Inlägg från: crushelix |Visa alla inlägg
  • crushelix

December bebis 2013

hej!

någon stockholmsmama som ska ha nr 2 nu då?

jag har bf 7/12 och en son sen tidigare född 07

• crushelix
    Trasslet skrev 2013-05-02 10:02:22 följande:
    crushelix - Här är det också nummer två och Stockholm, men jag har en lillskrot på 14 månader nu (2012). Har ni berättat att ett småsyskon är på g? :)
    Nej jag har inte berättat än, han får veta på sin födelsedag i juni tror jag... eller så kanske han får följa med på UL i v12-13 och se sitt kommande lilla syskon, han är ju så stor så det kanske skulle vara häftigt eller? det kanske är creepy?

på VUL i 7+1 var den lille 10,6mm så nu vet ju typ alla för att jag inte kan knipa käft :)) bara storebror som går runt och klagar på att jag är tjock.

tidigare cravings var ginger ale och sardeller, har numer gått över till kiwi
    kräkig av kött, ägg, mjölk och sådant med panering
  • crushelix
    MariaOchNiklas skrev 2013-05-02 14:33:54 följande:

Kolla upp ordentligt att ni får ta med barn vid ul. Där jag bor är det strikt förbjudet att ha med barn och endast en person. Så inte din make/sambo får vänta utanför och inte se något iaf. Har haft med dottern på vul nu. Men det har tagit typ 2 min så har allt varit klart. Men kan va helt annorlunda när man är längre gånget. Ska du göra kub? Har hört att det tar ganska lång tid.
    ok, tack! ska kolla. det finns ingen mer förälder i bilden så om det bara är en-persons-regel  borde det ju gå bra.
     ja ska göra kub, det är gratis på min mödravård och eftersom jag är ensam kan det kännas skönt med en extra koll att saker går som de ska, eller om de inte gör det, kommer osannolikt gå vidare med fostervattenprov eller så oavsett, vill bara kolla läget, gjorde det med förra barnet också (gratis då med fast än jag var 18 och pappan 23). tog inte lång tid, förutom att man går på ett besök någon vecka innan och lämnar blodprover.

gått ner i vikt under graviditeten verkar läskigt och jobbigt både för mamma och barn, även om det skulle vara trevligt att spegla sig efteråt...
    förra grav gick jag upp 9kg, det typ kisade man ju bort sen eller hade i megatuttarna som gick från B-F på två dagar.
  • crushelix
    Äntligengravid skrev 2013-05-03 20:29:20 följande:
    Har börjat må lite bättre nu. (v8+6) Mår mest illa på morgonen och förmiddagen men vissa dagar mår jag faktiskt bra från lunch till kvällen Hoppas det vänder snart för dig oxå.

Känns som min mage har blivit extremt stor redan. Kommer fram folk ibland och säger grattis då det syns tydligt att jag är gravid nu. Men när jag säger att det inte är dags förrän i december tror dom jag skojar, Möjligen tycker dom att det måste vara två bebisar. Känns låååångt till ultraljudet som vi fått tid för 15:e juli på sambons födelsedag
    bästa födelsedagspresenten med UL ju!
    8+6 här med, och jag är också stor, vet att det bara är en så jag inbillar mig att det är en jättemonsterbebis, extra hånfullt kändes det på inskrivningen "eftersom detta är ditt andra barn kommer magen kanske synas lite tidigare, kanske redan runt v15"
    nu är jag ungefär lika stor som jag var v20 förra gången.....
    denna bild togs förra veckan.

• crushelix
    Plopps80 skrev 2013-05-04 09:33:11 följande:
    Hon är 5 år. Fyller i april. Så 6 årstrotsen lär väl infalla när bebisen kommer. :€
     då har vi samma åldersskillnad mellan våra :)
    utan att han vet att han ska bli storebror än fyller jag honom med antydningar och förvarningar :S
    det kan ju går lite hur som helst dethär :)
  • crushelix
    Cornelia 084 skrev 2013-05-05 23:27:36 följande:
    Jag har en lite undran...

... Flera dagar nu, speciellt kvällar i rad, har jag haft som knivar som huggar upp i underlivet. Tar jag ett steg så hugger det till av sådan smärta att jag måste skrika rakt ut. Det varar allt från några minuter upp till en timme. Det påminner lite om känslan när bebis fixerar sig i slutet av graviditeten, även om jag förstås förstår att så inte är läget nu. Är det någon som vet vad det kan vara eller som känner igen sig? Har försökt googla men finner inget svar. Undrar om jag bör kontakta bm? :/  
    har precis samma!
    går runt och tror att bebisen ska dö hela tiden ett sådant där hugg kommer. intalar mig själv att så länge det inte blöder så är det ok...?
  • crushelix
    Ellez skrev 2013-05-08 13:54:42 följande:
    Vecka 11 och hela fejjan är helt finnig. Små knottror överallt. Vad är det som händer? Någon mer som upplevt detta?
    japp som om man vore 14 igen - hett!...eller inte.

förra grav blev jag som en persika och allt gick så smidigt och bra, inte lika tur denna gången tydligen
  • crushelix

shit, spökveckorna är inget skämt!
    min stora hårda mage som har funnits och vuxit sedan typ v 8 har plötsligt förvunnit!!!
    förra veckan liksom:

och nu bara Borta! såå jävla mysko!
  • crushelix
    MariaOchNiklas skrev 2013-06-01 09:22:49 följande:

Hur gick det för dig på ul? Eller har du inte varit iväg än? Får/fick sonen följa med?
    kub/ul gick fint tack, nej sonen kom inte med, han fick men då var han tvungen att vänta utanför tills de hade konstaterat att det verkade "ok"
    Plopps80 skrev 2013-06-01 10:07:27 följande:
    Som ni såg är min mage enorm. Är i v 14 imorn. Min tarmsvullnad har inte lagt sig alla tror jag är i vecka 20 eller väntar tvillingar. Kan inte vara stolt över min mage. Känner mig inte vacker. Men däremot mår jag himla bra. Presis samma i v 14 sist. Allt deppigt försvann och alla krämpor Ska njuta nu! Så skönt att inte må illa eller vara dödstrött hela tiden. Hemofer verkar göra susen och min stenhårda mage sköter sig bättre men har inte ont eller är lös i magen som jag blir av tex niferex. Här är en bild av dagens mage: i1290.photobucket.com/albums/b529/plopps08/nu...
    ja, men så jävla snopet efter allas kommentarer och gratulationer  och så bara borta, hahaha luring liksom :)

denhär graviditeten är inget som min förra. då hade jag ingen "tarmsvullnad", hy som en rosenknopp, hårsvall som en ängel och kräktes jämt.
    nu helt tvärt om, och så jävla ont i magen "växtvärk" kallar dem de visst...
    så jag räknar kallt med att förlossningen blir tvärt om också, försöker ställa in mig på 40h och spricka och klippas åt alla håll och kanter, yey.

Svar på tråden December bebis 2013