• Plopps80

December bebis 2013

Såå sur på Telenor. Har köpt en iPhone 5s via dom. Mobilen kom idag men se hade glömt skicka simkort så det kommer i övermorgon. I-landsproblem visst men alla vet väl hur det kliar i fingrarna att pilla med telefonen när man köpt ny. Fuckers....

• Plopps80

Jag känner också att amningen är jobbig som ni alla vet nu men det är ändå smidigt på många sätt. Tänkte härda ut tills han är 5-6 månader. Inget fel om man inte orkar. Dock tror jag inte ersättning är svaret på alla problem. Magen kan strula av det och vill bebisen snutta på bröstet och inte längre får det kan det nog bli vilda protester i form av gallskrik. Jag vet exakt hur du känner förstaförsökaren. Men det blir bättre! I takt med att bebisen blir större går amningen smidigare. Barnet äter snabbare och blir mer intresserat av omgivningen än att ligga och snutta. Man slipper upp och blanda ersättning på natten och man slipper diska flaskor. Men man ska ju inte gå runt och ha ångest och må dåligt över amningen det är inte rätt.

• Plopps80

Rekord här med sömnen. Ludwig sov mellan 21-07 och åt bara en snabb slurk vid 03. Han har dessutom legat still. Antar att magen krånglat de 3 senaste nätterna. Igår kväll också. Han gallskrek stackarn det gör han aldrig annars.

• Plopps80

Sarak exakt så har vi det med! Nattar Ludwig i min säng och vi somnar ihop. 3 nätter har han hållit på som du beskriver och jag har inte sovit en blund!!! Sjukt jobbigt. Jag tolkar det som magknip. I natt har han legat helt stilla. Är såå utvilad.

• Plopps80

Haha miss k Filippa ville ju sova hos er ni får komma till öppna förskolan någon fredag eller hem till oss på lunch så de får leka igen.

• Plopps80

Härligt miss kaos! Är på klädkällaren och har fyndat lite till Filippa och avnjutit en underbar lunch. Rätt bra tidsfördriv på mammaledigheten

• Plopps80
    MissKaos skrev 2014-02-05 14:52:34 följande:
    Ja ibland. Eftersom jag vill hon ska äta dagtid o inte på natten.. Och för att det börjar göra så ont i brösten!
    Plopps80 skrev 2014-02-05 12:24:14 följande:
    Härligt miss kaos! Är på klädkällaren och har fyndat lite till Filippa och avnjutit en underbar lunch. Rätt bra tidsfördriv på mammaledigheten
    ÅHH! Jag har ju inte lokaliserat klädkällaren sedan dom flyttade!! Har dom babykläderna från Bebis nu?
    Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightb rain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbr ainthereisnothingleft

Massa fina kläder från bäbis ljusa härliga färger mkt fint på tjejavdelningen inte mkt till pojk dock.
  • Plopps80

Vi kanske kan ta en sväng fot någon dag miss kaos? Åt underbar lax där idag hade lätt kunnat äta en portion till nom nom nom. Ludde sov i sitt babyskydd i en kundvagn med dagens fynd runt sig. Bäbis är rätt könsneutralt men tyckte det var lite flickiga pastellfärger på vårkläderna som var där nu. Köpte massa bäbis sist och då var det mkt svart och blått, vinterinspirerat och då köpte jag en del. Finns mkt mer till flickor än pojkar. Tråkigt men jag har ju tagit del av den världen en gång

• Plopps80

Tänk på att god sömn på dagen föder god sömn på natten! Då hinner barnet bearbeta dagens intryck under dagen i sömnen i stället för allt på natten. Om Ludde är orolig på dagen och sover för lite är natten alltid också jobbig. Igår sov han nästan hela dagen var vaken 3-4 timmar på hela dagen. Han somnade 21 och sover ännu. Han har dock ätit 3 ggr under denna tid. Man ska aldrig vara orolig att en bebis sover dåligt på natten om den sovit mkt på dagen. Ja om bebisen inte har ett felvänt dygn då... Annat när de blir lite större sen.

• Plopps80

Sarak la just ut en bild på Ludde där han vräker sig i sängen. Han tar upp hela min sida och jag trängs med sambon på hans sida. Han flyr in i dotterns rum varje natt hon har våningssäng. Är totalt ledbruten i kroppen. Stela armar och värkande rygg. Längtar tills Ludwig sover mer i sim säng men dottern har ju sovit hos oss varje natt åtminstone halva nätterna i 5,5 år så det kan jag nog räkna med nu också. Dock kommer jag natta honom i hans säng sedan. Nu ammar jag honom till sömns och somnar själv då vid 21. Han sover väldigt bra men det gör inte jag

Svar på tråden December bebis 2013