• MissKaos

December bebis 2013

moruri skrev 2013-10-01 08:39:21 följande:
    Alltså fyfan! Känns som jag spyr vilken sekund som helst! :'( spyr jag måste jag bara göra om det igen! Buhuuu! Dör lite här nu. 80 min kvar :'(
    BLÄÄÄ! Spyr du säger du inte ngt utan äter några Polly istället. Enl en ytterst erfaren läkare vi hade fungerar det precis lika bra..

Fy fy fy vad äckligt. Den där soppan ni dricker är hemsk.. IEUU!

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • MissKaos

En gång gjorde jag en röntgen av ryggen. Då fick man laxera (jodå BÅDE piller och nerifrån rent och fint skulle det vara)  och fasta innan. Efteråt gick jag in på ett cafe och köpte en räkmacka. en sub. Ni skulle ha sett deras min när jag beställde en till... Och jädrans sen fick man gå på toa.. Allt laxermedelt var väl inte igenom systemet *s*

Så nej, glucosbelastning vid värden under 8mmol. Glöm det!! No way! Imponerad av er som ställer upp på detta..

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • MissKaos

Ja och ja..

Känner sig som en tant mend är bra. Köpte tunnare strumpor. På Lidl... maken kom hem med det och choklad till mig när jag ylade om svullna fötter etc en dag

sarak skrev 2013-10-01 12:26:54 följande:
    Använder ni stödstrumpor? Och i så fall, fungerar det? Funderar på att införskaffa...

• MissKaos
    Tuttiluttan skrev 2013-10-01 16:15:01 följande:
    Dagen blir bara bättre!
    Bra värden på glukosbelastningen, bebis hjärta ticka fint, bra blodtryck, magen växer fint! Bara järn värdet som sjunkit en aning! O så nu pricken över i:et beviljad graviditetspenning!!

Today is a good day

HÄÄÄRLIGT!! Grattis
    corky skrev 2013-10-01 15:40:12 följande:
    Fick reda på resultatet av glukosbeladtningen igår. 10,6. Skit. Får kontakta min vc nu och få en blodsockermätare. Vad händer nu då? Nån som vart med om detta?
    Nej. Inte personligen. Har haft en del patienter med diabetes, även svårtbehandlad sådan.
    Mäta sockret, tja det kan du ju göra men det ger väl inte så mkt egentligen det kan du ju göra hos BM.
    Det som du kan tänka på är att se över kost och motion. Det är ju inget katastrofvärde du har.
    Orkar du röra på dig? Isf är det en bra ide att försöka med 30min vardagsmotion/dag. Tex promanader cykla etc. Orkar du kan du gå på vattengympa el dyl. 
    Diabeteskost -inte så kul men kankse nödvändigt...
    Då tänker du på att inte äta så mkt socker, tex välj bort juicer, aötade drycker etc.
    Grövre bröd framför vitt kolla så det inte är en massa socker i (tek lingongrova är vääädligt sött)
    Marmelader/sylt går bort.
    Sötade yoggi etc. Flingor med mkt socker bör man undvika.
    Vill du äta sött tänk på att göra det i samband med en måltid det totala blodsockersvaret blir annorlunda jfr med att äta det "bara".
    Frukt är bra, men tyvärr sött.. Välj stenfrukter före banan, vindruvor och tropiska frukter som ofta är sötare.
    Tänk sen tallriksmodellen när du äter.

Kanske kan din BM berätta mer om DIA kost. Annars får du be om dietisttid.
  • MissKaos
    Ireth81 skrev 2013-10-01 16:47:04 följande:
    Jag har också blivit beviljad graviditetspenning fick mitt besked förra veckan känns så skönt så nu har jag mindre än tre veckor kvar o jobba

WOHOOO!!!
    NU är det många som har ska ha mkt tid att hänga på FL!!
  • MissKaos

Äntligen.. jag har ju haft soffligg ett tag.

12bullar på 3 pers. På en dag.. tur jag frös in resten innan familjeb kom hem.

Tuttiluttan skrev 2013-10-01 17:16:45 följande:
    Ja jösses vad vi kan hänga här

• MissKaos

Den stpra riske med graviditetsdia äe väl eg stort barn? Får man göra tul då?

• MissKaos

Den stpra riske med graviditetsdia äe väl eg stort barn? Får man göra tul då?

• MissKaos

Men vsrför så mkt stickande? Kan dom inte kolla hba1c?

Hoppss din bebis växer pp sig nu!

Hsr en kollega med (misskött) dia. Mimns hennes barn var stora. Före ul tiden så då hade dom inte så mkt koll. .

Nillis13 skrev 2013-10-01 19:50:25 följande:
    Miss Kaos: tror det är skillnad om man insulinbehandlas eller inte. Tar man insulin flyttas man ju automatiskt till spec mvc, och där verkar det som att man gör tul.

Jag behandlar ju bara m kosten och går hos vanlig BM (förutom lämnar in blodsockervärden till spec mvc).

Min BM håller koll på SF måttet och skenar det blir det tul. I mitt fall är det dock helt tvärtom, magen har växt lite dåligt så jag var på tul i fredags och bebis är ca 16% mindre än förväntat. Måste därför göra ytterligare ett tul senare.

• MissKaos

Undrar om jah har tappat lite slempropp. En ytterst liten sak efter en massor sdr idag. Gul. Snigelspårseg. Ägglossningsklet ligger i lä...

Hoppas det var något normalt...fast det ksn ju bildas nytt. Minns inte hur det där såg ut.

Svar på tråden December bebis 2013