• MissKaos

December bebis 2013

Jag drack pripps energidryck. Ska slänga i geler som jag kör med på långlopp.. och gainobarer efteråt två mackor var ju ett skämt man vart ju hungrig! Sportflaska för det är lättare att dricka ur. Bm sa efter fl att jag var noga med mitt vatten.. törstig efteråt med och då var den vra när man låg i sängenno ammade.

Godis till msken? Bm? Efteråt?

FiaFunderar skrev 2013-10-05 18:13:12 följande:
    Dricka står högst upp på listan att packa i BB-väskan hos mig!!

Jag har fobi för sjukhusvatten och dricka...

Godis stoppade jag i sist men åt varken mat eller godis på ca 60 timmar förra förlossningen så det känns onödigt...

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • MissKaos

Haha precis!

sarak skrev 2013-10-05 21:49:11 följande:
    Det var kul! Jag och ett gäng tanter, haha. Hade någon sagt till mig för ett halv år sen att jag skulle uppskatta vattengymnastik hade jag skrattat ihjäl mig. Nu passade jag bra in med mina stödstrumpor Kommer definitivt att fortsätta

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • MissKaos

Kolla hur länge en bebis kan sitta i babyskyddet bara. Det är ju inte det bästa för ryggen..

Testat bb. Vägrar använda! Obekvämt för den som bär och inte bra för bebisryggen.

Gillar de ergonomiska selarna som liknar sjalar bättre och har köpt en. Tror man vänjer sig vid det man väljer. Sjal använde jag mkt till Isak och där kom jag på en sak till till bb väskan! Patapoum ergo mfl tror jag är bra val finns ju massor. Djungel!

Lastat ut och fyllt vår ena soffa med prylar. Jössed. 20tradera auktioner.. fotografering och vägning imorgon!

Felinne skrev 2013-10-06 14:05:20 följande:
    Tuttiluttan: Jag är också helt sjukt trött idag. Har hållit igång med att röja och jag antar att det tät lite mer på kroppen nu när jag har några extrakilo att släpa på..

Nu har vi ialla fall inhandlat en vagn. Det blev en begagnad Brio Go. Känns superbra att kunna checka av en sak på listan. Har tänkt se om vi kan hitta ett babyskydd som passar till vagnen också. Verkar smidigt. Vi har funderat lite på bärselar också men efter att ha börjat läsa lite om det känns det plötsligt mycket svårare. Har ni några erfarenheter av bärselar? Märken/Modeller? Bärsjal är säkert också jättebra men inte aktuellt då varken jag eller min man vill ha det.

• MissKaos

Man gör väl som man tycker är bra? Men det finns en tidsrek för hur länge dom ska sitta i ett babyskydd under ngn viss ålder. Minns inte siffrorna. Jag tyckrr man ska kolla det först så man inte ångrsr sig eftrr att ha köpt.. tror det var rätt kort tid i början? Nu är ju min stora fyra och mitt minne.. kan ju även ha ändrats.

MariaOchNiklas skrev 2013-10-06 17:18:45 följande:
    Menar du att man inte ska ha babyskydd som barnet åker i bilen som även är lätt att bara klicka i vagn chassiet? Eller så förstod jag inte vad du mena?

• MissKaos

Lol

..ang klicka det i vagnen..

Felinne skrev 2013-10-06 19:49:19 följande:
    Men vad menar du då att barnet ska åka i när det sitter i bilen om vi inte har ett babyskydd?

• MissKaos

Lol

..ang klicka det i vagnen..

Felinne skrev 2013-10-06 19:49:19 följande:
    Men vad menar du då att barnet ska åka i när det sitter i bilen om vi inte har ett babyskydd?

• MissKaos

Nä skukdbelägga är väl onödigt. fast man ser ju folk som kör sina små så på stan. Eller till affären runt på storhandling in i bilen.. vill man få inte låte bebis sitta så då mkt kanske man vill välja annat safe? Pris etc?

Felinne skrev 2013-10-06 20:08:16 följande:
    Ja, jag tänkte väl det, men det lät så himla korkat att jag var tvungen att fråga.

Naturligtvis ska inte babyskyddet ses som ett substitut för sitt-/liggdelen och det gäller ju att vara uppmärksam på barnets välmående. Men jag ser det ändå som mer praktiskt att ha ett babyskydd som passar vagnen (eftersom vi ändå kommer köpa ett babyskydd) än att  ha ett babyskydd som INTE passar vagnen.

Vad gäller tidsangivelser: Varken NTI eller VTI vill ge en exakt tidsangivelse men rent allmänt finns det en uppfattning om att nyfödda inte bör sitta längre än 30min i babyskydd. Lite svårt att efterleva för den som t.ex. har längre körväg mellan BB och hemmet så jag antar att det är därför det inte finns någon officiell tidsangivelse - det går ju liksom inte att skuldbelägga föräldrar för att de bor längre än 30min från närmaste BB...

• MissKaos

Mysigt

moruri skrev 2013-10-06 20:24:33 följande:
    Carmello var väl ett urgulligt namn. Lille karamell! Blir nog mellannamnet här! :D

• MissKaos

*s* synd inte tanken syntes

precis därför jag har undrat över dessa adapters. Vi köpye babyskydd nu och fick info om adapter och nästa andetag att dom inte ska sitta i skyddet mer än så kort som möjligt. Jag fattade inte det där riktigt. Motsägelsefullt.

MariaOchNiklas skrev 2013-10-06 21:40:27 följande:
    Tolkade oxå som att man inte alls skulle ha babyskydd. Men nej, jag kommer inte ha någon att klicka i. Kommer använda mig av barnvagnen så den får ligga ner så mycket som möjligt. Vet självklart att de behöver vila sina ryggar då de ej har särskilt mycket till muskulatur som är upptränad ännu.

• MissKaos

Åh! Snygg

Cornelia 084 skrev 2013-10-06 21:16:53 följande:
    Vecka 31 :)

Svar på tråden December bebis 2013