Inlägg från: MariaOchNiklas |Visa alla inlägg
  • MariaOchNiklas

December bebis 2013

Grattis så himla mycket låter ungefär som min fl. Fast min tog "bara" 2 timmar från värkar tills hon var ute. Lite för fort för min smak hann knappt med att fatta vad som hände. Men är glad jag hann in till fl iaf och inte behövde föda i bilen iaf.

Felinne skrev 2013-12-31 12:18:29 följande:
    Nu är han här! Gick lite väl fort bara. Det tog 45min från det att min man ringde SOS till att han var ute. Så typ totalt 3 timmar från vattenavgång till värkar till kraftiga värkar till bebis. Vi är fortfarande lite i chocktillstånd över vår nyårskaramell. Men oj vad häftigt!

17/4-12 & 18/12-13 våra prinsessor ♥
  • MariaOchNiklas

Gott nytt år alla fina mammor och blivande mammor ♥ hoppas på ett bra år med våra familjer och allt som hör till. Idag är lillan redan 14 dagar. Känns som jag alltid varit 2 barnsmor till mina prinsessor. Vad fort man vänjer sig

• MariaOchNiklas

Jag har fått papper om att vi får barnbidrag från fk månaden efter födelse. Så du borde rimligen få det i januari. Du borde ju oxå få papper om det och vilket konto det ska in på.

IdaJ skrev 2014-01-06 22:14:17 följande:
    Någon som vet hur det blir med barnbidraget för oss som fick våra små i December? Kommer det i Januari eller? :)

• MariaOchNiklas

Irlais: jag förstår din besvikelse på din man som gav kladdkaka. Jag hade själv varit arg, ledsen och besviken om min man hade gjort så. Jag hade haft svårt att lita på honom ett tag framöver om det hände.

• MariaOchNiklas

Fy vad jobbigt! Be mannen komma hem för att sedan åka ner lagomt till begravningen. Barnen behöver sin pappa och du din man ♥ styrkekram till dig fatastiska tvåbarnsmor ♥♥♥

moruri skrev 2014-01-22 10:51:05 följande:
    Rövknullad i huvudet! Ursäkta, men min man ringde och meddela igår att begravningen är uppskjuten pga obduktion. 6 feb. Istället för 28e. Så jävla arg, trött, orkar inte ha förståelse...

• MariaOchNiklas

När får man börja träna enligt hennes bok? Har önskat mig den när jag fyller år till veckan. Ska även på återkoll hos bm nästa vecka. Har då gått 6 veckor sedan fl.

sarak skrev 2014-01-23 12:12:24 följande:
    Olga tar död på mig! Träningsvärken från helvetet! Kan inte gå nerför trappan ordentligt utan får småhoppa. Skitkul med en bebis i famnen. Tog en långpromenad på morgonen i hopp om att musklerna skulle mjukna lite, men nej... Ska nog ta en alvedon och gå och lägga mig igen med min son. Han bara sover och sover, säkert 20 timmar om dygnet, resterande tid antingen äter eller skiter han. Snacka om att ha det bra! Avis!!

• MariaOchNiklas

I fredags hände det som inte får hända. Våran lilla tjej slutade att andas. Lyckades få liv i henne genom att skaka på henne. Blev ambulans och inlagd för observation. Hon fick ligga med monitor under natten så de hade koll på både puls och syresättning. Hon hade kräkts en stund innan hon slutade att andas. Sedan somnade hon i min famn. Upptäckte hon va väldigt slapp i kroppen och väldigt blek i ansiktet. Fick ingen reaktion när jag petade på henne. Fick ruska om henne ett par gånger innan jag fick ett livstecken. Men hon föll igen. Fick ruska på henne för att hon skulle va kontaktbar. När ivpa kom fram så hade hon piggna till lite. Fått tillbaka färgen i ansiktet. Vi fick invänta ambulans personalen som tittade på henne. Då skrek hon och betedde sig som vanligt igen. Fick följa med till sjukhuset. Vi fick förklaringen efter ett dygn på sjukhuset att när de är så små och har spytt kan det åka ner en liten liten droppe i luftstrupen när de slappnar av. Då sluter sig stämbanden= dykreflexen. Då slutar de att andas och kan upprepa sig tills den lilla droppen är borta och då börjar de andas som vanligt igen. Sällan det är återkommande sa läkaren. Skulle det hända igen skulle vi höra av oss igen. Har väldigt svårt för att slappna av och låta henne vara själv. Nu har vi henne sovandes mellan oss med vetevärmare på var sida så vi inte rullar över henne. Men sömnen är inte så bra då vi båda ligger på helspänn.

