• Buzan

December bebis 2013

Mammatilltvå: hahaha usch! Jag kan förstå den känslan!! :P Inte kul, men va ska man göra! Haha! Har varit med om nått liknande under min förra graviditet då jag fick starka magsmärtor i v 14 och jag och sambon åkte in akut efter svettig sommardag och det kommer in en ung SNYGG man och vill känna med fingret i min rumpa!! Jag trodde jag skulle döö!!! Sambon fick gå ut då kan jag säga men det var jäkligt stelt när han kom in igen! :P

• Buzan

Sitter och kikar lite på vagnar nu! Någon som har erfarenhet av en P&T? Är den tung? Behöver en lättkört syskonvagn då jag promenerar med hunden. Usch va svårt detta är! Helst vill jag nog ha Bugaboos senaste, men den är ju så galet dyr! : P

• Buzan

Ellez: du kan färga emmaljungas men jag vet inte riktigt hur, vet bara en bekant som gjorde det! :) du kanske kan ha en ståbräda till 3-åringen?

• Buzan

Ellez: Samma för oss. Så himla praktiskt! :) Dock kan jag inte komma ifrån att jag önskar mig en av varje, men blir såklart inte ledsen om det blir en lillebror. :) Haha, nä ståbräda på landet är nog ingen höjdare. Vet att hon som färgade vagnen färgade den svart, kanske är det lättaste. Funderade igår om jag skulle våga mig på en färgning på vår emmaljunga, eller i alla fall en tvätt! Hoppas det går!

• Buzan

Ellez: okej, meddela gärna ses hur det blev! :)

Såå, då var det dags för inskrivning hos bm nu då. :) 8+1 idag.

• Buzan

Min sambo var med under vårt vul nu med andra barnet! Jag tyckte att det var lite pinsamt faktiskt! Även om han satt uppe vid mitt huvud så fick jag ingen filt över benen och så hade jag en manlig äldre läkare. Men han har ju sett mig föda så vi fick stänga av de "pinsamma känslorna". :) Vid första barnet fick han inte vara med vid vul:et. :p

• Buzan

Idag går jag in i vecka 10. Illamåendet kommer och går men det värsta är nog den utmattande tröttheten som kom bara för några dagar sedan. Är på ett sätt väldigt glad över att vara föräldraledig nu då jag kan få sova en stund på dagarna, annars vet jag inte hur detta hade gått! :)

Mitt järnvärde låg på 114 vid inskrivningen i förra veckan så har fått börja äta järntabletter redan. Förra graviditeten sjönk det ner till 90 trots två järntabletter dagligen men hoppas på att det kommer hålla sig någorlunda normalt under denna. :)

• Buzan

Jag har fått cravings på fräscha sallader med goda tillbehör såsom feta, mozzarella, mini plommontomater m.m. Samt frukter och annat fräsch och kallt! :)

• Buzan

Idag går jag in i v 11. Va tiden går fort denna gången! Kanske är för att nu har jag inte en lugn stund med min 15-månaders. :)

Mammatilltvå: Är lite nojig här med ang sex, men det ska ju inte vara nån fara så jag försöker intala mig det. Blir också mycket mer sugen på sex när jag är gravid, tyvärr är det tvärtom för sambon! :P

Misskaos: tack för tipset! Blir så galet förstoppad med mina Niferex.

• Buzan
    Minnymilou skrev 2013-05-07 20:39:42 följande:

Ja, Niferex är hemskt! Jag tog det under min förra graviditet eftersom jag fick extremt lågt järnvärde sista månaderna, hade ca 80 som lägst och fick en massa järndropp på slutet. Niferex mådde jag uselt på, så nu vägrar jag det trots att min bm sa att jag skulle ta det. Provar en annan sort i stället efter ett tips från en expert som visste vad hon pratade om, har tagit det ett par veckor nu och känner ingenting alls konstigt i magen. Tur det, för jag måste nog proppa i mig järn som galen den här gången för att inte få samma problem som förra grav. (Min sambo har börjat undra när jag tänker äta upp stekpannan också.)

Minns förresten att någon här på tråden (när jag ändå är inne på kosttillskott Glad) nämde att hon hade myrkrypningar i benet. Det beror oftast på magnesiumbrist, hade själv absurda myrkrypningar under min förra grav och det försvann inom någon vecka när jag tog tillskott. 

Okej, va spännane. Vad är det för kosttillskott? Köper hellre dem då. :) 
    Ja, samma här. Måste börja äta redan nu i v 11 för att ligga på hyfsad jämn nivå hela tiden, låg omkring 90 under min förra graviditet så därför tyckte bm att jag skulle börja äta dem redan nu. Men finns det andra bättre alternativ tar jag ju hellre det. :) Sjukt jobbigt att vara så hemsk i magen. 
Svar på tråden December bebis 2013