• Crissie

December bebis 2013

Hej på er! Här är en till som väntar och längtar efter en liten i december! Är överlycklig över plusset men tyvärr är oron för missfall hemskt stor. Hade ett ma i höstas. Hoppas få lite råd o stöd hos er andra för att hantera oron. Hur gör ni andra oroliga för att inte må jättedåligt av oro? Försöker själv tänka positivt, att det kommer att gå bra, men det är tyvärr lättare sagt än gjort ibland.

• Crissie
    Förstaförsökaren26 skrev 2013-04-10 19:01:12 följande:
    Crissie- jag känner samma! Detta är dock första gången jag är gravid men är ändå rädd! Tyckte att jag hade mer symtom innan jag plussade.. :S Men detta SKA gå vägen! Så får/Mäste man tänka!! Grattis till plusset! 😃

Tack! Ja precis, så måste vi tänka. Grattis du med!

• Crissie
    MissKaos skrev 2013-04-10 21:20:39 följande:
    Jag forsoker acceptera känslan. Jag är orolig. Sen forsoker jag tänka att jag inte kan påverka det. Sysselsat5er mig pa jobbet, går och tranar som vanligt osv. Och skriver har

Inser att jag nog precis som du skriver måste försöka acceptera känslan, och ska också försöka sysellsätta mig med sånt som gör att tiden går lite fortare!
  • Crissie
    missheci skrev 2013-04-10 19:17:21 följande:
    Försöker också tänka positiva tankar.. Och denna gången känner jag faktiskt att den kommer lyckas. Man får vara positiv och bara tänka på framåt.. Jag tror inte det är bra för kroppen att gå runt och må dåligt, och oroas över det. Försök slappna av, och njut av din gradivitet.
    Ja, det gäller att tänka framåt! Det är härligt att vara gravid så man vill ju njuta av det.
  • Crissie

Läste att flera skriver om det här med molvärk och känner igen mig i det ni säger. När man har mycket molvärk blir man orolig men om man inte har det så tänker man att något är fel för det..... när jag väntade min son hade jag mycket molvärk i början, men då var jag bara glad för det är ju helt naturligt.  Ska försöka att inte tänka så mycket på det. Men är det fler som precis som jag känner av molvärken mer när man vilar efter att "ansträngt sig" typ dammsugit mm?

• Crissie
    babylängtan20 skrev 2013-04-12 21:12:38 följande:
    har haft de omväxlande hade samma i dec som slutade i ma feb :(
    nej jag har absolut inte ont alls tack o lov för det :)
    nej ja vågar inte göra gravtest jag avvktar ett tag och ska boka ett för nästa eller näst nästa vecka iaf

Håller tummarna för att det inte är någon fara utan beror på något ofarligt. Hoppas du får kolla på sjukhuset vad blödningarna beror på så du kan känna dig lugnare! KRAM!
  • Crissie

På fredag är det äntligen dags för tidigt vul, längtar. Har haft mkt "mensvärk" i snart två dagar nu och hoppas att det inte betyder att något är fel!

• Crissie
    Ellez skrev 2013-04-25 08:55:09 följande:
    Idag måste beslutet tas om jag ska återgå till jobb på måndag eller ej. Måendet går verkligen upp och ner, men nu har jag mått bättre 2 dagar och frågan är ju om jag mår bättre just för att jag får vara hemma och ta dagen som den kommer utan stress eller om det är för att hormonerna har lugnat sig lite nu i vecka 9. Med sonen började det nog lugna sig lite i denna veckan. 
    Ska fundera ett par timmar till innan jag bestämmer mig.

Orkar ni andra jobba som ni brukar? 

Jag har jobbat som som vanligt men orkar egentligen inte. Med första barnet var jag inte alls så här trött och mådde bara illa några dagar. Men nu vill jag helst sova dygnet runt och illamåendet är ständigt närvarande. Till skillnad mot förra gången har jag nu ett fysiskt tungt o stressigt jobb så tror det påverkar. Men det blir nog inga glada miner på jobbet om jag är hemma, men min och bebisens välmående går först i det här läget så kommer också att att vara hemma om jag inte orkar jobba mer! Tänker att det ändå är en kort och värdefull period i livet.
  • Crissie

9 fulla veckor imorgon här. Idag känns det lite mysko för tycker att gravidsymptomen avtagit. magen har blivit mindre och inga ömma bröst. Någon annan som känner det samma omkring vecka 9-10? Hoppas att det är normalt!

• Crissie
    MissKaos skrev 2013-05-16 15:06:54 följande:
    Fått tid för rul 12/6. Känns ju jättesnart!

Hoppas också på att få göra ett tidigt rul! Vilken vecka kommer du vara i då? Här ska man vara minst i vecka 17 tror jag...
Svar på tråden December bebis 2013