December bebis 2013
Jag har en som heter Gravidkalender men jag vet inte om den bara finns till iphone... Den är gratis och ganska bra tycker jag i alla fall.
Jag har en som heter Gravidkalender men jag vet inte om den bara finns till iphone... Den är gratis och ganska bra tycker jag i alla fall.
!ad spännande det är att läsa om andras symptom. Det skulle jag aldrig kunna tro före det hände mig själv! Tänk att jag tycker att det är intressant att läsa om andras toalettvanor liksom
Tycker själv att jag har haft det väldigt enkelt so far. Men det märks ju att det är något som håller på att hända i kroppen ändå vilket jag tycker är skithäftigt.
Ni som blir illamående. Har ni testat att använda akupressurband(?) t.ex. Sea-band som finns att köpa på apoteket? De är framtagna för att motverka åksjuka och gravidillamående. Vet flera som har blivit hjälpa av dessa. Själv är jag än så länge förskonad från illamåendet men har banden med mig överallt i fall jag skulle känna något. Hett tips i alla fall
Hej på er. Tänkte fråga lite om era graviditetssymptom. Förra veckan kände jag en lätt men tydlig molande värk i korsrygg och livmoder plus ömmande bröst och att jag var konstant kissenödig. Nu i vecka 6 (5+4 idag) känner jag nästan enbart av ömmande bröst. Kanske lite mer kissenödig än vanligt i och för sig. Är det någon annan som varit med om att alla känningar bara tagit en paus för att sedan återkomma? Tycker liksom att jag mår så vansinnigt bra och blir lite misstänksam eftersom jag har läst om så många som inte alls verkar må särskillt bra...
babylängtan20: Nja inte barnvagnar (än, kanske jag ska säga). Men däremot funderar jag på att göra min "kids" board på mitt pinterest-kont hemligt eftersom jag bara kollar på barngrejer och inredning till barnrum... Har bf 17/12 så det är väl lite tidigt att kolla på det redan nu gissar jag men är ju så roligt!
I morse var jag extremt hungrig när jag vaknade. (Vilket inte är något konstigt i sig eftersom jag nästan alltid vaknar hungrig. Gravid eller inte liksom.) Men jag bestämde mig ändå för att ta en dusch först. Efter det var jag naturligtvis ännu hungrigare och asförbannad på min stackars make som inte hunnit göra frukost än. Till råga på allt luktade det bacon i köket efter gårdagens mat och jag bara kände, "Nej, inte det också!" Var tvungen att öppna fönstret för att slippa den vidriga lukten. Sedan skulle jag äta men det gick inte. Var ashungrig men hade noll aptit. (Det slutade med att jag fick i mig två knäckebröd tillslut i alla fall.)
Någon som har bra tips på vad jag kan göra åt det om det händer igen? Alltså att vara hungrig men inte vilja/kunna äta? Handlar det bara om att tvinga i sig maten eller finns det någon typ av mat som ni känt var lättare att äta?
/F