• Felinne

December bebis 2013

Jag har en som heter Gravidkalender men jag vet inte om den bara finns till iphone... Den är gratis och ganska bra tycker jag i alla fall.

• Felinne

!ad spännande det är att läsa om andras symptom. Det skulle jag aldrig kunna tro före det hände mig själv! Tänk att jag tycker att det är intressant att läsa om andras toalettvanor liksom Flört
    Tycker själv att jag har haft det väldigt enkelt so far. Men det märks ju att det är något som håller på att hända i kroppen ändå vilket jag tycker är skithäftigt.

• Felinne
    Plopps80 skrev 2013-04-18 20:23:37 följande:

Bra tänkt! Man måste ju tro det bästa och de flesta graviditeter går ju bra! Man väntar barn inte missfall! Man kan ju inte gräva ner sig innan det hänt något! Var sjukt nojig i början men nu känner jag på mig att det kommer gå bra! Har dock inte sagt något till dottern. Hon längtar så efter ett syskon och skulle bli väldigt ledsen om det hände något. Om allt ser bra ut vid VUL berättar vi!
    Fint sagt!
    Jag håller på att explodera för att jag vill berätta för familjen men eftersom jag bor utomlands just nu så tänker jag att det får bli en glad överraskning när jag kommer hem att berätta för familjen att de ska bli mor-/farföräldrar osv.
    Men hade jag varit hemma så hade jag nog berättat redan nu även om jag bara är i v.6. 
  • Felinne
    Jag jag skrev 2013-04-18 21:54:24 följande:
    Kanske lite väl "öppet" men är de nån av er som får gå på toa och göra nummer 2 (lös) väldigt ofta numera? har googlat på det och tydligen inte så ovanligt, ville nu höra med er som är ca lika långt gånget som jag (v7)
    Japp. Minst två ggr per dag vilket är mycket för mig. Är i v.6.
  • Felinne

Ni som blir illamående. Har ni testat att använda akupressurband(?) t.ex. Sea-band som finns att köpa på apoteket? De är framtagna för att motverka åksjuka och gravidillamående. Vet flera som har blivit hjälpa av dessa. Själv är jag än så länge förskonad från illamåendet men har banden med mig överallt i fall jag skulle känna något. Hett tips i alla fall Glad

• Felinne
    barbarmama skrev 2013-04-20 00:42:54 följande:
    Tack så mycket! 

Hur mår ni allihop?

Ja, idag var vi på vårt första besök hos MVC. Jag trivdes jätte bra med min barnmorska, hon var verkligen förstående och omtänksam. Hon brydde sig och tog mig på allvar, när jag berättade hur jag mådde. Hon tyckte därför att det var väldigt viktigt att vi fick en läkartid, så de kunde göra ett vul och se om orsaken till min smärta syntes. Att se om det var tvillingar, skulle de också kolla om. Då livmodern växer dubbelt så fort när man väntar tvillingar, så kan det upplevas mycket smärtsammare i början när livmodern växer. Så det var också en möjlig orsak. Annars kan det var utomkvedshavandeskap, men då jag inte blött, så behöver vi nog inte oroa oss, men även det kan orsaka den sorts smärta som jag känner och det vill de kolla upp. Så på måndag ska vi till gyn och få det undersökt med vul. Sen i veckan därpå, så ska vi på läkarbesöket och lämna prover, samt göra ytterligare en undersökning för att utesluta allvarliga orsaker. Så jag är lite nervös och orolig just nu, att det ska vara något farligt. Vill ju inte att det ska vara några fel. Men tankarna går inte att styra. Eftersom vi inte vet exakt hur långt gången jag är, så ville hon även få det konstaterat, men hon trodde på ett ungefär att det kunde vara som jag har räknat ut själv.. Men för säkerhetens skull så ville hon veta. Och det är ju inte fel. Men ett decemberbarn lär det nog definitivt bli, oavsett om jag får föda med planerat ks som förra gången eller om jag skulle gå över tiden :) ♥ 
    Vad härligt att det verkade som att du klaffade med din barnmorska i alla fall. Måste kännas tryggt att kännas så mitt i all oro. Du kan ju testa att fokusera på att tänka på att till jul är ni en liten extra person i er familj. En himla fin tanke tycker jag.

Själv mår jag prima. Första graviditeten någonsin och trots att jag har väldigt milda känningar så är det mysigt att känna någonting. Så att jag vet att något händer med och i kroppen liksom Glad
  • Felinne

Hej på er. Tänkte fråga lite om era graviditetssymptom. Förra veckan kände jag en lätt men tydlig molande värk i korsrygg och livmoder plus ömmande bröst och att jag var konstant kissenödig. Nu i vecka 6 (5+4 idag) känner jag nästan enbart av ömmande bröst. Kanske lite mer kissenödig än vanligt i och för sig. Är det någon annan som varit med om att alla känningar bara tagit en paus för att sedan återkomma? Tycker liksom att jag mår så vansinnigt bra och blir lite misstänksam eftersom jag har läst om så många som inte alls verkar må särskillt bra...

• Felinne

babylängtan20: Nja inte barnvagnar (än, kanske jag ska säga). Men däremot funderar jag på att göra min "kids" board på mitt pinterest-kont hemligt eftersom jag bara kollar på barngrejer och inredning till barnrum... Har bf 17/12 så det är väl lite tidigt att kolla på det redan nu gissar jag men är ju så roligt!

• Felinne
    LillaLady1 skrev 2013-04-23 17:02:43 följande:
    Jahopp då jag hoppar jag ur igen då. Precis när jag hade vågat tro på det började jag blöda :(
    Nej vilket elände! Gud så tråkigt. Hoppas ni lyckas nästa gång 
  • Felinne

I morse var jag extremt hungrig när jag vaknade. (Vilket inte är något konstigt i sig eftersom jag nästan alltid vaknar hungrig. Gravid eller inte liksom.) Men jag bestämde mig ändå för att ta en dusch först. Efter det var jag naturligtvis ännu hungrigare och asförbannad på min stackars make som inte hunnit göra frukost än. Till råga på allt luktade det bacon i köket efter gårdagens mat och jag bara kände, "Nej, inte det också!" Var tvungen att öppna fönstret för att slippa den vidriga lukten. Sedan skulle jag äta men det gick inte. Var ashungrig men hade noll aptit.  (Det slutade med att jag fick i mig två knäckebröd tillslut i alla fall.)

Någon som har bra tips på vad jag kan göra åt det om det händer igen? Alltså att vara hungrig men inte vilja/kunna äta? Handlar det bara om att tvinga i sig maten eller finns det någon typ av mat som ni känt var lättare att äta? 
    /F 

Svar på tråden December bebis 2013