Inlägg från: crushelix |Visa alla inlägg
  • crushelix

December bebis 2013

jag tänkte använda samma vagn som förra gången, en combi, brio från 90-92, betalade 300kr på blocket. skitbra går in i små hissar där inga nya vagnar går in ;)
    man kan vara fattig och nöjd förälder och bebis också. :)

• crushelix
    Plopps80 skrev 2013-06-20 21:53:36 följande:
    Är på semester i Spanien. I lördags kom det ljusröda flytningar och som en liten blodblandad slemklump. Blev givetvis livrädd. Men detta var efter jag gjort nr 2 och tagit i så jag höll på att spricka. Är stenhård i magen och förmodligen brast något kärl i slidan. Har inte kommit något mer sedan dess. Inbillar mig att bebisen är död tycker alla andra känner rörelser. Jag vet fasen inte om jag känner bebisen eller om det är tarmarna. Går in i vecka 17 på söndag och detta är mitt andra barn. Borde känna sparkar. Ibland känner jag att det känns som bebisen rör sig och ibland att det sprattlar till men jag vet inte. Känns så jobbigt att vänta till rul 11/7 drömde i natt att jag blödde och att bebisen inte levde och jag var sur halva dagen. Drömde mkt sånna drömmar med dottern också.
    jag går också in i 17 på söndag med andra barnet. känner inga sparkar men har besvärliga sammandragningar och är jättesvullen.
    bara det inte kommer mer blod borde det vara lungt, annars har de ju öppet på gynakuten fast det är midsommar.
    håller tummarna
  • crushelix

svar till mammatilltvå85

jag är också en riktig boare - denna gång ska jag dock flytta strax efter födseln så mitt går mest ut på att slänga saker, ju mindre det blir att packa desto mindre att flytta.... jävligt stressande! man vill bara vara redo till max!

• crushelix
    mammatilltvå85 skrev 2013-06-30 09:59:34 följande:

Skönt att höra att det finns fler! Hur långt efter födsel flyttar ni?
    vet inte exakt (ännu mer stressande) får väl veta en månad innan eller så....
    vet inte heller precis vart eller då vad jag kan ta med mig :S
    så det kan bli flytt 2-3 veckor efter eller upp till 2 månader efter allt eftersom det blir bestämt vart nya lägenheten ligger. blääää
    hoppas jag kan få lite hjälp från nära och kära när det blir dags.
  • crushelix
    MissKaos skrev 2013-06-30 16:12:14 följande:
    Tänk så olika det blir. Kommer nog gå upp 20kg tror jag..
    är rädd för det jag med, och få en skitförlossning eftersom förra gick så snabbt och bra.... :P
  • crushelix
    Nania skrev 2013-07-01 10:30:35 följande:
    På mig skrev också BM in att om mitt vatten gick med nr2 fick dem inte neka mig att komma in då jag redan 2 veckor innan var öppen 4-5cm. Så det kunde gå fort om det hände ändå. 
    BM behöver inte skriva någonting. åk till sjukhuset när man känner att det är på g och vägra åka där ifrån.
    det gjorde jag med första, och tur var det för ungen var ute 2h efter att jag kommit till sjukhuset, trots att de var helt övertygade om att det var massa tid kvar och första gången och allt.
    fuck them, man vet bäst själv, börjar man krysta i väntrummet är det ju inte som om de kan be dig ta en taxi och åka vidare ;)
  • crushelix

bikarbonattestet visar på flicka, vore ju toppen eftersom jag har en pojk sedan tidigare - även om stora killen önskar sig en lillebror :)
    sanningens minut om en vecka då jag gör RUL, gör det egentligen bara för att stilla min nyfikenhet ang kön då jag vet exakt befruktningsdatum.. så jag blir nog mer än lite besviken om det inte går att se :S

vet att det har varit en livlig debatt härinne angående kön, könsroller osv
    min nyfikenhet är just bara nyfikenhet - kanske lite också att min älsta son är "frisk" men jag bär på besvärlig ADHD hos familjens män så blir det en flicka blir jag nog lite lugnare, ja nu under graviditeten iaf :)

