• MissKaos

December bebis 2013

Sitter och kollar på vattengympa för gravida. Tänkte att det kanske kudne var askönt.. BM trodde ju det kunde vara bra när sdr har lagt sig.
    Magplasket finns, ser mysigt ut men dels är det SENT! kl 19:15 ute i Åby.. Då är jag hemma kl 21 *gäsp* och dessutom 2300kr? För 10ggr.. KOllar då Kristinedal det känns bätte ligger ett stenkast hemifrån och priset känns iaf mer rimligt. MEN då börjar ju ingen kurs i "rätt" tid. En började 3/9 och en börjar i november..

Någon som vet ngt mer ställe i gbg?

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • MissKaos
    moruri skrev 2013-09-23 13:45:39 följande:

Vilken goding!
    Och jag föll för dressen. Underbar! NÄR ska modet bli så JAG kan ha en sån till jobbet?
    Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • MissKaos
    MariaOchNiklas skrev 2013-09-23 18:54:29 följande:
    Tittade efter gravid jackor men kunde inte se några. Hade gärna köpt enbi sådana fall. Så får bli det extra stora vinterjackan i år för min del.

Ja jag vägrar köpa en för en massa pengar.. Och Mamalicous, var inne och kollade jag såg ut som kapten Kirk i deras. NO WAY! Fryser hellre... Har en dunväst somajg får på mig och köpte n förstor fleece i ullared. Så det har jag tills vi åker dit så får det bli en stor jacka. Kanske kan hitta ngt på herr?
  • MissKaos
    siolina skrev 2013-09-23 19:46:24 följande:
    Kanske kan du låna en jacka av din man, typ?
    Det får jag nog. Men det lär inte hjälpa.. Han är ngn cm kortare än mig och väger kanske något kg mer bara...
    Med sonen köpte jag en för 200kr på Ullared, ångrar jag skickade den vidare men men.. Hoppas hitta ngt liknande! Man behöver ju inget supervarmt -den inbygda kaminen slår till mot slutet där.

• MissKaos

Diskutera allt! Det är intressant med olika saker inte bara det enkla. Jag har jobbat åå kvinnomott (missbruk) och nu med enbart män. Det är intressant. Och uppdelningen är väl genomtänkt! Spämnande att se hur dynamiken förändras när man delar alt inte delar en grupp.

För mig är det viktigast att lära ut respekt för olikheter. Bådr vad gäller kön läggning smak etnicitet osv. Är mkt nöjd med att sonen har kompisar från olika länder och av olika kön.För honom är dry självklart att vissa inte äter fläsk att ngn åker rullstol och att folk pratar olika språk etc. Hans ens bästisen är finsk/polsk den andra svenne. Här på gatan gillar ungarna blixten just nu så en tröjja med honom är coolt vare sig man är flicka eller pojke. Sen vägrar ungen leka med dockor men jag tycker ju med det är trist..

• MissKaos

Jag är sugen på att boka in ul.. här finns 2d viktuppskattning 30min man kan köpa före v 34... dock kostsamt såklart.

• MissKaos

Cornelia- bebis är ju jättesöt.. Åh så svårt att riktigt greppa att det är en sån i magen?

• MissKaos
    FiaFunderar skrev 2013-09-23 23:08:38 följande:
    Vecka 29 :)

Vilken underbar bild

Frågade ju BM igår om mått sen förra grav. Tyvärr kom hon inte in i den journalen (systemskifte) synd! Hade igår på 29+1 SF mått på 29 så ligger nu lite mellan medelkurvan och den övre kurvan. Tror jag kommer få en stoooor bebis till!
  • MissKaos

SÅ! Inbokad på gravidmassage. Kom man lite tidigt fick man lite fika och ett fotbad innan. Dyrt, men lyxigt.. Det här blir min födelsedagspresent. Känns som en väldigt go present faktiskt

• MissKaos
    Sanktb skrev 2013-09-24 10:59:20 följande:
    Jag köpte en gravidjacka på HM förra graviditeten och den var guldvärd, därför att den satt bra på kroppen och var väldigt bekväm. För mig är det viktigt att ha kläder som ser bra ut, framför allt när jag är gravid. Jag har inte fallit dit än och gått ut i mjukisbyxor och hoppas att jag inte gör det heller. Är jag trött så blir jag ännu tröttare av att klä mig i kläder som jag inte gillar. I min första graviditet så hade jag inte någon gravidjacka och jag förstörde 3 jackor under vintern, de sprack i dragkedjor och sömmar. Jag var alltid tvungen att öppna jackan för att kunna sätta mig in i bilen. På slutet hade jag en enorm dunjacka och jag kände mig som ett vandrande kylskåp.

Jag har oxå ett behov av att känna mig "ok" och ut i mjukisbyxor? Njae.. Konstigt nog kan jag tyckad et ser ok ut på andra. HAr kollegor som går i det på jobbet ibland men jag vill inte... Eller jag har varit på apoteket och ICA i onepice. Inte gravid men ändå.. Ifs var jag sjuk då.. 

Ska kolla om jag hittar ngt ok på Ullared. Den jag hittade där förra gången var liet "rund" i formen och jag kunde dra åt den nertill så den blav rätt ok. Vit, tunnare dunhistora. HAr en(enl mig) rätt fin Henri Lloyd jacka som jag inte vill förstöra. Den kommer säkert vara gångbar 10 år till om jag inte pajjar den.
    Prins Williams Mamma skrev 2013-09-24 13:11:31 följande:
    När jag låg på specialförlossningen 2011 så kom dom flertal gånger in på förlossningsrummet och sa att dom hade svårigheter med att hitta min journal dom letade verkligen överallt sa dom.
    VAr det här i gbg? Det är sif inte så konstigt journalsystemet är bytt. Viss journal finns inscannad men inte allt.Då måste man beställa det från arkivet och det är juinte alltid så smidigt..
    Detta var inte på sjukhuset utan hos BM. Och det är en privatmott.
    IdaJ skrev 2013-09-24 13:10:35 följande:
    Surt att hon inte kunde komma åt din journal, kan tänka mig att det hade varit kul att jämföra! Va också hos bm igår och hade då (v28+6) ett sf mått på 28. Vet inte alls vad det låg i kurvan.

Mysigt med gravidmassage! Har också funderat på det pga smärta i ryggen. Du får gärna berätta hur det va sen. Är det i Göteborg du har beställt? :)
    På Energikällan mellan PizzaHut och Hmm ngt mer. mitt emot Ströms?
    Rec kommer! Bokad till 11/10..
Svar på tråden December bebis 2013