Låter som att du gör rätt mkt! Och för mig är grav två jobbogare. Har ju ett barn som kräver sitt!
Bio med sonen idag. Flygplan. Dupermys! Han ville shoppa tilk lillebror två plyshdressar i strl 62 en blå och en röd.. jag görsökte få honom och välja en men det gick bars inte.. sötungen ville även köpa en klänning. Helt opraktisk. Men dressarna fick han välja.
siolina skrev 2013-10-02 12:35:39 följande:
Mitt barn har vänt sig och ligger med fötterna uppåt. Man känner att sparkarna eller rörelserna blir kraftigare och kraftigare, ibland gör det nästa ont. Och när hen trycker mot kissblåsan känns det som att jg ska kissa på mig. Ligger lite över mittenkurvan i normalspannet på sf-mått, så det blir spännande att se om det är en liten bjässe där inne på tul:et om drygt två veckor.
Vecka 31 nu, och jag känner att orken börjar tryta. Känns ibland som att det enda jag hinner med är att städa och plocka här hemma. Måste bli bättre på att prioritera annat för jag blir smått deprimerad av att inte göra roliga saker ibland också. Orkar ju knappt träffa kompisar och blir en sämre och tråkigare mamma. Känns inte bra.
Jämför med när min sambo var gravid och hon jobbade heltid ända fram till förlossningen och jag jobbar knappt halvtid men gnäller ändå. Får lite dåligt samvete av det. Fast hon slapp alla hemmasysslor som jag har hand om nu plus att vi har ett barn nu som jag hämtar och lämnar och tar hand om tills hon kommer hem runt halv sex. Så det kanske inte är så att jag orkar så mycket mindre?