• Buzan

December bebis 2013

Jag hoppar också gärna in här. :)
    Plussade igår då jag inte fått min mens som jag skulle fått igår. Har de senaste två veckorna känt mig jättegravid med molande i svanken, livmodern typ krampar lite lätt (?) Illamående jämt, ordentligt trött och blivit sugen på saker jag aldrig är annars. I min tidigare graviditet hade jag inte ett ända sympton under mina 40 veckor, så detta är lite nytt för mig. :) Jag har jättelätt att bli gravid, vi hade sex samma dag som ägglossningen och redan då visste jag. Men (skamligt nog) tog jag ett dagen efter piller då vi kände att tiden är lite fel, men som inte hjälpte så jag antar att detta är meningen. Bf den 2 dec. :)

Har en son som idag är 14 månader.  

• Buzan

Vi ska försöka hålla graviditeten hemlig ett par veckor till! Men vet inte riktigt hur vi ska kunna det nu i påsk då det vankas så mycket middagar och alkohol. Folk kommer fatta på en gång om jag tackar nej till ett glas till maten. Det kommer bli svårt att dölja. Måste komma på hur! Nån som har nått knep? :P

• Buzan
    MissKaos skrev 2013-03-28 16:39:55 följande:
    Många: Äter antibiotika doktorn rekomenderade ingen alkohol tex.
    Magkatarr.
    Ta ett glas drick inte. Drick vatten..
    Tack för tipset. Får se vilket jag väljer. :P Är helt värdelös på att ljuga så det kommer säkert lysa igenom. Men det är tur jag har en liten att hålla koll på, så jag inte "hinner" dricka. :) Hoppas och längtar på att komma förbi vecka 12 så vi kan dela med oss av detta. :)
  • Buzan

Skeletta: jag har också SLE.
    Är nu gravid i vecka 5+6 med mitt andra barn. Har en son på 14 månader.

Är det din första? :)

• Buzan

Skelletta: va roligt! Skönt att höra för så var det för mig också. Hade haft högt blodtryck något år innan första graviditeten med äggvita i urinen så jag fick äta enalapril tills jag blev gravid. Hade det bästa blodtrycket jag någonsin haft under hela de 40 veckorna och ingen äggvita heller. Kändes såå skönt!
    Jag hoppas verkligen det blir så nu med! :)

• Buzan

Ja tyvärr är det ju så, och även risken för havandeskapsförgiftning. Igångsättning på bf är vad som råds men som tur var kom min son fem dar tidigare. :) Blev du igångsatt?

Nej jag äter ingenting nu då min sjukdom är så "lätt" eller va man ska skriva. Jag har inga symptom längre och visar fina prover så det är skönt! Har alltid haft en väldigt mild variant lyckligtvis! :)

• Buzan

Tjej89: det stämmer det du säger. Ju mindre du är desto mer går du upp under en graviditet! :)

Dock är det mycket värre sen när bebisen har kommit. Då gör man inget annat än o sitter och ammar och fikar dagarna i ända! :P

• Buzan

Okej då hade jag fel då. Pratade mest utav den erfarenheten jag själv har. Många vänner med lite extra hull gick knappt upp någonting medan de som väger så lite som 50 kg gick upp massor. :)

• Buzan
    skelletta skrev 2013-04-09 08:24:09 följande:
    Ja det blev jag pojken va beräknad den 15 men kom den 22/12 så nu blir det ett till dec barn hoppas jag :)
    placenil ätter jag nu, allt annat  fick jag sluta med. Har ju SLE, fibromylangi eller hur det nu stavas, 3st diskbråck och inget IGA. :( har haft det jobbigt länge, fast smärtan är helt klart en bäbis :D 
    Usch det låter inte alls kul. :( Hoppas ändå att denna graviditet blir lika bra som din första. :) Så du slipper för mycket krämpor. Har hört att man kan hamna i skov efter förlossningen också? Tror jag hamnade i ett lätt skov. Hade väldigt ont i muskler och leder första månaderna.
Svar på tråden December bebis 2013