• moruri

December bebis 2013

Ibland blir inte livet som man tänkt sig...
    Fick barn i januari, med små barn är man ju lite stressad och vimsig kom på att min mens var sen 11 dagar och efter två gravtest är det väl bara att inse att man är gravid igen? Antagligen vecka 7. Så två små knoddar samma år. Det va inte enligt våra planer, men det är bara att tacka och ta emot dessa underbara gåvor! Så hoppar in här.

• moruri

Enligt uträkning här på fl blev det 19 dec... Så vi får la se. ;) gör ju inget om den kommer januari, slipper de förklara att de inte är tvillingar, haha! Ska väl vänta några veckor innan man berättar för omvärlden... Vad ska de säga?

• moruri

Min lilla fyra månaders verkar ha kommit in i en tillväxtperiod nu och vaknar betydligt fler gånger än vanligt om natten. Jag är verkligen dödstrött hela tiden. Sover med honom på dagen men när jag vaknar känns det bara som att jag är tröttare än innan jag vaknade. Puh, kan inte minnas att jag var såhär trött när jag var gravid med honom. Har lyckats få i mig mer mat på morgonen nu så kräks inte lika mycket, det är skönt för det funkar ju inte riktigt att hulka ovanför toaletten när lillen är helvaken.

Tycker det är så himla intressant hur folk resonerar, eller inte resonerar kanske? Känns inte direkt som att så många får en positiv första inställning till min nya graviditet, bara för att de kommer bli födda samma år. När folk berättar att de väntar tvillingar tycker ju alltid folk det är lyckans fest, så varför inte samma glädje för oss och vår kommande? Varför skulle det va negativt, hm fattar inte. Och tycker det är väldigt tråkigt då jag verkligen glädjs av denna graviditet men känner inte att jag kan dela den med andra än med samma sätt som den förra, detta pga folks reaktioner... Kanske bryr mig för mycket om vad folk anser... :/

• moruri

Idag är jag jäkligt bitter. Saknar min karl något så fruktansvärt. (han är i sitt hemland och ansöker om uppehållstillstånd). Väntetiden på migrationsverket är 10 år (7 månader). Ansökt om förtur osv men de har inte ens öppnat vårt ärende. Så himla ledsen av tanken att han inte kommer vara med vid första ultraljudet, allt han missar i lillens utveckling nu. Usch, splittrad familj och inget som ligger i våra händer, inget vi kan påverka. Bara sitta här helt menlöst och vänta vänta...
    Min fina älskade man, kom hem nuuuuuuuuuuuuuuuuuu!!!!!!

• moruri
    mammatilltvå85 : Det känns som tio år :(, väntetiden är 7 månader (var lite sarkastisk)... Får vi inte förtur betyder det att han kanske inte kommer hem förrän oktober.. :'( Det känns verkligen som en evighet...
    Pratar på skype flera gånger varje dag, men jag behöver verkligen hans närhet. All cred till alla ensamstående mammor, ni är ju guld! Förstår inte hur jag ska palla dessa månader. När lillen är vaken är allt ok för han håller ju igång mig, men om kvällen/natten när han somnat så är det så otroligt ensamt.
    Nu börjar jag dessutom verkligen bli riktigt sexuellt frustrerad och öhm... telesex genom skype som avbryts hela tiden är inte en höjdare...
  • moruri

Vecka 13: jag hade flera små blödningar under början av min förra graviditet va inget konstigt! Så länge det inte är helt blodfärgat eller mycket brukar det inte vara någon fara alls som jag förstått det.

• moruri

Börjar bli lite fundersam då jag tycker att jag känner fosterrörelser... Men enligt min "mens" borde jag vara i ma vecka 12 typ och det låter ju konstigt att känna något redan då? Börjar få för mig att min "mens" inte va som en vanlig utan bara varade i typ 3 dagar. (Har bara haft en mens efter förlossningen i Januari), börjar typ tro att jag kanske är mycket längre gången, typ vecka 16 eller nått? Hm undra om det är möjligt... Vill verkligen göra ultraljud nu nu nu för att få någon klarhet i detta!

• moruri

Hmm... Okej, förra graviditeten kände jag inge förrän vecka 20 typ, så känns skumt att känna något såhär tidigt nu...

Vecka 16

Kroppen: Den här perioden är ofta en roligare tid av graviditeten och många känner sig lite piggare igen. En del som fött barn förut kan känna att något rör sig i magen, det kan kännas som pirrande bubblor eller som en fisk som spritter till.
    Ditt hjärta pumpar 20 procent mer blod än tidigare och det kommer att öka betydligt fram till i slutet av graviditeten.

• moruri

Börjat introducera gröt till min 4 månaders på morgonen. Dock blir jag bara glad när han inte vill äta upp så jag får den, haha babybanangröt det enda som vill komma ner på morgonen!

• moruri

Vagn, Puh! Orkade inte ge mig in i barnvagnsdjungeln sist heller, så det blev en brio happy då nästan alla mina vänner hade en sån och var nöjda! Riktigt bra gung! Men nu måste det bli en tvillingvagn antar jag då det bara blir 11 månader emellan dom. Blir redan heeeelt snurrig av att titta runt! Så om ni vet någon prisvärd bra tvillingvagn hojta!!!

Svar på tråden December bebis 2013