• Plopps80

December bebis 2013

Frånochmedu såg läkaren en gulesäck? På mig såg man 5+3 en hinnsäck en gulesäck och en vit prick som var embryot. Men vad jag hört är det väldigt olika vad man ser! Om läkaren var nöjd så ska du inte oroa dig. Jag tycker det är jobbigt att man inte kunde se ett hjärta men läkaren sa att jag skulle gå hem och njuta så man får väl tro den som kan.

• Plopps80

Har mått illa hela eftermiddagen. Det enda som hjälper är att ligga ner och blunda. Mannen kommer i kväll har varit borta 4 dagar. Tur i oturen att dottern är sjuk. Kan ligga här i soffan brevid henne och slummra. Har aldrig provat Postafen men det ska vara bra mot illamående. Dock blir man tydligen trött av dom och tröttare än vad jag är borde inte vara möjligt att bli utan att vara i koma... Presis samma när jag väntade dottern. Totalt dödstrött.

• Plopps80
    vickis86 skrev 2013-04-14 18:52:09 följande:
    Är det någon som mår illa hela tiden? jag skulle behöva lite tips hur jag kan underlätta illamåendet. i  Min förra graviditet så mådde jag illa i flera månader och då fick jag lergigan utskrivet. Men nu hjälper inte dom. Idag till middag så fick jag i mig lite brunsås och lingonsylt, en riktig bantningskur

vickis86 skrev 2013-04-14 18:52:09 följande:
    Är det någon som mår illa hela tiden? jag skulle behöva lite tips hur jag kan underlätta illamåendet. i  Min förra graviditet så mådde jag illa i flera månader och då fick jag lergigan utskrivet. Men nu hjälper inte dom. Idag till middag så fick jag i mig lite brunsås och lingonsylt, en riktig bantningskur

Mådde illa dygnet runt v 6-14 med dottern. Hade sea band och dessa tar bort en hel del illamående inte allt men jag levde i mina.
  • Plopps80

Klart ni ska ha en Decemberbebis. Något annat finns ju inte Ska bli kul att följas åt!

• Plopps80
    dlra skrev 2013-04-15 21:21:31 följande:
    Hoppar in här tjejer! Plussade ikväll :)

dlra skrev 2013-04-15 21:21:31 följande:
    Hoppar in här tjejer! Plussade ikväll :)

Stort grsttis!
  • Plopps80

Jag har hört att det inte är bra att äta omega 3 när man är gravid pga tungmetaller som finns i de tabletterna! Åt 3 tabletter varje dag innan jag plussade men la av direkt när jag fick veta att jag väntar barn. Äter 2 Mitt val kvinna. Äter tyvärr inte mkt fisk eftersom det inte är något favorit direkt. Gjorde inte det med dottern heller och hon mår bra ändå. Skall ta med tabletterna på inskrivningen hos bm och se om det är ok att äta dom, men det känns inte bra helt enkelt. Har hört så mkt skit om just alla tungmetaller...

• Plopps80

Ang ACO gravid är det jäkligt komiskt eller dumt kanske man skall säga men dessa påstås öka illamåendet hos gravida kvinnor. Min kompis mådde apa och barnmorskan sa att hon skulle gå över till mitt val kvinna för att många mår illa av aco gravid, dumt eller hur.

Svar på tråden December bebis 2013