Inlägg från: Elsapelsa11 |Visa alla inlägg
  • Elsapelsa11

December bebis 2013

Hej!
    Får man vara med här? Vi plussade idag och är beräknade till 24/12! En liten julklapp med andra ord! Och väldigt nytt! Om allt går vägen blir det här vårt andra barn. 

• Elsapelsa11
    zod skrev 2013-04-19 08:05:22 följande:
    Grattis och välkommen hit!

JustMe00 skrev 2013-04-18 22:12:33 följande:
    Elsapelsa o smulan Grattis i massor 
    Tack! Alltid skönt att kunna följas åt under graviditeten med andra!

Och jag kan bara hålla med några av de föregående inläggen, magen har verkligen reagerat på förändringen! 
    Och så trött så jag knappt orkar stå! :) Men så kul med ett plus! Vi berättade väldigt snabbt för närmsta familjen. Är så "dåliga" på att hålla sånt här för oss själva! Men resten av omvärlden får vänta lite till. Såvida inte illamåendet tilltar, då lär det väl märkas...
  • Elsapelsa11
    zod skrev 2013-04-20 11:48:00 följande:
    Hej på er! Här har man haft en hemsk natt med toalettbesök stup i kvarten då barnen smittat mig med magsjuka Kan ju säga som så att jag inte lär klaga på mitt gravidillamående efter att ha mått så här dåligt. Blir ju inte roligare av att ligga helt utslagen på soffan när solen lyser så underbart där ute heller Hoppas det är bättre med er!
    Usch! Hoppas verkligen du blir bra snabbt!

• Elsapelsa11

Illamåendet har visat sig ordentligt här. I morse mådde jag så illa att jag satt vid toaletten en lång stund. Men ingen kräkning. När jag var gravid med min dotter slapp jag illamående så det är lite nytt. Hoppas det blir ett kortvarigt symptom. 

Angående barnvagn så har vi en brio go sen dottern. Vår dotter kommer vara ca 27 månader om allt går vägen när bebisen tittar ut. Är det ståbräda eller syskonvagn som behövs då? Hon åker inte så jättemycket vagn nu, men jag tänker att när jag är hemma och föräldraledig och ska ha med två barn på diverse äventyr kan det vara skönt att ha vagnmöjlighet även för vår dotter. Hur har ni med flera barn gjort?

LillaLady- vilken oerhört ledsam nyhet. Hoppas det går vägen för er snart! 

• Elsapelsa11

Hej alla!
    Har inte varit inne på några dagar då jag också lider av den stora förlamande tröttheten. Minns inte att det var så illa förra graviditeten. Men det är såklart svårare att vila när man vill när man har ett barn. Förutom tröttheten känner jag mig inte särskilt gravid. Magen står ju ut lite på kvällen, men jag har lite svårt att fatta att det faktiskt kommer (om allt går väl vill säga) var fyra i vår familj i december!

Vad skönt för er som sett ett litet hjärta slå. Jag gissar att vi får vänta till rul. Dock har jag sett att jag är gravid då jag skulle kolla cellförändringar och gyn ville kolla ett vul före. Men det var så tidigt så inget hjärta hade börja slå än.

Läste att några här kände sig lite nervösa inför framtiden med bebis. Jag är också lite nervös över hur vi ska orka i början. Vår dotter som nu är 20 månader hade kolik och sedan var hon förstoppad tills hon var 6 månader och vi äntligen träffade en läkare som förstod. Så mååååååånga nätter utan sömn. Och då var det bara hon. Nu ska man ha ork att vara med henne och en liten bebis. Så vi håller tummarna för en frisk liten unge som slipper en massa besvär.

Men mest av allt är det spännande och fantastiskt att det (förhoppningsvis, vågar inte ta ut nåt i förskott) kommer en till liten fin bebis i december!

och just det! Jag fryser också som attans! Jag jobbar på fsk och är ute rätt mycket. Hade mina termobyxor på mig så sent som för en dryg vecka sen!! Måste ju verka jättekonstigt för de runt omkring! :)
    Långt inlägg. Nu ska jag sluta!
    Kram på er alla 

• Elsapelsa11

Usch ja, finnarna invaderar... Inget kul. Vill hellre ha lite av den berömda "glowen" som ska infinna sig när man är gravid! ;) 

Har för mig att jag fick en del finnar i början av min förra graviditet, men att de avtog efter ett tag. Eller så är det förträngning.. (försköning). :) Hoppas iaf att det avtar när kroppen vänjer sig vid hormonomställningen. Inte så kul med en massa finnar nu när det äntligen börjar bli varmt och soligt och man kan ha sommarkläder.

