musk skrev 2013-04-08 22:17:15 följande:
    Hej! Har inte läst från start men har läst igenom lite så får ja lusläsa senare, plussade den 29/3 och har bf den 23/11. Men har oregelbunden cykel samt längre än 28. Så när ja pratade med Bm trodde hon mer på bf början av december. Får man hänga på här ändå??:) första barnet för mig o min sambo, 23 & 24 år. Bor i Värmland, letar hus, jobbar o sliter. Kort o gott. Nån mer från mina trakter?

Jag är från Värmland. Har precis plusa. Väldigt svagt. Så blir nytt test nästa vecka om inte tant röd dyker upp. Blir mitt andra barn om allt går vägen. Har nyss haft 2 mf. Så första försöket efter det nu. En dotter på ca 1 år.
  • MariaOchNiklas

Om man nu skulle få barn på självaste julafton så får man anpassa till att fira barnet en del utav dagen och andra delen blir det självaste julfirandet. Har goda chanser på att få då, då jag är beräknad till den 18 december. Barnet i sig vet ju inget annat än att fylla år då. Hade det inte tagits då hade det ju aldrig blivit just det barnet. Så tänker jag med min 2 mf i bagaget. Är så glad att jag är gravid igen och nu hoppas på att det ska gå vägen. Är bara på 4+2. Men känner mig mer gravid nu än under mina 2 tidigare mf. Trötttheten är mycket påtaglig nu.

BF 18 DECEMBER ♥♥♥
  • MariaOchNiklas

Du kanske inte är lika lång gånget som du tror. Kan vara därför de inte kunde se???

BF 18 DECEMBER ♥♥♥
  • MariaOchNiklas

frånochmeddu: hoppas på det bästa för dig. Han såg säkert dåligt

BF 18 DECEMBER ♥♥♥
  • MariaOchNiklas

En gravidförsäkringbörjar o gälla när du är i vecka 26. Så du har ett tag kvar att bestämma dig

BF 18 DECEMBER ♥♥♥
  • MariaOchNiklas
    Chagot skrev 2013-04-15 20:03:13 följande:
    Får alla/ har alla rätt till att göra tidiga vul? Skulle också vilja se ) hur går jag tillväga?

Chagot skrev 2013-04-15 20:03:13 följande:
    Får alla/ har alla rätt till att göra tidiga vul? Skulle också vilja se ) hur går jag tillväga?

Jag har rätt till tidigt vul för jag har haft 2 mf. Men det är väldigt olika beroende på i vilket landsting man bor. Du får prata med gyn eller bm om det.
    BF 18 DECEMBER ♥♥♥
  • MariaOchNiklas
    Cecilia1984 skrev 2013-04-15 20:00:12 följande:
    Det verkar dock vara deras PLUS varianter som är från vecka 26. Gratisvarianten kan man tydligen teckna redan nu. 

Cecilia1984 skrev 2013-04-15 20:00:12 följande:
    Det verkar dock vara deras PLUS varianter som är från vecka 26. Gratisvarianten kan man tydligen teckna redan nu. 

Ja det kan man, men tror inte den heller börja r gälla före v 26.
    BF 18 DECEMBER ♥♥♥
  • MariaOchNiklas

Ska ringa till bm i morgon o be om remiss för att få ett vul. Hoppas jag hinner iväg och får se ett tickande hjärta. Förra gången hann jah få mf så hoppas på 3 gången gillt...

BF 18 DECEMBER ♥♥♥
  • MariaOchNiklas

Vi valde att inte göra kub test när vi vänta dottern. För att vi skulle älska det barn som kom. Det blev en frisk dotter som fyller 1 år idag. Hade aldrig heller kunnat göra en abort pga det skulle kunna va fel på fostret. Är i valet o kvalet om vi ska göra denna gång. Men blir nig till att göra ett vul i stället pga av mina tidigare mf. Du tänker riktigt klokt tycker jag. Varför gå och oroa sig mer än en halv graviditet för att du får ett resultat med hög risk för ett barn med downs symdrom om det inte är det iaf. Tror det påverkar barnet negativt av en stressad mamma. Å skulle det titta ut ett barn med downs syndrom så får du ju ändå veta det när barnet är fött.

BF 18 DECEMBER ♥♥♥
  • MariaOchNiklas
    dlra skrev 2013-04-17 09:24:12 följande:
    Tänk på att dom flesta handikapp, alltså i detta fall cpskador uppstår hos ett barn under en graviditet och förlossning pga syrebrist hos barnet. Förutom trisomi som man kan upptäcka genom kubtest, men det är en kromosomavvikelse, alltså inte en cpskada . Vill inte skrämma någon, men det är fakta. Alla vill ju ha ett friskt barn, men det finns inga garantier.

dlra skrev 2013-04-17 09:24:12 följande:
    Tänk på att dom flesta handikapp, alltså i detta fall cpskador uppstår hos ett barn under en graviditet och förlossning pga syrebrist hos barnet. Förutom trisomi som man kan upptäcka genom kubtest, men det är en kromosomavvikelse, alltså inte en cpskada . Vill inte skrämma någon, men det är fakta. Alla vill ju ha ett friskt barn, men det finns inga garantier.

Du har så rätt så. Frågan är varför vi egentligen ska kolla allt för??? Naturen har sin gång. Lika så med att vi får barn med kromosom avvikelser. Det är säkert svårt i början. Men alla kan verkligen ta hand om ett barn med handikapp. Det gäller bara att lära sig att läsa av sitt barn som alla andra. Varför har de mindre rätt att leva???
    BF 18 DECEMBER ♥♥♥
Svar på tråden December bebis 2013