• MariaOchNiklas

Vi har bestämt oss för att köpa ett ordentligt babylarm som man lägger under madrassen i sängen. Försöker övertala mannen om att även köpa ett larm man sätter på blöjan så man kan känna sig extra säker när hon inte ligger i sin säng. Vi är hemma iaf, men svårt att slappna av. Håller henne tätt intill mig hela tiden eller så får hon vara i mannens famn. Får se när det börjar släppa det jobbiga. Ska be bvc att lära mig vad man gör om det skulle hända igen. Nu ska jag försöka sova en stund innan mannen och dottern kommer och lägger sig!

• MariaOchNiklas

Hann sova i 5 minuter innan de kom in i sovrummet. Dottern vägrade somna och skrek hysteriskt. Gick till köket och la henne i sin vagn och hon tvärslocknar. Nu kan inte jag sova pga att hon inte ligger nära mig då jag är livrädd att hon ska sluta att andas. Blir en ond cirkel...

• MariaOchNiklas

Ska beställa ett babysense 5 idag. Verkar vara det bästa på marknaden just nu. Har fått sovit lite inatt iaf då jag la över henne från vagnen till vår säng. Som du skriver så kan det ju hända saker även om man har larmet, men då har man ju möjlighet att göra något direkt. Ska ringa bvc idag och be dem om hjälp att lära mig hjärt och lungräddning på så små om det skulle hända och man inte får liv i dem genom att ruska/skaka på dottern.

IdaJ skrev 2014-02-10 06:41:15 följande:
    Usch! Förstår din oro! Måste vara fruktansvärt. Se till att få hem ett aningslarm. Vi har ett babysense 5, efter vi skaffade det så sommar jag gott om kvällarna utan massa ångest. Visst kan det hända ändå, men då får vi iaf reda på det vääldigt fort istället för att man ska hitta dom flera timmar efter när det inte längre går att göra någonting. Hoppas att du fick sova lite i natt ändå! :)

• MariaOchNiklas

Tack! Håller på att bli galen av den otroligt jobbiga känslan som finns av riktig ångest! Vet inte hur jag ska ta mig ur detta har iallafall beställt 2 andningslarm som jag hoppas ska komma imorgon.

MissKaos skrev 2014-02-10 16:23:56 följande:

hlr för spädbarn
    Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightb rain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbr ainthereisnothingleft

• MariaOchNiklas

Vi ska döpa dottern den 12 april. Vi ska även ha 2 årskalas på samma gång då stora dottern fyller 2 år den 17 april

Repan skrev 2014-02-13 14:21:14 följande:
    Nån som tänkt döpa?

• MariaOchNiklas

Med att välja fadder/faddrar är ju inte ett måste. De klarar sig precis lika bra utan om man skulle vilja det. Ingen av mina syskon eller jag har faddrar å vi har klarat oss väldigt bra iaf.

Tuttiluttan skrev 2014-02-14 17:00:55 följande:
    2mån kontroll/hälsoundersökning igår, tösabiten hade växt på bra, 4,9kg o 57,5cm lång Hon utvecklades normalt, skön känsla att gå därifrån! Här blir de dop i slutet av mars, jag hade gärna hoppat de men mannen vill så gärna! Nu är jag inte emot dop i sig, men hela min familj/släkt är ovänner... Jag hoppas innerligt att dom håller sig i skinnet o inte ställer till ngn scen... :-/ Förstår dig där Repan, att välja faddrar är inte så enkelt... Alltid finns de ngn som har synpunkter..

Repan skrev 2014-02-14 15:39:37 följande:
    Hör blir det dop i maj pga viktigt för frun. Mest ångest för mig. Så hon o svärmor får fixa, jag har bara veto om nåt blir helgalet. Tycker inte om att döpa innan barnet får välja själv... Och drt där att välja faddrar.. Suck :)

• MariaOchNiklas

Usch vad läskigt! Läkaren sa till mig att det är nästan omöjligt för så små bebisar att få ner vatten/vätska i lungorna då de har så stark dykreflex. Ring och be att få komma iväg med Elsa så du kan sova gott inatt. Bättre kolla en gång för mycket ♥

MissKaos skrev 2014-02-16 21:09:36 följande:
    E halkade till i badet. Fick munnen under vatten. Drog in. Panik. Tog ngn minut innan hon fick luft o sktrek..ögonen stod som rakt ut hon fick panik jag är skakig ännu. 2h sedan nu. Vet inte om jag vågar sova!! Tänk om ngt händer? Hade ju barnolja i vattnet. Skakig än!
    Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightb rain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbr ainthereisnothingleft

• MariaOchNiklas

Här kommer det oxå bli syskon. Är beräknad till april 2016. Tjejerna här hemma väntar med spänning på att syskonet ska komma. Blir lagomt tills stora tjejen fyller 4 år och lillasyster hunnit fylla 2 år

Svar på tråden December bebis 2013