• Irlais

December bebis 2013

Plopps80 skrev 2013-12-15 19:24:02 följande:
    Fruktansvärt att ha feber och frossa när man har en bebis att ta hand om som vill amma halva nätterna. Fattar inte hur jag ska orka med natten. I värsta fall får mannen ge ersättning. Är orolig också vad det kan vara! Virus, inflammation i livmodern eller min inflammation i tarmen Morbus Crohn. Är så deppig. Vill vara frisk och stark. Trött är man ju ändå.
    Fy Plopps, ska du inte till gynakuten då om du misstänker inflammation i livmodern? Det är de förhållningsregler jag hört...

MK det kan nog vara som du säger att jag knyter för löst... Fick till den här knytningen tidigare, det är bäst hittills. Ser väl ganska bra ut? Men nu några timmar senare har bebisen hamnat längre ner och med ännu mer böjd rygg. 

• Irlais

Moruri, testa amningsnapp så dina bröstvårtor får läka! Jag fick också sår och utan nappen hade jag så sjukt ont, men med så gjorde det nästan inte ont samt att de ger utrymme för läkning också.

• Irlais

Så många nya bebisar, grattis till alla :)
    min lille fyller en månad idag, det firade han genom att gråta med tårar för första gången! Hans blick när han är ledsen är ju hjärtskärande, min lilla älskling.
    I övrigt är jag skitirriterad på sambon... Jag sitter fast med bebis på tutten alt sovande bebis medan han håller på och pysslar med sin hobby. Måste ge honom instruktioner att fixa tvätten, dags för middag, kan jag få tallriken inom räckhåll... Blir galen på att inte kunna göra något! Ont i bröstet har jag också, hoppas det inte är mjölkstockning på g :/

• Irlais

Tänker på dig MissKaos, hoppas verkligen det sätter igång ordentligt så du slipper ditt lidande...

Första dagen hemma själv för mig! Hoppas jag klarar mig utan allt för mkt skrik, lillen sitter snällt i bärsjalen nu så hoppas kunna vara ganska rörlig ändå :)

• Irlais

Misskaos, impad av att du tog så många kvaddlar! Jag testade när vi precis kom till förlossningen och det gjorde så ont att jag sa åt dom att sluta genast! Det tyckte dom var jättekul - jag försökte övertala både personal och sambo att testa men ingen nappade efter min reaktion, konstigt. Det gjorde nog mer ont än något annat under förlossningen och då använde jag ändå ingen medicinsk smärtlindring...

• Irlais

Vi samsover också, oftast ligger bebis vid min armhåla eller lite längre ner men jag sover inte heller så bra så. Kan ju inte röra på mig. Men ibland är det jättemysigt :) Igår sov han i sitt babynest 23.30-4, då började han gnälla lite efter mat. Så skönt att få sova 4 timmar i sträck! Sen sov jag inte så mkt efter det men ändå :) men plopps om du trivs med att samsova gör det, bebisen är för liten för att få "dåliga" vanor!

MK hur gör du när du sovammar? Ammar liggandes och somnar eller..?

• Irlais

Usch plopps det låter tungt :( har tyvärr inga råd men lite sympati i alla fall!

Cornelia, min bebis brukar vara varm av sig så sover han i enbart blöja får han en filt och har han pyjamas så brukar det räcka, dvs ingen filt då eller bara filt på fötterna om pyjamasen inte har fot. Han ligger ju så nära mig och får en massa värme därifrån också!

• Irlais

Min bebis är täppt på nätterna, alltså inte förkyld utan bara täppt i näsan. På inrådan av BVC droppar jag bröstmjölk i näsan på honom, det hjälper men inte hela natten. Det blir ett himla kladd att försöka göra det under nattamningarna kan jag säga, lyckas inte så bra och han låter ofta halva natten... Koksalt i näsan funkar bra!

• Irlais

Kommer inte ihåg vad BVC-sköterskan sa förutom att det är antiinflammatoriskt :) ja du jag siktar och hoppas han inte rör på huvudet! Funkar bäst när han somnat efter amning men det blir ju kladdigt. Ibland är amningsnappen full med mjölk när han tar bort munnen och då försöker jag tömma den i näsan men det blir ännu värre...

Svar på tråden December bebis 2013