Förstaförsökaren26 skrev 2014-02-02 13:40:26 följande:
Åh va avundsjuk jag blir! Vår skrutt är 1 mån å har aldrig sovit i sin egna säng :S nestet Max 40 min ( de senaste 2 dagarna) annars är det på mig som gäller! Första två veckorna hemma gick sååå bra sov i nestet nätterna igenom fick väcka för mat men nu skriker hon om man lägger ner henne!
Det kommer vända! Ludwig sover själv på dagen. Jag lägger bara ner honom i vagnen med snutte över ansiktet och han söver sig själv. Han är ju vaken så mkt att när han väl ska sova är han dödstrött och vill sova. Svårare är om han somnar i famnen då är det inte så lätt att lägga ner honom. När du märker att din bebis är riktigt trött lägg ner henne och låt henne böka lite tom gnälla lite lite går det inte försök igen. Samma på kvällen när barnet blir äldre och är helt slut på kvällen och verkligen vill sova, då kan man amma/ge flaska och sedan lägga bebisen till sängs och där kan den själv somna. Gjorde så från 4 mån med dottern. Hon älskade sin säng å gör än idag.
MissKaos skrev 2014-02-02 13:26:34 följande:
Kan ju vara tillfälligt. Ammade henne till sömns och lyfte över sen med täcke o kudde o allt.. helt fel mao man "ska" ju ha dom att somna i egen säng men jag är glad för varje gång jag får göra såhär för bebis!
Ja jag måste säga att Ludwig sover jäkligt bra. Ofta 5-6 timmar i sträck på natten. För mig gör inget om han vill gå upp 06 på morgonen det viktiga är art få en bra kvällsrutin och att få honom i säng i lagom tid. Den egna stunden på kvällen när barnen somnat är helig
Har inte blivit mkt egen tid på 10 veckor. Men det kommer ju. Ska införa kvällsrutiner om ett tag.