• MissKaos

December bebis 2013

v31. Tiden går fort nu! Börjar längta bebis men det känns sorgligt att detta är sista gången jag är gravid. Sen är det verkligen Ingen Mer Bebis I Magen..

V31.
    Magen växer, känns som om den exploderar i strl nu. Jättebebis?
    Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • MissKaos
    Repan skrev 2013-10-02 16:58:05 följande:
    Nä. Mitt förtroende för massvaccinering av olika typer av influensa förutom den vanliga är ganska lågt sedan fågelinfluensaskandalerna.
    (Vilket jag tog pga kände mig skyldig samhället det ungefär.) Jag vaccinerar mig aldrig mot vanlig influensa heller, har aldrig haft influensa vad jag vet.

Däremot blir jag kanske ordentligt förkyld då och då men av någon konstig anledning så har jag inte varit sjuk sedan innan graviditeten, trots att den ju ska ge sämre immunförsvar. I vanliga fall är jag faktiskt sjuk flera gånger per år. 

När det gäller influensa vaccinering -normal influensa- så tycker jag inte man SKA vaccinera sig. Om amn får den blir man sjuk som f-n rent ut sagt. Men sen har man ett jättegott skydd mot de stammar man har varit utsatt för, ett skydd som inget vaccin kan mäta sig emot. Är man gammal eller har ngn sjukdom som gör att man är i riskzonen vaccinerar jag gärna folk!  Jag tror inte det är bra för våra imunsystem att vara helt oanvända. Lite skit rensar som man säger.
    Jag tog det där vaccinet. Min man var jättesjuk i annat. Jag hade ett litet barn att ta hand om och är astmatiker. Kände inte att jag hade ett val i det läget. Vem skulle tagit hand om min unge om jag hade blivit sjuk..
    Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • MissKaos
    Lina1990 skrev 2013-10-02 18:05:04 följande:
    Jag har haft som mensvärk till och från under dagen, fler som har så??

Väktvärk?
    Jag kan få som kraftig mensvärk ihop med sdr, det ska man inte ha. Men då så det gör ordentligt ont.
  • MissKaos

Låter som sdr med lite ont. Kan vara värt att kolla. Är det ofta? Regelbundna? Isf hade jsg ringt annars kollat m bm imorgon!

Lina1990 skrev 2013-10-02 18:46:30 följande:
    Har man växtvärk så långt in i graviditeten? Hade det de första veckorna men har inte haft det på många veckor, är i vecka 29 nu. Jag har haft sammandragningar med tror jag magen blir hård och gör ont/spänner. Magen blir lite hårdare nu när mensvärken kommer men inte som de gånger jag tror jag haft sammandragningar.

• MissKaos
    Nillis13 skrev 2013-10-02 19:27:11 följande:
    MissKaos: fiiin mage!!! ser absolut inte ut som en jätte baby! Helt perfekt! :)
    Isak vägde 4190... Så sägs det jua tt tvåan ska vafra ngt större! Och magen känns ju stor nu. FL strular kommer inte åt mina bilder. Tror jag har en bild där från v 31 med honom. HAde varit kul att jämföra!
  • MissKaos
    Nillis13 skrev 2013-10-02 19:26:04 följande:
    Har en riktig lyckodag idag! Varit på återbesök på spec MVC och lämnat in nya blodsockerlistor. Behöver fortf inte insulin och nu får jag minska på dessa eviga stickningar! Bästa av allt att läkaren tyckte det var helt ok om jag unnade mig lite choklad - underbart! Som jag har saknat det de här månaderna ;) han tyckte jag kunde behöva lite extra fett på kroppen, haha. Det tackar vi för!

Influensavaccin tänkte jag hoppa över. Inte tagit andra graviditeterna heller. Tycker det känns onödigt då jag är frisk i övrigt :)

HÄRLIGT!
    Jag hade nog gått under om jag inte hade fått choklad
  • MissKaos
    corky skrev 2013-10-02 19:51:12 följande:
    Tack för tips och råd ang gravdiabetes.
    Jag känner att jag har koll på maten, vad jag ska och inte äta. Motion är det värre med då jag får ont av att röra mig. Ska därimot försöka simma lite och hoppas att det inte gör ont.
    I morgon ska jag åka och hämta blodsockermätare och testa mig till en början varje dag och hoppas att det håller sig nere.
    Har du fogloss? Isf ska du INTE simma!! Inte göra vanliga bentag iaf, utan testa att sparka med benen typ.
    För mig har vattengympa funkat ändå om man inte hoppar isär med benen.
  • MissKaos
    moruri skrev 2013-10-02 17:19:36 följande:
    Puh! Tuff dag, lillen fortsätter ha tandsprickning. Gnälligast i världen och inget duger. Idag känns det jävligt jobbigt att bli tvåbarnmamma, hur ska man orka med? Helt slut, ögonen går i kors! Längtar till sambon kommer hem och kan ta över så jag kan få slänga mig på soffan och bara få titta på när dom leker!

..hade förträngt tandsprickningen.. Hemsk tid. Så surt att den där bedövningssalvan inte finns här. Fick hitskickat av en kompis i frankrike. Har du ngn i Norge eller Frankrike så vet jag att där har dom salvan.. Finns säkert på en massa andra ställen med. Det lindrade rätt bra faktiskt.
  • MissKaos
    corky skrev 2013-10-02 20:17:22 följande:
    Nej ingen foglossning, har smärtor i underlivet, nerver i kläm säger dom som bara gör ont när jag står och går. Så det borde gå bra att simma kan jag tycka!
    Testa

Jag blev avrådd från just riktiga bentag pga fogarna men då är ju ditt problem ett helt annat!
    Repan skrev 2013-10-02 20:18:31 följande:
    Jag har ordentlig foglossning o jag simmar genom att kråla o sparka mkt försiktigt, samt ryggsimma m små försiktiga sparkar även där. Jätteskönt att kunna röra på sig ändå o m krålandet få upp FLÅS till o med! Trots att jag knappt kan lunka till bussen annars :)

Låter så himmla jobbigt! Plågsamt.   "tur" din fru kan vara gravid nästa gång -fogbekymmer blukar ju bli sämre gravidet två.. Bara hoppas hon inte får samma problem.
  • MissKaos

Eller försöka med två ägg.. fast ni inseminerar i naturlig cykek va? Då hår det ju inte göra så.. det är bara att hoppas hon är en sån som jar lätt att bli och vara gravid.

Här är detta sista graviditeten. Känns sorgligt. Aldrig mer.

Repan skrev 2013-10-02 21:47:24 följande:
    MissKaos: ja det är tur! Om det nu går, vet inget om hennes fertilitet men chanserna är såklart ganska goda. Det med att fogar blir värre har jag läst mig till så om det ska bli fler än två barn här så blir det nog inte jag som bär - jag vill helst inte göra om detta, mkt slitsamt för oss båda! Men om hon också får foglossning får vi väl singla slant ;)

Svar på tråden December bebis 2013