December bebis 2013
Jag var på ullared för 3 veckor sen och då hade de amningkuddar i olika tyger.
Jag var på ullared för 3 veckor sen och då hade de amningkuddar i olika tyger.
Nu tycker jag att tiden bara rusar iväg:) vecka 24+0 idag och snart är det bara 100 dagar kvar till bf.
Jag vet inte vad jag vill ha för någon barnvagn än heller, ny eller begagnad? Ska man köpa en ny så är det nog tid för att beställa en snart om jag ska få den innan bebis kommer.
Jag är också intresserad av en emmaljunga, tycker att de ser rejäl och stor ut invändigt.
Jag brukar gå upp mycket när jag är gravid, 20-30 kg. Den här graviditeten har jag inte gått upp så mycket tror jag.. Har inte vägt mig och kommer inte göra det heller för det spelar mig ingen roll vad som står på vågen. Får kommentarer om magen att den är stor och om det kan vara två där inne. Men jag svarar bara att det var bara en bebis på rul. Däremot så får jag höra mycket om andra gravida och då är det tvärtom att folk tycker att den och den har gått upp alldeles för lite och vart ska detta sluta, bara 5 kg.
Då svarar jag perfekt halva graviditeten kvar då och 5-7 kg till så är de uppe i 10-12 kg. För mig så spelar det ingen roll om jag går upp 12-25 kg. När bebisen kommit ut i början av december, ska jag baka och äta lussekatter, pepparkakor och glögg. God julmat och godis. Jag äter mycket mer när jag ammar än när jag är gravid.
Var till barnmorskan tidigare i veckan och mitt hb var 113, jag tycker det är lite lågt men min barnmorska sa att det var väldigt bra. Funderar på att köpa tabletter på apoteket idag.
Jag köpte en gravidjacka på HM förra graviditeten och den var guldvärd, därför att den satt bra på kroppen och var väldigt bekväm. För mig är det viktigt att ha kläder som ser bra ut, framför allt när jag är gravid. Jag har inte fallit dit än och gått ut i mjukisbyxor och hoppas att jag inte gör det heller. Är jag trött så blir jag ännu tröttare av att klä mig i kläder som jag inte gillar. I min första graviditet så hade jag inte någon gravidjacka och jag förstörde 3 jackor under vintern, de sprack i dragkedjor och sömmar. Jag var alltid tvungen att öppna jackan för att kunna sätta mig in i bilen. På slutet hade jag en enorm dunjacka och jag kände mig som ett vandrande kylskåp.
Bebisen vände sig med huvudet upp och stjärten neråt, jag har känt sparkar neråt och fick det bekräftat på UL. Så jag hoppas att den vill vända sig tillbaka av sig själv snart.
Har varit på förlossningen. Fått bricanyl då sammandragningarna ökat. v.34 idag.
Lycka till sarak! Spännande!
Jag har mycket förvärkar men de vill inte bli starkare. För en vecka sen så rann mjölken till i brösten och jag trodde att det kanske skulle bli en bebis snart. Tidigare graviditeter så har mjölken runnit till efter förlossningen. Jag sover riktigt dåligt, när jag ligger på sidan så klämmer madrassen på bröstet och det blir läckage. Jag var ute och tittade på bebiskläder för några dagar sen om det var något sista plagg jag behövde och när jag gick runt inne på KappAhl så börjar mjölken att rinna. Jag måste köpa amningskupor eller vad det heter för det saknar jag.
3 dagar kvar till bf. Jag var hos barnmorskan idag och bebis var ruckbar sist och nu var han rörlig. Hoppas att han kommer snart, fick ett sista datum, igångsättning lördagen den 14 december om han inte kommit innan dess.
Igår kväll gick vattnet och värkar kom direkt. Inatt så födde jag en son!
Jag är i en babybubbla just nu, min lilla bebis är jätte nöjd. Bara äter, sover och bajsar. Han har inte skrikit många minuter den första veckan av sitt liv, jag känner mig väldigt utvilad och förälskad.
Men jag har ett litet problem, jag vill inte dra med mig honom ut på affärer. Jag skulle behöva komma ut och handla lite julklappar, några har jag beställt på internet så det är klart. Vill inte att han ska få någon förkylning och bli hängig. Så jag får nog åka iväg en sväng själv och handla men det känns inte heller bra för jag vill vara med honom hela tiden.