Felinne skrev 2014-02-03 09:37:54 följande:
Plopps80: usch vilken dålig stil! Jag och min man har kommit överens om att han fixar all "markservice". Om jag får tid/ork försöker jag också göra något men det får jag sällan. Funkar jättebra för oss även om jag vet att han tycker att det är tråkigt att göra all tvätt, matlagning och städning. Men ju mer rutiner jag och bebisen får, desto lättare blir det nog för oss att hjälpas åt ned hemmet. Och så tror jag att det blir lättare när jag läkt lite mer från förlossningen.
Jag klagade rejält på honom igår. Att han är borta för mkt. Han är ordförande i en styrelse, han spelar innebandy, ishockey, åker skidor och hjälper folk med bilar på helgen. Jag har barnen själv rätt mkt. Spydde ur mig hur trött jag är på det och att han måste ha Ludwig mer så de får en bra relation. Det blev nog för mycket. Han är aldrig sån annars. Talar alltid om att jag ska vila och han städar jämt så det kom väldigt oväntat. Är så besviken. Känns som min enda uppgift i livet är att amna, städa, laga mat. Stora dottern kommer så i kläm. Han gör ju grejer med henne men jag får aldrig tid för bara oss. Saknar det vi hade förut. Sen blir allt lättare när jag slutar amma. Då är det mannen som får sitta här hela dagen medan jag och dottern roar oss. Längtar sjukt mkt. Fattar inte hur jag ska orka amma och vara så här låst i 4 månader till!!! Dock ska jag börja med smakisar vid 4 mån och då kan man vara borta längre än 2 timmar. Han äter väldigt ofta lille mannen.