Tack Felinne. Tog nog ditt inlägg lite fel. Var väl det att jag kände mig så oerhört påhoppad av personen innan. Kommer fortsätta läsa och skriva lite här men har tappat lusten att dela med mig för mycket.
Repan skrev 2014-02-11 15:58:52 följande:
Jag tycker inte heller om att amma speciellt mkt så du är inte ensam. Fördelarna är inte ens så stora att jag tycker det är SÅ värt det utan det är bara lite värt det. Blir låst, får sämre sömn, har svamp i brösten... Kan aldrig avlastas för även om jag pumpar ur sprängs brösten fyra timmar senare... Suck. Trodde jag skulle gilla amning mer än jag gör. Och jag menar vi är ändå hemma två med ETT barn! Hade dött om jag var du. Tror inte ens jag skulle orkat amma i det läget. Så jag förstår dig, o då har jag det lättare. Längtar ändå till plugget o gymmet o vuxensamtal. Älskar min son o att ha honom i mitt liv enormt för det liksom. Folk är puckon.
Precis så är det. Du beskriver bra hur det är med amningen
Det är rätt tufft att vara hemma så mkt själv med två barn men oftast går det väldigt bra. Skönt att ni är två hemma då kan du ju vila lite på dagen. Hur har det gått med allt efter förlossningen? Har du läkt någorlunda?
Förstaförsökaren26 skrev 2014-02-11 16:46:52 följande:
Idag har jag en sån dag!! Nada sömn under natten då hon vägrar att sova! Under dagen ingen sömn heller å hon är som ett plåster! Det är piss väder ute å har en stor hund som måste ut o motioneras å hela lägenheten är fylld av grus nu typ!! Å ammandet är jag heller inget fan av! Ammar konstant känns det som. Men får tänka att det är just som det är såhär!!
Blä för sånna skitdagar! Allt blir lättare när våren kommer. Längtar!!!