• Elsapelsa11

BusJohanna! Dubbla täcken! Varmt och gott! :)
    Vårt hus har stora fönster och blir sjukt varmt nu när det äntligen blivit vår/sommarvärme och sol så än så länge har jag inte behövt frysa på natten. Men hela dagarna fryser jag... känns konstigt att frysa så. Dock vill min sambo gärna ha altandörren öppen på kvällen för att få in lite sval luft... men då får jag krypa ner under fleecefilten. Vi får hoppas det går över snart! :)

• Elsapelsa11
    Inelg skrev 2013-05-14 13:09:54 följande:
    Hoppas ni mammor mår bra.
    Hur som helst. Idag på ultraljud får vi beskedet att vår bebis inte lever längre, inget hjärta slår och vi står framför ännu ett missfall. Nummer 5 i ordningen för att vara exakt.
    Är knäkt och vet inte i vilken ände jag ska börja. Men vi har fått en tid bokad på Huddinge imorgon för skrapning snart.
    Man undrar vad meningen är med detta. Men någonstans blir man ändå starkare med varje motgång och även om det i mig finns ett stor tomrum så finns fortfarande hoppet kvar. Det sägs att det är det sista som lämnar kroppen.
    Jag är lyckligt lottad att jag har fina vänner och en fin familj som stöttat oss till tusen...och så har jag sambo, min själsfrände vid min sida varje steg jag tar, så "JA" jag kommer snart på fötter igen...
    Lycka till alla. Jag lämnar även denna tråd.

Kramar
    Usch! Åh, jag vet känslan när de säger att fostret inte lever längre! Fruktansvärt! Och att ni behövt gå igenom det så många gånger!
    Jag önskar er lycka till i framtiden och hoppas innerligt att ni får ert efterlängtade barn snart!
    Kram 
  • Elsapelsa11

I fredag satt jag och min närmsta kollega och hade en fikarast ihop (vilket vi inte brukar ha eftersom vi arbetar i samma arbetslag på en fsk). Men i alla fall kom vi in på en diskussion om ultraljud i v 32. Om det fortfarande var nåt man fick där vi bor. Jag sa att jag trodde det, hon att det inte var så. Vi var så säkra båda två men ingen av oss kunde riktigt säga varför vi visste det så säkert... Till slut sa min kollega: jag var hos Bm igår och hon sa att det inte var något alla blev erbjudna.
    Så där sitter vi båda två gravida och tjafsar om ultraljud. Båda två blev jätteglada och lättade av att få berätta för varandra då vi varit lite nervösa för att "lämna den andra i sticket" när vi skulle gå på f-ledighet! Men nu kommer vi alltså gå samtidigt. Igen! För båda fick barn 2011 och var hemma under samma tid. Jättekul och nu har man någon mer att dela sin glädje och oro med! Dock kommer det bli lite jobbigt att berätta för vår tredje kollega som vi ska börja jobba med i höst att vi båda försvinner (om allt går bra) under vintern. 
    Jag hade misstänkt några veckor att min kollega också var gravid och det var verkligen kul att det var så!

Annars mår jag fortfarande sådär och är trött. Sover middag med min dotter på helgen och är ändå trött... Var på inskrivning i tisdags och verkar ha en helt ok Bm. Ska dit igen på tisdag och ta prover. Sen blir det inget besök förrän v 25! Önskar det ingick tidigt ultraljud så man kunde lugna oron som finns nu i början innan man känner rörelser. Oj långt inlägg! Nu blir det lite slappa vid tvn innan det är läggdags! 

• Elsapelsa11
    Buzan skrev 2013-05-19 10:30:07 följande:
    Okej. Tänkte det! Läst att det är rätt vanligt och speciellt när man fått barn hyfsat tätt. Någon som vet om det brukar bli värre ju längre graviditeten går? Jag har tänkt jobba heltid augusti-november och jobbar på förskola där man knappt är still en sekund. Vette sjutton hur detta ska gå isf.
    En kollega till mig (vi jobbar i fsk) fick graviditetspenning och kunde vara hemma ca två månader innan beräknad förlossning. Hon hade problem med bland annat foglossning. Hoppas dock du slipper foglossning, har förstått att det kan vara väldigt jobbigt!
Svar på tråden December bebis 2013