• Trasslet

December bebis 2013

Hej gänget,
    Jag plussade i torsdags och är nu i vecka 7! Beräknad bf 22 december (mindre bra planerat kanske ;).
    Mår än så länge finemang, förutom att jag är lite tröttare än normalt och har molvärk i magen. Det här blir nummer två för oss och jag ska försöka njuta mer av hela resan den här gången.
    Ska bli roligt att följa er alla!

• Trasslet

crushelix - Här är det också nummer två och Stockholm, men jag har en lillskrot på 14 månader nu (2012). Har ni berättat att ett småsyskon är på g? :)

• Trasslet

Jag vill fö också på ul, men får ge mig till tåls några veckor till. :) Lycka till ni som ska redan nu!

• Trasslet

Haha, jag har inte en enda craving. Har istället lagt in ett totalförbud från godis och fikabröd. Gick upp 30+ kg förra graviditeten (utan att frossa), och vill gärna undvika det den här gången. ;)

• Trasslet

@Plopps80 - Ja, då vet du hur den resan är... Här är det svullet än så länge. :) Väntar nog med att väga mig.

• Trasslet

Aldrig gått upp i vikt?? :O Woah! Jag gick från 60 till 90+.. Nere i matchvikt efter ca 6 månader och nu efter totalt 14 är det dags att tjocka på sig igen. Känns mindre roligt. :/

• Trasslet

Oj, skulle iofs inte kunna tappa så mycket, men ett mellanting vore kanske trevligt?! :)

• Trasslet

Tog magbild idag (v6+5) och det syns ingen skillnad mot tidigare. Skönt! ...är bara lite nojig över att jag kanske bara är skengravid (trots plus), då jag inte har några gravidkrämpor över huvud taget (om jag verkligen inte anstränger mig för att känna efter). 

• Trasslet

LWE - Jag väntar också nr 2, blir 22 månader emellan. Bf 22/12, hoppas dra över 10 dagar som med grabben. ;)

• Trasslet

LWE - Vi ville ha med två år emellan, så det känns bara bra. :) Eftersom jag och min man delade lika på föräldraledigheten så kommer jag hinna jobba totalt ett och ett halvt år emellan också, så det blir som inget jätteglapp i arbetslivet heller. Tryggt för en arbetsråtta som jag. :)
    Lite nervös dock att jag inte ska hinna bearbeta förra förlossningen (relativt komplicerad) klart innan det är dags för nästa, men jag får väl dra igång terapiarbete snarast.

Har ni skrivit in er hos bm? Jag går och drar lite på det.

Svar på tråden December bebis 2013