Padda01 skrev 2013-06-05 18:40:48 följande:
Hej på er :)
Hoppas ni alla mår bra...
Jag är i v 11+6 och mår jättebra...känner mig typ inte gravid! Jag är beräknad i slutet av december.
Det här med att inte känna sig gravid är iofs lite jobbigt. Man blir ju så orolig. Någon som känner igen sig?
Jag har mått lite illa stundtals men aldrig kräkts vilket jag gjorde ganska mycket i början förra gången jag var gravid, med sonen snart tre år!
Jag kan äta det mesta...det kunde jag inte förra gången.
Jobbigt när man jämför allt med förra graviditeten, känns ngt annorlunda blir man orolig. Min mage har vuxit och jag har nästan svårt att dölja den. Brösten har också vuxit. Har haft lite växtvärk till och från men de senaste veckorna känns typ allt som vanligt! Är jättelycklig över att vara gravid men vill liksom ha ett kvitto på att det verkligen är for real :)
Har varit på ett inskrivningssamtal, de tog inte ngt gravtest utan litade på det jag tagit hemma. Samma för er? Är det någon som vet när man får lyssna på hjärtljuden?
Vet ni om det räknas när man går in i v. 12 som missfallsrisken minskar eller när man går in i v. 13? När berättade ni?
Jag har berättat för en del men är inte offentlig ännu....
Ha det fint :)
Känner också lite som du. Har faktiskt ringt och bokat in ett "tidigt" ultraljud idag. Så om lite drygt 1 1/2 vecka hoppas jag att vi får se en liten sprattlande bebis med ett tickande hjärta. Har haft ett MA som upptäcktes i v 12 så det är nog det som spökar lite. Magen är mest svullen och "fläskig" inte alls sådär fint gravid. Men det är ju tidigt ännu.
Har berättat för några, men inget officiellt ännu. Mest familj men även några vänner.