Inlägg från: Sokkerflikkan |Visa alla inlägg
  • Sokkerflikkan

December bebis 2013

Goldie- va roligt att du också är härifrån. Trodde jag var ensam i tråden :p jag har för övrigt startat en tråd för oss i Umeå omr som ska ha barn vintern 13/14 men än så länge inte så många napp.

Jag kommer ju härifrån så känner ganska många. Men jag blir först i vår vänkrets som får barn så det känns lite tråkigt. Ingen att hänga med under mammaledigheten osv.

Haha ja vi får väl se, när är ditt BF datum? Jag har den 10/12 :)

• Sokkerflikkan

Goldie - haha ja jag tror inte december är månaden folk planerar att få barn i. Jag måste väl erkänna att jag hade tyckt januari varit bättre;) men å andra sidan blir det bara mer firande i december:) så länge vår bäbis inte föds på julafton är jag nöjd;)

Vi bor i en lägenhet på Nydalahöjd, men vi spanar efter något större. Det känns lite trångt att bo i en tvåa med två stora hundar och två barn framöver. Men skulle misstänka att vi inte kommer få någon lägenhet fören sommaren 2014.. Då borde min kötid äntligen blivit tillräckligt lång.

Var bor du?

• Sokkerflikkan

Goldie - vi planerade inte heller just ett december barn(blev för övrigt en stor diskussion i ämnet ). vi hade försökt ett tag och jag hade nästan tappat hoppet. men mycket handlade om vår bakgrund med att försöka få barn. då varje mens kom satt jag och grät. så då vi äntligen plussade var december det sista jag funderade på. var bara så glad att det ändå skulle få bli en -13 bäbis :)

Vi har faktiskt inte fått några negativa kommentarer om att det blir en december bäbis. Bara det att folk säger att det kommer va kallt och kanske inte super kul att pälsa på bäbisen varje morgon för att gå med hundarna. Det är väl det jag mest bekymrar mig över. Men har inställningen att allt löser sig, så det göre det nog också.

Då bor ni inte allt för långt ifrån oss, kul!
    Bag kan posta länken senare då jag skriver från datorn. Men det är en medlemstråd som ska ligga under fliken orter.

Idag ska jag åka ner på stan för att kika på rean som finns kvar. Hoppas jag gör några fynd både på småttis delen och kanske nått linne för mig. Känner att jag bara går runt med samma klädesplagg dag ut och dag in.. Är redan less och det är 19 veckor kvar :p

• Sokkerflikkan

Så mycket roligare det blev med nya appen :) var väldigt längesedan jag skrev något så det börjar va på tiden. Hur tänker ni ang gravidförsäkring? Jag funderar på att teckna en men velat hit och dit. Tycker det verkar mest praktiskt om det skulle bli en lång sjukhusvistelse av någon anledning. Men jag vet inte, har läst på ganska mycket och får känslan av att tryghansas är bland de bättre. Men allt med försäkringar är så svårt.

På onsdag kliver vi in i V 24 tiden sniglar sig fram????????????

• Sokkerflikkan

Hej alla,

Det var fruktansvärt längesedan jag skrev något här inne så tänkte bjuda på en bild. Imorgon går jag in i v29(28+0) och det börjar verkligen kännas att det snart är en levande bäbis man kommer få hålla om.

Längtan är stor och det börjar kännas riktigt mysigt med mörker och vinterkyla:)

Annars så mår jag prima. Har lite svårt att sova bara, men det är nog så det ska vara.

Vi väntar på besked från försäkringskassan ang SGI som ska komma inom 9 dagar. Skulle inte bli förvånad om det krävs kompletteringar. Sen har tanken även slagit mig att vi borde besöka familjerätten och skriva papper om gemensam vårdnad eftersom vi inte är gifta. Men det tar vi nästa vecka för i veckan har vi fullt upp. Min karl har precis fyllt 30 och själv blir jag 25 imorgon, mycket fika :)

Nu ska jag försöka ta tag i dagen. Målet är att hitta vinterskor och spana på jackor som jag ser ni diskuterat. Jag måste nämligen köpa en ny då min gamla hade gjort sitt flera ggr om förra vintern. Det känns lite jobbigt.. Suck!

