• moruri

December bebis 2013

Okej. Ingen aning. Men sist sa de med sonen att han skulle väga mellan 3200-3600g och han vägde 3307. Så det va ju inom ramen..

• moruri

Om man gör ett tillväxt ultraljud så kan de räkna ut påt ungefär vad de väger vid bf.

Gjort världens klipp! Köpt två superfina tripp trapp stolar på blocket för ynka 400 riksdaler. Supernöjd! :D
    Hade tripp trapp själv när jag va liten, så kul att mina lillkillar också ska få varsin! Funderar på att kanske måla om dom i några riktigt lysande färger!

• moruri

Va as nojig med hur jag sov när jag väntade sonen. Läste att man skulle ligga på höger sida. Nu orkar jag ärligt inte bry mig om hur jag sover. Och är inte orolig heller. Tror inte bebis dör bara för jag råkat Vända mig i sämnen. Oftast ligger jag lite halvt på mage eller rygg. Hatar verkligen att sova på sidan, vaknar var 20 min av att jag får ont i höften och måste byta sida. Asstörigt!

• moruri

Varit hos mamma över helgen ned sambon och sonen. Mysigt att få bli lite ompysslad av mammsen, äta mammas mat, låna hennes sköna kläder, få klaga och gråta ut lite graviditetshormoner. Fått lite fina kläder till bebisen och tyg jag ska sy påslakan av!
    Mamma är bäst

• moruri

Såklart fuckar appen som vanligt och raderar 3/4 av mitt inlägg. Orkar inte skriva om nu. Blir skitsur!!!!! Everything in vane

• moruri

Miss k: same here, v 34, galet!! 47 dagar till bf, aaaaaah???
    Börjar också bli lite orolig hur Ferdinand ska ta det, kommer han sitta och slå på lillebror i vagnen? Hoppas verkligen det kommer gå bra. Sambon kommer ju vara hemma första tio dagarna men sen då? Kommer vi ha hunnit komma in i någon form av rutiner? Kommer ferdinands rutiner störas helt? Hur ska man klara det själv sen när sambon börjat skolan??? Gash, läskigt!
    Och Ferdinand är super mammig pappig nu så är orolig för förlossningen. Vet inte riktigt om mamma kommer hinna köra ner de 6 timmar det tar.. Min syster skulle nog ställa upp men känns tryggast om det är mamma som har honom. I värsta fall om jag blir as orolig får sambon stanna hemma med honom. Och jag själv/ringa en vän. Måste börja planera för det här nu..

• moruri

Hemsk natt!!!
    Kramp i båda fötterna som tog tio år innan det släppte :( så jäkla painfull. Och efter att ha gått en heldag på stan i Sthlm så var mina fogar helt kaos, kändes som bebisens huvud borrade ner så galet mycket och slog med händerna mot blygdbenet. :( trodde nästan den va påväg ut! Nu har det lugnat sig iaf!

• moruri

Jag har kräkts konstant varje morgon under hela graviditeten. Nog blir man less alltid och rädd att mina tänder pajat av all magsyra. Kräkte med min son lika mycket också. Så efter 18 månader av att spy har jag tyvärr vant mig :p

Svar på tråden December bebis 2013