• Sanktb

December bebis 2013

hej

Hoppar in i den här tråden, bf 6 december. 

• Sanktb

Tycker mig känna något som sveper i magen, som små bubblor som kittlas.

• Sanktb
    Förstaförsökaren26 skrev 2013-06-07 10:06:13 följande:
    Är det nån mer som nyser varje dag?! :S har de senaste 4 veckorna nyst varje dag, är det normalt?! Hehe

Ja jag nyser mer nu. Fick höra igår att man kan reagera starkare på allergier när man är gravid, tror att jag känner av pollen. Vissa år kan det gå helt obemärkt.
  • Sanktb
    MariaOchNiklas skrev 2013-06-18 08:55:35 följande:
    Ni som har barn ganska tätt. Har ni haft tvillingvagn eller ej? Min sambo tycker det är onödigt att köpa. Vi kommer ha 20 månader mellan våra. Jag tror vi kommer ha stor nytta av den, men han tror den kommer bli stående. Har sagt att han gärna får ta första tiden pappaledigt och se hur lätt det blir med 2 barn utan vagn till båda. Jag vill inte var hindrad av att in kunna åka bort en hel dag med båda barnen utan att det finns möjlighet att kunna vila sina trötta små ben eller sova en stund. Eller tänker jag helt galet?

Du tänker helt rätt! Jag hade 22 månader mellan mina barn och hade användningen av en syskonvagn, men den var tung. Jag använde den i ca 1 år sen köpte jag en ståbräda och vi var bara ute innan eller efter det äldre barnet hade sovit på dagen. Då vart jag begränsad efter klockan.
  • Sanktb
    crushelix skrev 2013-06-18 20:23:17 följande:
    jag tänkte använda samma vagn som förra gången, en combi, brio från 90-92, betalade 300kr på blocket. skitbra går in i små hissar där inga nya vagnar går in ;)
    man kan vara fattig och nöjd förälder och bebis också. :)

Jag har också en äldre vagn kvar. Den köpte jag för att barnen skulle ha att sova i på dagis. Det är perfekt gung i den och stor och rymlig, en brio från 2004 eller nåt. Den var perfekt att ha med utomlands och slänga med på planet då det kan bli små skador/repor.
  • Sanktb
    Buzan skrev 2013-06-29 16:25:15 följande:
    Ingen som tappar hår?
    Jag har börjat tappa massor med hår. :( tappade jättemycket fyra månader efter förlossningen, och precis nu när det växt tillbaka tappar jag hår igen. Är rädd att jag kommer tappa massor efter förlossningen också, typ inte ha nått hår kvar! En småsak, men det är jobbigt! :S

jag tappar också hår,stora tussar blir det efter att jag har duschat. När jag kammar mig så slutar det inte att lossna hår. Jag har mycket och tjockt och det syns inte att det skulle bli mindre
  • Sanktb

RUL gick bra. Istället för 17+4 som jag trodde så blev jag framflyttad till 18+0. Jag ville inte veta könet men sambon ville och vi tog reda på det.

Svar på tråden December bebis 2013