Sokkerflikkan.blogg.se

• Sokkerflikkan
    Mirella85 skrev 2013-09-17 10:47:00 följande:
    har du ringt familjerätten i din kommun innan??
    för vet vissa vill att man kommer efter barnet har fötts.. så skickar dom ut papper till dig när dom fått in att du fått barn om att komma och boka en tid.
    Menas andra tycker att man komma in och göra det innan. Men hos oss måste man boka tid i vilket fall som så det är inte bara att gå dit och skriva på. de så olika från kommun till kommun
    Har värdenst underbaraste son <3
    Jo precis. I vår kommun får man komma in innan bäbisen är född och ordna papperna. Så det är något vi tänkte försöka hinna med innan den behagar att komma ut :)
  • Sokkerflikkan

Sarak och misskaos tack :)

Idag ska vi till BM för allra första gången har jag en fråga som jag gått och funderat på i två veckors tid nu. Har funderat så länge för att jag inte vetat om jag inbillar mig el ej.

Men nu är jag övertygad! Jag hör små klickande ljud från magen i samband med att bäbisen rör sig. Det har varit minst ett klick per dag och nu igår och idag två klick vilket gjorde mig övertygad om att detta är något jag hör och inte inbillar mig. Läste på nätet att det kan vara bäbisens leder som klickar precis som på oss vuxna. Men jag ska fråga idag för säkerhetsskull och för att jag inte ska behöva gå runt och känns mig knäpp över något bara jag verkar höra :p

• Sokkerflikkan

Hejhej,

Tänkte bjuda på en suddig bild från igår vi är en bit in i V 31.

Det börjar verkligen kännas att man är gravid. Sover uruselt och babyn verkar föredra då jag är helt stilla. Vid rörelser eller minsta ansträngning är det som att den vill bryta sig ut.

Här börjar jag också misstänka att baby börjat borra ner sig i bäckenet. För nu har jag blivit tvungen att springa på toa stup i ett och av och till måste jag stanna upp bara för att knipa. För annars känns det som att baby ska falla ut.

Men till något positivt så har fk äntligen beslutat om min föräldrapenning vilket tog år och dar. Men det blev mycket bättre än vad jag vågade hoppas på så det va lite kul :)

• Sokkerflikkan

Måste bara visa fynden från dagens mega barnloppis:) 340kr och vi har investerat inte till den kommande babyn utan hushållets blivande storasyster :)

• Sokkerflikkan

Skriver väl eg ingenting här. Men följer er alla slaviskt varje dag. Kul att det redan kommit två babysar:) snart kommer det väl förmodligen börja komma fler ;)

Imorgon går vi in i V 37 och har 27 dagar kvar till BF.

Tänkte att jag kan ju visa upp vår nya barnvagn som anlände idag. En royal duo hit skeppad från Polen :)

• Sokkerflikkan

Tittar in och berättar att igår på BF dagen föddes vår flicka. Krysstvärkarna startade hemma från ingenting och tjugominuters efter att vi klev in på förlossningen var hon ute.

Det gick sjukt fort och vi hade inte ens tänkt tanken på att föda barn på just dagen som var BF planerad :) men nu är hon här och är sjukt fin och har en mäktig kaluffs på huvudet :)

• Sokkerflikkan
    Repan skrev 2013-12-11 16:19:40 följande:
    Grattis! Förstföderska? Låter lite läskigt att det gick så fort!
    Tack, precis första barnet.

Det var läskigt, jag han aldrig riktigt begripa vad som hände. Men trots att det gick snabbt gick förlossningen utan några komplikationer mer än fyra ytliga stygn.

Men det var nästan väntat att det skulle gå fort då mormor, mamma och systrarna gjort bort sina förlossningar på allt från 8 minuter till 8 timmar. Jag hade dock hoppats på en längre förlossning men som tur va gick allt bra.
  • Sokkerflikkan
    Emelius skrev 2013-12-11 15:58:14 följande:
    Grattis till er lilla flicka :) Kul att hon kom på just bf-dagen :) Finns det kort på kalufsen?
    Tack, ingen bild ännu men ska se vad jag kan ordna :)
  • Sokkerflikkan

Sist jag skrev här var nog ett år sedan, typ att meddela att Alba fötts.

Hon fyllde ett förra veckan och jag har äntligen blivit föräldraledig igen. Jag började jobba igen då hon var fem månader. Men nu är det färdig jobbat för en lång tid framöver, för den 6/6 är det planerat att Alba blir storasyster?? planerat och sååå efterlängtat. Men det känns ganska galet att jag kommer förmodligen bli hemma till hösten 2017!! Eftersom ja inte vill att mina barn ska börja på förskolan innan två års ålder.

Har skummat lite i tråden och jag hoppas ni alla mår jätte fint :)

• Sokkerflikkan

Så kul att så många väntar syskon nu. Stort grattis till er!!

Här är det 18 dagar kvar till BF och jag är spy less på att vara gravid. Längtar ihjäl mig till lill baby samtidigt som jag har en del ångest över hur Alba kommer ta det.

Nära nu:)

Svar på tråden December bebis 2013