• crushelix
    pyysen skrev 2013-07-03 13:02:41 följande:
    Alla skriver om hur livliga deras babyn är i magen och här sitter jag och känner inget.. Man blir så orolig om allt står rätt till. Fast det är ju endå min första graviditet och är bara i v. 17 men man försöker och försöker hela tiden känna om det känns nåt.
    Den 28:e juni så hade jag två rejäla rörelser som jag tror var från bebisen. det var till och med så att man hann se att magen bucklade utåt strax ovanför underbyxans kant. Tror ni att det var bebisen??
    Men efter det har jag inte känt nått alls. Är det vanligt som förstföderska??
    pyysen, jag är i v18 med andra barnet och känner i princip inga rörelser alls. det kan ju vara så att moderkakan ligger i framvägg som någon tidigare nämnde...
  • crushelix

är sjukt nojig för att spricka illa under förlossningen. inför förra var jag kolugn men denna gången icke.
    är det någon som vet var man kan hitta statsetik över sfinkterrupurer på svenska sjukhus?

• crushelix
    mammatilltvå85 skrev 2013-07-09 19:40:39 följande:

Är det vanligt att göra det under följdförlossningar om man inte sprack tex första eller andra? Har bara "antagit" att man borde klara sig då....jag fick sy några stygn med första men inget med andra, han var visserligen mindre men ändå...
    det är tydligen inte ovanligt. beror ju mycket på barnets födelsevikt, huvudomfång och läge.
    min cervix är också lika tight som för en förstföderska, gamla ärr minskar elasticiteten i vävnaden etc.
    har läst många studier om rapturer, men kan inte hitta någon aktuellt statistik över svenska sjukhus - så som det finns om MRSA... känns som att det spelar viss roll när man väljer sjukhus att åka in till.

så om någon hittar någon fräsch statistik i ämnet kan de väl länka Tungan ute
  • crushelix

syddes en del efter första, men det var en sådan raketförlossning. 3h från 3cm-tills ungen ute, men han var lagom stor 3000g. men jag syddes helt åt helvete - fick veta att jag inte hade rätt till korrigering förrän jag fyllt 40 (var då 19) och hatade och skämdes över mitt underliv i flera år.
    skulle ju komma som ett brev på posten att ens funktion helt försvann också Rynkar på näsan

sexlivet förra grav var botten, hade ingen lust alls och allt var bara torrt och gjorde ont.

men det tar jag igen den här gången! Här knullas det för glatta livet trots svårigheter med ställningar och sammandragningar. har nog aldrig varit så här "villig" tidigare. Tungan ute

• crushelix
    nyttliv85 skrev 2013-07-11 18:04:40 följande:
    Gud vad härligt att läsa om era lyckade RUL!

Ang bikarbonattestet... nu blir jag riktigt sugen på att testa... är det med morgonurinen man ska använda?

mitt bik-test visade fel, det visa tjej men rul sa grabb... attans nu måste jag ju föda fler barn.
  • crushelix
    corky skrev 2013-07-31 20:59:17 följande:
    Har under eftermiddagen och kvällen haft vid flera tillfällen en skärande känsla rakt upp i underlivet. Inte särskilt smärtsamt, men  ändå så jag känner att jag måste sätta mig ner. Nån som känner igen känslan? Kan det vara foglossning?
    har det likadant, suger!
  • crushelix

jag lade ner tabletterna, blev helt sabbad av dem. dubbel dos blutsaft och aktivt liv 129hb wohooooo, någon som vill ha lite?

paketet från kronans droghandel, bara går man dit och hämtar eller, ska man registrera sig någostans?

• crushelix
    MissKaos skrev 2013-10-19 14:38:57 följande:
    Jourcentralen på fm. Herpes i örat. Ända in på brosket fanns sår och blåsor. Kan inte äta medicinen man kundet fått om man inte vore gravid. Salva och bedövningssalva blev det. Kunde inte sova inatt pga smärta. Och nu akut Magont. Går det inte över måste jsg väl ringa fl.
    Ska på fest ikväll såg så fram emot det. Har inte gjort ngt kul på en evighet. Vet nu inte om jag ska gå. Trött har ont och nu magen. Och låg. N
    Skrikandesjag har ätit massa herpesmedicin denna grav - min läkare sa att det var helt ok och ingen fara, nu kommer bebisen bli ännu missfostrigare!
Svar på tråden December bebis 2013