Inlägg från: mammatilltvå85 |Visa alla inlägg
  • mammatilltvå85

December bebis 2013

Nu har jag gjort KUB:UL fast utan att göra KUBtestet. Men hon sa att nackspalten var normal...
    En SÅÅÅÅÅ söt liten bebis som sprattlade runt därinne...på slutet, först sov den...hihi. Vi tyckte verkligen att vi såg en snopp flera ggr. Den första Juli i v.17+6 har vi RUL då vet vi säkert;=)
    Åh vad underbart det är att göra UL och få se den lille därinne...
    Blev flyttat en dag från 1 december till 2 december...
  • mammatilltvå85
    Förstaförsökaren26 skrev 2013-05-23 14:19:22 följande:
    Äntligen dags att bli fin i håret! Som jag längtat! Mammatilltvå85 vilken fin bild och skönt att allt såg bra ut! :) stor kram till dej plopps80!! Hoppas du får det stödet du behöver!!

tack! åh vad härligt att bli fin i håret=) jag ska också ta tag i det där (vilken vecka som helst men senast till semestern i mitten av juni...
  • mammatilltvå85
    Parksandrec skrev 2013-05-23 16:54:22 följande:
    Åh vilken fin bild! Gulligt med de fem fingrarna :) Jag gjorde också KUB:UL utan KUB. bebisen var inte på fotohumör så vår bild är rätt sddig. men det var otroligt.

åh, visst är det helt otroligt hur mkt man kan se, så mkt detaljer fast de är så små?
  • mammatilltvå85
    moruri skrev 2013-05-24 09:19:50 följande:
    Idag är jag jäkligt bitter. Saknar min karl något så fruktansvärt. (han är i sitt hemland och ansöker om uppehållstillstånd). Väntetiden på migrationsverket är 10 år (7 månader). Ansökt om förtur osv men de har inte ens öppnat vårt ärende. Så himla ledsen av tanken att han inte kommer vara med vid första ultraljudet, allt han missar i lillens utveckling nu. Usch, splittrad familj och inget som ligger i våra händer, inget vi kan påverka. Bara sitta här helt menlöst och vänta vänta...
    Min fina älskade man, kom hem nuuuuuuuuuuuuuuuuuu!!!!!!

Men usch vilken jobbig situation! Men en väntetid på 10 år? Lät ju helt enormt länge? Hoppas det löser sig för er på något bra sätt innan dess....
  • mammatilltvå85
    babylängtan20 skrev 2013-05-24 02:07:01 följande:
    åh sån liten minibeebis :) kul härligt :) längtar till vårt kub nu börjar dock redan bli nervös med tanke på förra grav slutade i et ma :S
    idag är det 18 dagar kvar till KUB :D

Jag tror säkert det går bra för er denna gång=) Ni har ju fått se den lill* och det har ju sett bra ut? Tiden går snaaabt, kan inte fatta att jag går in i v.14 nästa vecka helt sjukt!

Alltså min mage har VERKLIGEN blivit mindre...måste ha varit svullnaden som lagt sig. Är inte lika (hård/trög) i magen längre heller....ursäkta infon;=)

Igår hände nåt helt fantastiskt när vi skulle sova. Jag låg på rygg och maken frågade om det rörde sig därinne, jag har ju känt bebis ett litet tag nu och just då var det lugnt, men så plötsligt kommer några tydliga buffar och maken lägger dit handen och PUFF kommer starkaste buffen hittills och han kan känna den! fatta lyckan!!       
  • mammatilltvå85
    Buzan skrev 2013-05-24 11:27:43 följande:
    Mammatilltvå: Gud vad häftigt! :) jag har försökt att känna när jag ligger i sängen på kvällarna men inte känt något än. Vill känna för att stilla min oro. Ungefär vart på magen kände du puffen? Strax ovanför blygdbenet?
    Med sonen kände jag inte förrän i v 17.

ja typ 5 cm ovanför blygdbenet, min livmoderkant är nästan uppe vid naveln nu, men buffen kom längre ner...har känt på andra sidan lite högre upp tidigare men inte utanpå då det inte varit buffar utan mer ett fladder eller nån som "sveper" förbi....
  • mammatilltvå85

Jag har växtvärk ibland men det "senaste" är att det ibland ilar mellan benen när jag är uppe och går, alltså typ som att det satt en pinne uppkörd i livmodertappen (närmaste beskrivningen jag kunde komma på hahaha). Sen om jag typ hostar till så drar och sträcker det i ligamenten....känns att allt töjs ut....blir också galen på kisseriet, på nätterna behöver jag "bara" kliva upp och kissa en gång vid 05 men på dagarna, herregud, minst en gång i timmen...blir tokig!

• mammatilltvå85

Magen idag v.13+4. På bara några dagar känns det som att den växt jättemycket! Livmoderkanten är nu precis nedanför naveln....  

• mammatilltvå85
    MariaOchNiklas skrev 2013-06-01 20:15:24 följande:
    Många skriver om deras livmoder som är si och så högt upp. Jag kan inte känna min eller gör jag fel?

Kanten känns lättast om man ligger på rygg, helst på morgonen innan man kissat då höjs livmodern och kommer närmare huden liksom...då kan man känna som en rund ballong och då kan man också känna var ballongen slutar i ovankant...sen beror det säkert på kroppsform/livmoderns placering osv....

Man måste slappna av i magmusklerna också..annars är det svårt att känna....  
  • mammatilltvå85

Jag är i v.15 nu och kan verkligen inte dölja "kulan"....dock börjar den bli en gravidmage på riktigt så nu känns det ok att den syns;=) Bebis sprattlar för fullt och jag mår verkligen toppenbra! Njuter i fulla drag just nu av att vara gravid!

Det enda "jobbiga" är att jag blir så extremt mätt när jag ätit trots att jag ej äter mer än annars egentligen...känns liksom som att det spänner i hela magen....haha, känns verkligen som att maten står ända upp i halsen, måste vila efter middagen för det gör seriöst ont att stå upp...haha.

Jag är inte illamående eller trött alls längre. Dock börjar blodkärlen på mina ben bli väldigt synliga och jag ser en tendens till att jag kanske kommer få ett åderbrock bakom ena knät....inte haft i tidigare graviditeter.....ett riktigt i-landsproblem;=) 

"lider" mest av all mat jag är sjukt sugen på men inte vågar äta....som blodig entrecote, röror och såser köpta över disk, färsk rom, lufttorkat kött osv....och ostar.....men men det är det värt att avstå ifrån. Men nästan så man blir extra sugen bara för att man inte "får" äta det....       

Svar på tråden December bebis 2013