Inlägg från: Sokkerflikkan |Visa alla inlägg
  • Sokkerflikkan

December bebis 2013

Hej,
    Jag har följt med i den här tråden sen den skapades men aldrig skrivit något.
    Idag känns det som att det är daggs.

Jag är gravid i vecka 17 idag(16+0). Jag och min sambo har inga bra erfarenheter av att vara gravida. I september i fjol födde vi en flicka i vecka 21. Hon var väldigt, väldigt sjuk så vi avbrötgraviditeten.
    Därav anledningen till att jag inte har velat skriva eller prata om denna graviditet utifall allt skulle gå lika dåligt igen.

Men nu har vi hunnit med två ultraljud och bäbisen är friskförklarad båda ggrna vilket känns overkligt men oerhört underbart. Vi har bokat in ett tredje ul om tre veckor för att göra en ordentlig koll på hjärtat men allt i huvudet är helt och fint och bara där är mycket vunnet!

Vi har en extremt livlig bäbis, den buffar på av och till :)

Idag har jag gått upp ca 4-5 kg och har en synlig kula. Igår berättade vi för familjen och alla andra tar vi med tiden. På något vis är jag inte lika angelägen om att berätta för folk denna gång.

Ska bli kul att vara aktiv på riktigt i den här tråden :)

• Sokkerflikkan

Mammatilltvå85 - tusen tack! Jag vill inte veta könet men min sambo vill. Så jag har sagt att han har fram till nästa ul att övertala mig :p
    Tycker lite av spänningen försvinner om man tar reda på det i förtid ^^

• Sokkerflikkan

Fröken Ö - va roligt, då får vi se vem som hamnar på förlossningen först :) har du barn sen tidigare?

Vi har fått den 10/12 som vårt BF datum. Har du den 9/12?

• Sokkerflikkan

Cupcakekiller - haha ja brösten är ganska spännande under perioden man är gravid. Mina har vuxit från 65E till 65i helt sjukt och svårt att hitta en bra bh!!

• Sokkerflikkan

Fröken Ö - första graviditeten kände jag väldigt tidigt, ca V 15. Från början kittlade det mest men in i V 16 kunde jag få buffar. Det känns som svaga pet inifrån.

Denna gång har jag också känt ganska tidigt men denna gång känns peten längre in. Denna gång ligger moderkakan i bakväg förra gången var den snett över framväggen:)

Jag har aldrig förstått hur fjärilsfladdret ska kännas, här är det mest svaga pet :) längre fram blir det starka sparkar. Det är fränt!!

• Sokkerflikkan

Hej på er, nu får jag se om detta fungerar. Försöker ladda upp en magbild via mobilen. Men vette tusan om det fungerar. Om inte bjuder jag på en ikväll:) imorgon går jag in i vecka 18 och tiden flyger förbi. Det känns skönt:)

Svar på tråden December bebis 2013